loading...
جدیدترین اخبار IT و رایانه
فربد بازدید : 67 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم 

اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِكَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُكْرَكَ بِكَرَمِكَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْكَ وسِتْرِكَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.


خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا كن مرا در آنروز راى انجام سپاس‌گذاریت به كـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت اى بیناترین بینایان. 

فربد بازدید : 44 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
استقبال طراحان سایت‌ها از فناوری اچ‌تی‌ام‌ال۵



سایت ویکس، ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت بر مبنای فناوری اچ‌تی‌ام‌ال۵ و فلش، اعلام کرد در سه ماهه گذشته، بیش از یک میلیون سایت با استفاده از ابزار اچ‌تی‌ام‌ال۵ که این شرکت ارائه می‌کند، ساخته شده است.


به نقل از وب‌سایت خبری تک‌کرانچ، بیش از ۲۰ میلیون کاربر سرویس ویکس می‌توانند با استفاده از ۱۷۰ قالب آماده اچ‌تی‌ام‌ال۵ و فلش، و بدون نیاز به برخورداری از دانش کدنویسی، سایت‌های مورد نظر خود را طراحی و تولید کنند.

اریک میسون (Eric Mason) مدیر بخش ارتباطات ویکس دات کام گفت بسیاری از کاربران ما فقط یک سایت طراحی می‌کنند و این بدان معناست که ویکس در سه ماهه اخیر، دست به تولید یک میلیون سایت منحصر به فرد زده است.

بنا به گفته وی بسیاری از کاربران، در طراحی سایت، استفاده از اچ‌تی‌ام‌ال۵ را ترجیح می‌دهند و به همین دلیل، این فناوری روند رو به رشدی را تجربه می‌کند.

در مقابل، روز به روز میزان استفاده از فلش کاهش می‌یابد. 

گفتنی است اچ‌تی‌ام‌ال۵ فرمت جدید استاندارد اچ‌تی‌ام‌ال است و «پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌های چندرسانه‌ای» یکی از مهمترین کارکردها و مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

فربد بازدید : 53 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
بازیابی اطلاعات از دست رفته



اگر به موضوع نحوه ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات و چگونگی استفاده از دستگاه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات علاقه‌مندید این گفت‌وگو را بخوانید: روی‌آوری به جهان دیجیتال برخی روندها را ناگزیر کرده است. ذخیره دیجیتالی اطلاعات یکی از آنهاست.
با این حال دیجیتالی کردن اطلاعات دردسرهای خود را هم دارد. مثلا گم شدن یا از دست دادن اطلاعات که یک اتفاق بسیار محتمل برای هر شخص یا سازمانی است که اطلاعات را به صورت دیجیتالی نگهداری می‌کنند.
به رغم اینکه بسیاری تا زمانی که با آن مواجه نشده‌اند به آن فکر نمی‌کنند، اما حافظه‌های سخت هم مانند هر دستگاه دیگر طول عمری دارند یا بر اثر حادثه می‌توانند اطلاعات بسیار ارزشمند و گاه حیاتی را برای صاحبانشان غیرقابل دسترس کنند. 
این آغاز فاجعه است و نقطه ورود موضوعی تحت عنوان بازیابی اطلاعات است که کمتر به آن پرداخته شده است. 
محمد اعلم ملکی از جمله معدود متخصصان بازیابی اطلاعات در ایران است که تجربه و مهارتش در این زمینه ما را بر آن داشت تا در کارگاه کوچک او و در میان تعداد معتنابهي هاردهای معیوب و بیمار موضوع بازیابی اطلاعات را به بحث بگذاریم.

فربد بازدید : 53 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
رشد ۴ برابری اطلاعات روی سرویس پردازش ابری مایکروسافت



شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی توضیح داد که سرویس Azure آن مبتنی بر فضای پردازش ابری است، هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد اطلاعات مختلف را در خود نگه داشته است که این رقم رشد ۴ برابری حجم اطلاعات موجود در آن را نشان می‌دهد.


به نقل از وب‌سایت pcworld، سرویس پردازش ابری Azure به‌طور میانگین در هر ثانیه با ۲۷۰ هزار درخواست جدید مواجه می‌شود که این رقم در برخی ماه‌ها تا ۸۸۰ هزار درخواست در ثانیه نیز افزایش یافته است.

مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که تعداد درخواست‌های این سرویس در هر ثانیه نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.

در مقایسه با این محصول سرویس اینترنتی Amazon Web Services مبتنی بر فضای پردازش ابری که از رقبای اصلی Azure مایکروسافت است، اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تنها ابزار ( Simple Storage Service S۳) آن بیش از ۹۰۵ میلیون اطلاعات مجزا را در خود نگه داشته است و روزانه یک میلیارد اطلاعات و موضوع مختلف به آن اضافه می‌شود. 
این سرویس در هر ثانیه با ۶۵۰ هزار درخواست روبرو است.

این مسئله بسیار دشوار است که بتوان حجم، اندازه و قابلیت‌های این دو سرویس مجزا را با یکدیگر مقایسه کرد.
ابزار S3 مربوط به سرویس Amazon Web Services تنها یکی از قابلیت‌های ذخیره‌سازی اطلاعات روی فضای مجازی را که آمازون ارایه می‌دهد در اختیار دارد.

دیگر قابلیت‌های ذخیره‌سازی این سرویس شامل (Elastic Block Storage EBS) و سرویس‌های پایگاه داده آن از جمله DynamoDB می‌شود.

در مقابل شرکت مایکروسافت اعلام کرده که ۴ میلیارد اطلاعات مجزای ذخیره شده تنها مربوط به نسخه‌های اصلی اطلاعات می‌شود و کپی‌های آن‌ها که چندین بار ذخیره می‌شوند محاسبه نشده‌اند.

فربد بازدید : 51 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)


فروش تلفن همراه هوشمند جدید شرکت سامسونگ از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت. 


شرکت سامسونگ در گزارشی اعلام کرد که در فاصله دو ماه پس از رونمایی تلفن همراه هوشمند سامسونگ گالاکسی S III توانسته است تا بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن را در سراسر جهان به فروش برساند.

این شرکت کره‌ای انتظار دارد که سود عملیاتی‌اش برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی به شش هزار و ۷۰۰ میلیارد وون (هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار) برسد که در این میان فروش خوب سری تلفن‌های گالاکسی تاثیر بسیار زیادی بر این سود داشته است.

سامسونگ که رقابت بسیار جدی با اپل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت دارد، طی ماه‌های گذشته با تقاضاهای زیادی برای تلفن هوشمند گالاسی S III روبرو بوده است.
این تلفن همراه هوشمند در ماه می در اروپا رونمایی شد.

جی.کی شین ـ رییس بخش تلفن‌های همراه سامسونگ ـ ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود که تا پایان ماه جولای فروش نسخه جدید تلفن هوشمند گالاکسی که در ۱۴۰ کشور جهان عرضه می‌شود به ۱۰ میلیون دستگاه برسد و اینک این پیش‌بینی محقق شده است.
 

فربد بازدید : 56 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
آی‌پد مینی گران‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی است



هر چند پیشتر گفته می‌شد تبلت کوچک اپل موسوم به آی‌پد مینی (mini IPad)، با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار ارائه می‌شود، ولی نیویورک تایمز در گزارش اخیر خود به نقل از منابع مطلعی که به نام آنها اشاره نکرده، مدعی شده است که قیمت این تبلت چیزی در حدود «کمتر از ۴۹۹ دلار» خواهد بود.


 عده‌ای دیگر این رقم را ۳۹۹ دلار عنوان کرده‌اند.

کارشناسان تاکید دارند که در صفحه نمایشگر این دستگاه از فناوری رتینا (Retina) در حد فوق‌العاده، استفاده نخواهد شد زیرا اپل می‌کوشد حتی‌المقدور، قیمت این تبلت را پایین بیاورد و لذا نمی‌تواند در استفاده از فناوری‌های گوناگون در آن، دست و دلبازی کند.

آی‌پد مینی مجهز به نمایشگر ۸۵/۷ اینچی است و با توجه به ویژگی‌های خاص خود، به کابوس مایکروسافت و گوگل تبدیل شده است.


انتظار می‌رود اپل تا پایان امسال، این تبلت را رونمایی کند.
 

فربد بازدید : 79 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

از این پس کنترل کامپیوترها با حرکات و اشارات دست (gesture) در اندازه بزرگ، تنها محدود به فیلم های علمی تخیلی نیست. شرکت لس آنجلسی Oblong Industries محصول نرم افزاری را به نمایش گذارده است که به کاربر امکان می دهد با شیوه ای کاملا تازه به تعامل با کامپیوترها بپردازد. 

این برنامه که g-speak نامیده شده، یک نرم افزار محیط عملیاتی فضایی (spatial operating environment) است. پیش از این تام کروز و کالین فارل را در فیلم «گزارش اقلیت» استیون اسپیلبرگ دیده اید که کامپیوترها را با چنین شیوه ای کنترل می کردند. اکنون کابران g-speak می توانند با پوشیدن دستکش های مخصوص و انجام برخی حرکات ویژه دست در هوا، به همان شکل کامپیوترها را کنترل کرده و با آنها کار کنند. 

کوین کرامر مدیرعامل Oblong Industries می گوید: «ما فکر می کنیم که در آینده محاسبات به شیوه چند کاربره، چند نمایشگری و چند ابزاری انجام خواهد شد. این سیستم کمک می کند که یک راه حل اجرایی برای مشکلات آن شیوه کار داشته باشیم.» به گفته وی، بازار هدف اصلی این سیستم، شرکت های خدمات امنیتی و نظامی هستند. اما عقیده دارد کار و کسب های بسیاری هستند که می توانند بازار بالقوه ای برای g-speak محسوب شوند. 

در ادامه مطلب می توانید ویدیویی از شیوه کارکرد این سیستم عامل محیطی ببینید. 

شما منتظر به واقعیت پیوستن کدام تکنولوژی از دنیای فیلم و داستان های علمی تخیلی هستید؟


فربد بازدید : 53 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
SASMSUNG Galaxy Note 10.1

همین چند ساعت پیش بود که در مورد گلکسی نوت 2 صحبت می کردیم که یک تبلیغ جدید از شرکت سامسونگ از راه رسید: با گلکسی نوت 10.1 آشنا شوید. بله این یکی یک تبلت 10.1 اینچی است که با نام گلکسی نوت وارد بازار می شود. فعلا تنها چیزی که می دانیم این تبلیغ ۳۰ ثانیه ای است که می توانید در ادامه مطلب آن را ببینید. ضمن اینکه حالا باید ببینیم گلکسی نوت 2 هم در راه است یا اینکه قرار است این تبلت ۱۰ اینچی ادامه دهنده راه آن باشد؟


فربد بازدید : 51 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (0)

با گسترش روزافزون سلطه "فضای سایبر" بر عرصه‌های مختلف زندگی و در اصطلاح سایبری‌شدن زندگی بشر امروز، این فضا و متعاقب آن نقش‌آفرینان و تصمیم‌سازان آن، قدرتی بیش از پیش یافته‌اند تا آن‌ جا که "جوزف نای" از نظریه‌پردازان اصلی در زمینه قدرت نرم، در توصیف قدرت این فضا آورده است: «تکان دادن کوه‌ها و دریاها کار آسانی نیست، اما در فضای مجازی با فشار یک کلید می‌توان همه چیز را تغییر داد.»

در این شرایط کشورهای موثر در این عرصه از جمله آمریکا و روسیه پیش از سایرین به لزوم دستیابی به فهم مشترک در این زمینه پی برده و گام نخست در این زمینه را برداشته‌اند.

با توجه به آن که این عرصه نسبتا نوظهور است، اقدام به تعریف اصطلاحات مربوط به آن، به آمریکا و روسیه این شانس را می‌دهد که به راحتی ابتکار عمل در این فضا را در دست گیرند و جهان در این زمینه نیز مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر، مطابق میل و در راستای تامین منافع این کشورها به پیش رود.

شاید رسیدن به تعاریف مشترک بر سر برخی اصطلاحات کلیدی این عرصه را بتوان گامی هم‌سو با توصیه نای دانست که از کشورهای مختلف جهان خواسته است، دور میز مذاکره بنشینند و برای جنگ در فضای مجازی چاره‌ای بیاندیشند.

در همین راستا، "انستیتو شرق - غرب" آمریکا و "انستیتو اطلاعات دانشگاه دولتی مسکو" در اقدامی مشترک، به شرح اصطلاحات مهم و موثر در فضای سایبر پرداخته و این تعاریف را با عنوان "مبانی اصطلاحات حیاتی" منتشر کرده‌اند. در این سند، عبارات به زبان انگلیسی و روسی تعریف شده‌اند.

در این مجموعه که مولفان آن را گام نخست از پروژه بزرگ‌تری در این زمینه عنوان کرده‌اند، 20 اصطلاح در سه حوزه "بستر"، "شیوه‌های تهاجم" و " مهارت‌های موثر در حوزه سایبر" و بر اساس طبقه‌بندی زیر شرح داده شده است:

بستر:
فضای سایبر (Cyberspace)
زیرساخت سایبری (Cyber Infrastructure)
خدمات سایبری(Cyber Services)
فضای سایبری حیاتی (Critical Cyberspace)
زیرساخت سایبری حیاتی (Critical Cyber Infrastructure)
خدمات سایبری حیاتی (Critical Cyber Services)

شیوه‌های تهاجم:
جرم سایبری (Cyber Crime)
تروریسم سایبری (Cyber Terrorism)
مناقشه سایبری (Cyber Conflict)
جنگ سایبری (Cyber War)
امنیت سایبری (Cybersecurity)

مهارتهای موثر در حوزه سایبر:
جنگ منحصرا سایبری (Warfare Cyber)
حمله سایبری (Cyber Attack)
حمله متقابل سایبری (Cyber Counter-Attack)
ضدعملیات دفاعی سایبری (Cyber Defensive Countermeasure)
دفاع سایبری (Defense Cyber)
توانایی دفاعی سایبری (Cyber Defensive Capability) 
توانایی تهاجمی سایبری (Cyber Offensive Capability) 
استثمار سایبری (Cyber Exploitation)
بازدارندگی سایبری (Deterrent Cyber)



در بخش نخست، به تعاریف فضای سایبر، زیرساخت سایبری، خدمات سایبری، فضای سایبری حیاتی، زیرساخت سایبری حیاتی و خدمات سایبری حیاتی می‌پردازیم:
فربد بازدید : 28 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

 گاهی اوقات می توان به سوژه های مطرح شده در بازی های رایانه ای به عنوان سندی از پیشگویی های غرب (نقشه های غرب) برای آینده جهان نگریست و با تحلیل داستان آن ها، برخی از رویدادهای جهان را تحلیل کرد. به عنوان نمونه می توان به پیش بینی هایی که آمریکا برای آینده جهان در بازی "Home Front" داشت، اشاره کرد که در آن به مواردی همچون بحران انرژی در غرب، افول قدرت آمریکا در آینده نزدیک، تبدیل کره شمالی به ابرقدرت جهانی و ایجاد بحران در یک کشور اسلامی اشاره ای مستقیم می شود. 

البته پیش بینی این بازی به ایجاد تنش و آشوب در کشور عراق اشاره داشت، اما به علت وقوع رخدادهای پیش بینی نشده ای همچون بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و تغییر حکومت مصر، این پیش بینی درست از کار در نیامد و موجب شد تا غرب، به سراغ پروژه دیگری که سال ها پیش در بازی دیگری طرح آن را پی ریزی کرده بود، برود. برنامه ای که در آن "اسد" را محور شرارت و عامل نا امنی در خاورمیانه معرفی می کرد. حتما می پرسید که در کدام بازی چنین پروژه ای مطرح شده بود؟ 

برای یافتن پاسخ، باید نگاهی ریزبینانه به یکی از بازی های که در سال 1386 (2007) به بازارهای جهانی عرضه شد بیندازیم. 

در سال 1386 بازی ای با نام "Call of Duty 4: Modern Warfare" به بازار عرضه شد که در آن طرح فشار به اسد و معرفی او به عنوان "عامل ایجاد تنش در منطقه" به صراحت مطرح شده بود. طبق داستان بازی، گروهی کودتاچی به فرماندهی فردی به نام "خالد الاسد"، رئیس جمهور کشور فلسطین، "یاسر الفلانی" را دستگیر کرده و او را اعدام می کند!


پیش از بررسی داستان بازی، بهتر است ابتدا نگاهی موشکافانه به این اسامی داشته باشیم و آن ها را از جهات مختلف مورد تحلیل قرار دهیم:

خالد الاسد که در این بازی به عنوان یاغی و کودتاچی معرفی می شود، در واقع می تواند نمادی از "حافظ اسد"، رئیس جمهور پیشین سوریه باشد. دلیل این موضوع را هم می توان در نام و ملیت رئیس جمهوری که اسد در بازی علیه او کودتا کرده یافت. همچنین با مطالعه بیوگرافی حافظ اسد متوجه خواهید شد که او با کودتا علیه رئیس جمهور قبلی سوریه، نورالدین الاتاسی توانسته بود حکومت را در این کشور به دست بگیرد.


از طرفی پرچمی که در بازی به الاسد نسبت داده می شود شباهت بسیار زیادی به پرچم اخوان المسلمین دارد. این موضوع اشاره ای واضح به مسلمان بودن الاسد و ارتباط این گروه تروریستی با مذهب اسلام دارد!


یاسر الفلانی؛ در سایت callofduty.wikia.com در کنار ملیت این فرد پرچم فلسطین قرار داده شده است. با این حساب می توان او را نمادی از یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین دانست. حال این سوال مطرح است که این دو شخصیت، در واقعیت چه رابطه ای با یکدیگر داشته اند؟ آیا واقعا رابطه آن ها چیزی شبیه به رابطه ترسیم شده در این بازی بوده است؟ 

سایت خبر آنلاین درمورد رابطه حافظ اسد و یاسر عرفات این طور نوشته که:

- حافظ اسد، رئیس جمهوری سابق سوریه یکی از شخصیت های تاثیر گذار جهان عرب بود که شاید بعد از جمال عبدالناصر، رئیس جمهوری فقید مصر، تنها رئیس جمهوری بود که نقش تاثیر گذاری در حل بحران های جهان عرب به عهده داشت. 

اسد در سال 1931 دریک خانواده علوی مذهب در روستای القرداحه از توابع استان ساحلی لاذقیه سوریه متولد شد و در سال 2000 بر اثر سکته مغزی در گذشت. وی از سال 1970 زمانی که وزیر دفاع بود با انجام یک کودتا علیه "نورالدین الاتاسی" رئیس جمهوری وقت سوریه، قدرت را به دست گرفت. از همان زمان، اسد رابطه مستحکمی با گروه های مبارز فلسطینی از جمله یاسر عرفات رئیس وقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین برقرار کرد.

سال 1991 در جریان کنفرانس مادرید سوریه در کنار فلسطین یک سلسله مذاکراتی را با رژیم صهیونیستی آغاز کرد اما به دلیل سرسختی صهیونیستها در برابر شرایط اعراب، حافظ اسد به هیئت سوری که ریاست آن را "توفیق الحلاق"، معاون سیاسی وزارت خارجه سوریه به عهده داشت دستور داد تا مذاکرات را متوقف کند. اسد همچنین از یاسر عرفات خواست تا از هیئت فلسطین بخواهد میز مذاکرات را ترک کند زیرا هیئت صهیونیستی حاضر نیست کوچکترین امتیازی به هیئت های عربی بدهد. ظاهرا عرفات، در پشت پرده و در شهر اسلو پایتخت نروژ به مذاکرات خود با هیئت رژیم صهیونیستی به ریاست "یوسی بیلین" مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.

امضای قرار داد اسلو در سال 1993 میان هیئت فلسطینی که ریاست آن را ابتدا دکتر "حیدر عبدالشافی" و سپس "نبیل شعث" به عهده داشتند برای رهبران سوریه شگفت انگیز بود. سوری ها تصور نمی کردند که یاسر عرفات بدون مشورت با اعراب به تنهایی با صهیونیست‌ها مذاکره کند و لذا امضای قرارداد اسلو موضع سوری ها را در برابر رژیم صهیونیستی تضعیف کرد. پس از آن بود که اسد به مقامات سیاسی و امنیتی سوریه دستور داد که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند یاسر عرفات وارد دمشق شود. سال 1994 که عرفات به تازگی به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در "رام الله" مستقر شده بود، "باسل اسد"، فرزند ارشد حافظ اسد که پیش بینی می شد جانشین پدر شود، بر اثر یک حادثه اتومبیل در دمشق جان سپرد.

این حادثه تاثیر سوئی بر روحیه حافظ اسد باقی گذاشت زیرا باسل اسد از لحاظ سیاسی و اجرائی آماده می شد تا رهبری کشور سوریه را بعد از حافظ اسد به عهده بگیرد. مراسم تشییع جنازه باسل اسد در روستای القرداحه زادگاه اسد با حضور صدها هزار نفر از مردم سوریه و لبنان برگزار شد و جسد باسل جوان (32 ساله) در همانجا دفن شد. هم‌زمان با تشییع جنازه باسل اسد در القرداحه هواپیمای شخصی عرفات در فرودگاه نظامی این روستا به زمین نشست و یاسرعرفات برای تسلیت وارد کاخ ییلاقی حافظ اسد در این روستا شد. او به محض مشاهده حافظ اسد در حالی که بر سینه خود می کوبید و به شدت می گریست خود را در آغوش اسد انداخت و پیشانی رئیس جمهوری فقید سوریه را بوسید.

اسد که به خاطر ماجرای قرارداد اسلو و خیانت سازمان آزادی‌بخش فلسطین به آرمان ملت فلسطین، از عرفات دلگیر بود سالن را ترک و به اتاق دیگری رفت. بلافاصله "عبدالحلیم خدام"، معاون اول سابق رئیس جمهوری، ژنرال "مصطفی طلاس" وزیر دفاع، "فاروق الشرع" وزیر خارجه و "محمد سلمان" وزیر اطلاع رسانی به دنبال حافظ اسد رفتند و از وی خواستند که یاسر عرفات را ببخشد. خدام خطاب به اسد گفت: «آقای رئیس جمهور! گذشته را فراموش کنید زیرا اکنون عرفات میهمان شما است و حتی پیشانی شما را هم بوسید.» حافظ اسد علی‌رغم شرایط روحی ناشی از مرگ فرزند جوان خود خطاب به مقامات سوریه گفت: «آخر شما این آدم را درست نمی شناسید. او به اینجا می آید و پیشانی مرا یک بار می بوسد و زمانی که به فلسطین اشغالی باز می گردد سه بار پیشانی "اسحاق رابین"، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی را می بوسد!


یا در منابعی دیگر عنوان می شود که سوریه، یاسر عرفات، رهبر و بنیانگذار "جنبش فتح" فلسطین را از این کشور اخراج کرد و عملا عرفات یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین حامیانش را از دست داد. او پس از اخراج از سوریه در شمال لبنان (شهر طرابلس) مستقر شد. دیری نپایید (20 دسامبر 1983) که پس از محاصره از سوی ارتش سوریه و فلسطینیان مخالف او، طرابلس را به مقصد تونس ترک کرد و مقر ساف به آنجا منتقل شد. 10 سال بعد و همزمان با امضای قرارداد اسلو این امر تکرار شد. حافظ اسد انتظار داشت که یاسرعرفات حداقل قبل از امضای قرارداد اسلو با رهبران سوریه رایزنی می‌کرد اما عرفات از این کار خودداری کرده بود. این امر موجب رنجش حافظ اسد شد و گفته می‌شود او دوباره دستور داد که مانع ورود عرفات به سوریه شوند. 

می بینید که در واقیت هم رابطه این دو سیاستمدار بزرگ جهان عرب به شدت تیره و تار بوده و از آنجا که عرفات با رژیم صهیونیستی ارتباط حسنه ای داشته، در این بازی او را در جناح حق و اسد را در جناح ناحق و کودتاچی (با توجه به نحوه به قدرت رسیدن وی) به تصویر کشیده اند. اما نکته بعدی، در مورد استفاده از فامیل اسد و نام یاسر است. از آنجا که بازیکن باید نسبت به فامیلی اسد که پس از حافظ اسد، "بشار اسد" وامدار آن است، احساس تنفر داشته باشد، به این فامیلی تاکید ویژه ای شده و تا انتهای بازی بارها و بارها تکرار می شود. اما چون فامیلی عرفات ادامه ای نداشته و پس از او افراد دیگری جایگزین شده اند، از این رو نام یاسر به همراه فامیل الفلانی استفاده شده است. این بدان معنی است که هر کس دیگری نیز می تواند به جای فلانی قرار گیرد. در واقع نکته مهم و هدف اصلی این است که بازیکن با نام اسد به عنوان تروریست و تهدیدی جهانی آشنا شود. 

نظیر این اتفاق را می توانید در بازی Battlefield 3 مشاهده کنید که در آن از دو نام البشیر و کافروف استفاده شده بود. در این بازی هم فرخ البشیر یادآور نام "عمر البشیر" و کافروف یادآور نام "سرگئی لاوروف" بود. 

طبق داستان بازی Call of Duty 4: Modern Warfare، خالد الاسد با اعدام یاسر الفلانی و در دست گرفتن حکومت، تبدیل به قدرت دوم منطقه می شود. از اینجا به بعد است که داستان وارد چرخه ای تکراری می شود و موضوع روس ها و برقراری ارتباط با حکومت کودتا و تحویل بمب اتم به آن ها مطرح می شود. داستانی کلیشه ای که نظیر آن باز هم در بازی Battlefield 3 روایت شد. قدرت گرفتن الاسد در منطقه، آمریکا را به واکنش و درگیری با این موضوع وادار می کند. آمریکا به بهانه برقراری امنیت و آرامش در منطقه، پس از بیست و چهار ساعت ناوهای هواپیمابر ارتش خود را آماده حمله به نیروهای کودتا می کند.  جالب است که طبق داستان بازی درست در همین زمان روسیه هم درگیر جنگ های داخلی شده و میهن پرستان افراطی با نیروهای وفادار به نظام فدرال روسیه در حال نبرد هستند. فرماندهی شورشیان روس را فردی به نام "عمران زاکایف"، که سابقا تاجر اسلحه بوده به همراه جمعی از طرفداران حزب کمونیسم عهده دار است. 


و اما نکاتی درمورد شخصیت و نام زاکایف: به نظر می رسد که این شخصیت هم بدل احمد زاکایف باشد. حال ببینیم که احمد زاکایف کیست؟


احمد خلیدوویچ زاکایف، متولد ۲۶ آوریل ۱۹۵۹ در منطقه قزاقستان شوری، معاون سابق نخست وزیر و نخست وزیر فعلی جمهوری به رسمیت شناخته نشده جدایی طلب چچن است. او همچنین وزیر خارجه دولت چچن (منتصب اصلان مسخدوف اندکی پس از انتخابش در ۱۹۹۷ و دوباره در ۲۰۰۶ از سوی عبدالحلیم سادولایف) بود. در خلال جنگ اول چچن زاکایف در نبردها به نفع گروزنی و عملیات نظامی و نیز در مذاکرات سطح بالا با طرف روسی شرکت کرد. در سال ۲۰۰۲، روسیه او را، که در آن زمان در تبعید بود، به شرکت در جرائمی از جمله عملیات تروریستی متهم کرد. در سال ۲۰۰۳ دادگاه بریتانیا تقاضای استرداد را به دلیل نبود مدارک رد کرد و اعلام کرد که اتهامات انگیزه سیاسی داشته و احتمال زیادی وجود دارد که زاکایف در صورت بازگردانده شدن به مسکو مورد شکنجه قرار گیرد. 

می بینید که حتی این شخصیت هم بر اساس شخصیتی واقعی شکل گرفته است. زاکایف با الاسد ارتباط برقرار می کند و تصمیم می گیرد تا بمب اتمی را به او هدیه بدهد. نظیر کاری که لاوروف با فرخ البشیر کرد. درون بازی در مورد علت این کار این‌طور توضیح داده می شود:

- وضعیت خیلی ساده است. خالد الاسد کودتا کرده و شورشی های روسیه قصد دارن یه بمب هسته ای براش بفرستن. حالا این که چرا میهن پرستای روسی باید یه همچین کاری بکنن خدا می دونه.

- خیلی ساده است، الاسد وضعیت منطقه رو به هم می ریزه و پاشو می‌ذاره رو دم آمریکا، اون وقت آمریکا وارد عمل میشه و نیروهاش رو روی اونجا متمرکز می کنه.

- درسته، بعد اونا (کودتاچی ها) می تونن با خیال راحت توی اروپای شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی و خیلی جاهای دیگه فعالیت کنن، بدون این که نگران دخالت آمریکا باشن... 

پس از اطلاع از این همکاری و حتمی شدن تحویل بمب اتم به کودتاچی ها، تیم منتخب نیروهای هنگ یکم پیاده نظام آمریکا و هنگ بیست و دوم نیروهای ویژه اس‌ای‌اس انگلیس، پس از کش مکش ها و درگیری های فراوان، سرانجام با گروهی از مخالفان روس ارتباط برقرار کرده و از طریق آن ها به مکان الاسد پی می برند و او را دستگیر کرده و می کشند. سپس نیروهای ائتلافی به سراغ زاکایف می روند و پس از درگیری های متعدد و مرگبار، موفق می شوند او را از پای در آورده و به شورش ها خاتمه دهند...

همانطور که مشاهده کردید داستان بازی به شدت کلیشه ای نوشته شده است و نظیر آن را می توان در بازی Battlefield 3 نیز مشاهده کرد. جدای از قدرت‌نمایی نظامی آمریکا و انگلیس در این بازی، نکته ای که در آن بسیار خودنمایی می کند، مطرح کردن نام اسد به عنوان خطری جدی برای منطقه خاورمیانه است. مسئله ای که امروز به وضوح دستمایه ای برای حمایت از تروریست ها در این کشور شده و گزینه دخالت نظامی غرب علیه این کشور را محتمل تر می کند. سناریویی که غرب از 5 سال پیش برای منطقه خاورمیانه و به طور خاص خاندان اسد طراحی کرده بود. با این اوصاف و بنا به شواهد موجود، بعید نیست که دستمایه تهاجم و تجاوز بعدی آمریکا، عمر البشیر و کشور سودان باشد! 
فربد بازدید : 39 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
استفاده از گوشی‌های هوشمند برای تشخیص سرطان پوست


پژوهشگران بخش سیستم‌های بهداشتی و سلامتی دانشگاه میشیگان نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که کاربران به کمک آن می‌توانند سرطان پوست خود را تشخیص دهند.


به نقل از  وب سایت mashable، پژوهشگران دانشگاه می‌شیگان نرم‌افزاری با نام UMSkinCheck طراحی کرده‌اند که دستورالعمل‌های مشخصی را برای شناسایی سرطان پوست به کاربران ارائه می‌کند.

کاربرانی که بخواهند با استفاده از این نرم‌افزار خود را معاینه کنند، در ابتدا باید ۲۳ عکس از نقاط مختلف بدن خود تهیه کنند تا بتواند از دستورالعمل‌های این نرم‌افزار استفاده کند.

سازوکار این نرم‌افزار بدین شکل است که کاربر هر چند وقت یکبار باید عکس‌هایی از برخی نقاط بدن خود تهیه کند و آن‌ها را به کمک این نرم‌افزار مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا بتواند تغییراتی را که به مرور بر روی پوستش صورت می‌گیرد، شناسایی کند.

مایکل سابل، استاد جراحی در مدرسه پزشکی دانشگاه می‌شیگان که سرپرستی تیم پزشکان را در طراحی این نرم‌افزار برعهده دارد، گفته است: عکاسی از نقاط مختلف بدن منبع خوبی برای معاینه بیمارانی است که در خطر ابتلا به ملانوما (نوعی از سرطان پوست) قرار دارند. 

اما بیماران برای این کار نیازمند یک عکاس حرفه‌ای هستند و عمدتاً خدمات بیمه نیز چنین هزینه‌هایی را پوشش نمی‌دهند. ولی حالا اکثر مردم دوربین‌های دیجیتالی بر روی گوشی‌های خود دارند و به آسانی می‌توانند این کار را در منازلشان انجام دهند.

این نرم‌افزار که با تجزیه و تحلیل این عکس‌ها سرطان پوست را تشخیص می‌دهد، هم اکنون برای استفاده از آیفون و آیپد ساخته شده است.
 
 
فربد بازدید : 32 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
فوجیتسو برای سالمندان گوشی هوشمند می‌سازد



شرکت ژاپنی فوجیتسو از ساخت یک گوشی هوشمند برای افراد مسن خبر داده است.
این گوشی تحت نسخه ساده شده‌ای از سیستم عامل اندروید کار می‌کند و دارای یک صفحه نمایش جدید است که مخصوص افراد سالمند ساخته شده است.


به نقل از وب سایت computerworld، گوشی F-12D جدید‌ترین گوشی فوجیتسو از مجموعه گوشی‌های راکوراکو (RakuRaku) است که برای کاربران مسن‌تر ساخته شده‌اند. 

واژه راکوراکو در زبان ژاپنی به معنای ساده و راحت است. شرکت فوجیتسو اعلام کرده است برای ساخت این گوشی مذاکراتی با گوگل انجام داده است تا کاربران بتوانند از سیستم عامل اندروید استفاده کند بدون اینکه لازم باشد برای این کار یک حساب گوگل ایجاد کنند.

فوجیتسو گفته است ایجاد حساب گوگل برای سالمندان کار دشوار و گیج کننده‌ای است. نسخه اندرویدی که فوجیستو برای ساخت این گوشی مورد استفاده قرار داده است، دارای قابلیت‌هایی همچون اندازه بزرگ حروف، کلید‌ها و دكمه بزرگ و اسکرول‌های عمودی است که استفاده از آن را برای کاربران سالمند آسان کرده است.

در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند در حال یکدست شدن و به اصطلاح استانداردیزه شدن هستند، برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌کوشند با طراحی رابط‌های کاربری منحصر به فرد، خود را از سایر رقبایشان متمایز کنند.

ماه گذشته شرکت شارپ نیز اعلام کرد یک رابطه کاربری جدید به نام Feel UX طراحی کرده است و رقبایی مثل سونی و سامسونگ نیز از طراحی رابط‌های کاربری خاص خود خبر داده بودند. گفتنی است همه این رابط کاربری‌ها مبتنی بر سیستم عامل اندروید است.

سازوکار این گوشی به این شکل است که وقتی کاربر فشار کوچکی بر روی صفحه نمایش گوشی وارد می‌کند، کلید‌های گوشی برجسته‌تر می‌شود و کاربر برای انتخاب هر کلید می‌بایست فشار بیشری را بر آن قسمت وارد کند.

این گوشی طوری ساخته شده است که تماس اشتباهی انگشتان با صفحه نمایش را شناسایی و در مقابل آن‌ها تاثیری از خود نشان نمی‌دهد.
مثلاً وقتی که کاربر گوشی را در دست خود نگه داشته است، اگر انگشتانش اشتباهی با صفحه نمایش برخورد کند، اتفاقی نمی‌افتد.
 

فربد بازدید : 35 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره بدافزار جديد هشدار داد.

"رضا تقي‌پور" در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در ارتباط با بدافزاري كه از سوي آزمایشگاه "كسپراسكی" به نام "Madi" نامگذاری شده، اظهار كرد: «ما روزبه‌روز شاهديم كه حجم بيشتري از اطلاعات دستگاه‌هاي اجرايي و مردم در شبكه قرار داده مي‌شود و اين اطلاعات هر روز زيادتر مي‌شود و به طبع آن طمع دشمنان نيز نسبت به اين اطلاعات و محتواي ارزشمند، زيادتر مي‌شود.»

وي با اشاره به فعال شدن ويروس‌ها و بدافزارهاي مختلف براي اهداف مختلف در شبكه گفت: «برخي از آن‌ها به منظور جمع‌آوري اطلاعات و تخريب اطلاعات و در مجموع ايجاد نارضايتي فعاليت مي‌كنند و در واقع با توجه به اين موضوع که از فضاي فناوري‌هاي اطلاعات استقبال مي‌شود، آنها مي‌خواهند مشكلاتي را در اين راستا ايجاد كنند و در واقع جلوي پيشرفت كار در اين زمينه را بگيرند.»

وزير ارتباطات ادامه داد: «مشكل اخير نيز يكي از اين موارد است و آن‌ها بر اساس روانشناسي اجتماعي كه انجام داده‌اند بدافزاري را ايجاد كردند که در قالب پاورپوينت و فايل ارسال مي‌شود؛ ما از مردم مي‌خواهيم كه فايل‌ها و اي‌ميل‌هايي كه از طريق كاربران ناشناخته براي آن‌ها ارسال مي‌شود را باز نكنند.»

تقي‌پور با بيان اينكه كار در راستاي مقابله با اين بدافزار آغاز شده است و اين بدافزار به بانك ضد بدافزارها اضافه شده است، گفت: «اطلاعات لازم در مورد اين بدافزار و نحوه مقابله با آن در سايت ماهر كه در واقع مركز امداد هماهنگ رايانه‌اي است و يكي از مراكز زيرمجموعه فناوري اطلاعات است و يكي از مراكزي است كه 24 ساعته تهديدات را رصد مي‌كند و مثل يك قرارگاه عملياتي عمل مي‌كند، گذاشته شده است.»

به گفته او در واقع اين مركز به دستگاه‌ها و كاربران اطلاعات لازم را در مورد نحوه مقابله با اين بدافزار ارائه داده است و به تمام دستگاه‌هايي كه در شبكه آن هستند، آماده باش داده و نحوه مقابله با اين ويروس را براي آن‌ها ارسال كرده است.

وي با بيان اينكه حجم اين ويروس‌ها روز به روز در حال زيادتر شدن هستند و از روش‌هاي كيفي و پيچيده‌تري استفاده مي‌كنند، گفت: «در مورد اخير مشاهده مي‌كنيم كه از روش مهندسي نيز استفاده كرده‌اند.»

وزير ارتباطات گفت: «اين ويروس كل اطلاعات سيستم را كه مورد حمله قرار مي‌دهد، به جاهايي كه هدف‌گذاري شده به عنوان يك جاسوس ارسال مي‌كند، پسوردهاي سيستم‌ها را ضبط مي‌كند و براي‌ آن مراكز ارسال مي‌كند. اين بدافزار، ميكروفون سيستم‌ها را فعال مي‌كند و فايل صوتي را به جاهاي مختلف كه هدف‌گذاري شده براي اهدافي كه مدنظر دارد، ارسال می كند.»

وي با بيان اينكه مردم نبايد فايل‌هاي ناشناخته را بازكنند و قبل از باز كردن آن با آنتي ويروس و با استفاده از نرم‌افزارهاي بومي در اين ارتباط آن را بررسي كنند، ادامه داد: «اين بدافزارها عمدتا براي جاسوسي و تخريب هستند.»

منبع: ایسنا
فربد بازدید : 37 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

به خاطر دارید که چند ماه پیش از عبور تعداد کاربران شبکه تلفن همراه چین از مرز یک میلیارد گفتیم. امروز هم یک گروه تحقیقاتی صنعتی چینی اعلام کرده که جمعیت رو به رشد کاربران اینترنت در این کشور هم اکنون از مرز 538 میلیون نفر عبور کرده که بیشتر این رشد متعلق به کاربران اینترنت با ابزارهای موبایل است. 
گزارشی که امروز توسط «مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین» منتشر شده، نشان می دهد که تعداد کاربران اینترنت این کشور نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است. این مرکز می گوید که تعداد کاربرانی که از ابزارهای همراه (مانند موبایل و تبلت) برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، اکنون به ۳۳۸ میلیون نفر رسیده است که نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

فربد بازدید : 42 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که فروش ویندوز 8 را از ۲۶ اکتبر (۵ آبان) آغاز خواهد کرد. این شرکت پیش از این زمان عرضه سیستم عامل جدیدش را «اواخر اکتبر» اعلام کرده بود، اما استیون سینوفسکی رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو، طی نشستی روز دقیق عرضه ویندوز جدید را اعلام کرد. روز عرضه ویندوز 8 دقایقی پس از اعلام سینوفسکی، در صفحه ویکیپدیای این سیستم عامل هم درج شد. 

البته این تاریخ برای عرضه نسخه ویژه مشتریان یا consumer release است و نسخه ویژه صنایع کامپیوتر و لپ تاپ ساز (RTM یا Release to Manufacturing)، قرار است از هفته اول آگوست (هفته دوم مردادماه) عرضه گردد. البته زمان عرضه از دیرزمانی قابل پیش بینی بود، زیرا این غول نرم افزاری به طور معمول سیستم عامل های جدیدش را در اکتبر معرفی می کرده است. 

البته شرکای تجاری مایکروسافت و خریداران عمده سیستم عامل این شرکت در صنعت آی تی، چندان از تاریخ اعلام شده راضی نیستند. زیرا با این احوال کار بسیار سختی را پیش روی دارند تا لپ تاپ و تبلت های تولیدی شان را به موقع آماده کرده و به چرخه فروش تعطیلات زمستانی برسانند. 

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ویندوز های رجیستر شده و قانونی اکس پی، 7 و ویستا می توانند تنها با پرداخت 39‪.‬99 دلار ، ویندوز 8 را دانلود کنند. البته مدتی است که شایعاتی هم مبنی بر عدم عرضه ویندوز 8 در قالب ابزارهایی چون CD و DVD شنیده می شود، اما این شرکت تا کنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است. 

و نکته پایانی این که، قرار است ویندوز 8 در تاریخ اعلام شده در بیش از ۱۰۹ کشور دنیا و با پشتیبانی از ۲۳۱ زبان، برای فروش عرضه گردد.

فربد بازدید : 39 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

هواپیمای بویینگ 787 Dreamliner پرطرفدار ترین هواپیما در میان شرکت های هواپیمایی به حساب می آید. این هواپیما نسبت به مدل مشهور 767 حدود ۲۰ درصد سوخت کمتری مصرف می کند و همین موضوع سبب شده که شرکت بویینگ تا اینجا ۸۵۹ سفارش خرید دریافت بکند. تحویل این هواپیماها از سال گذشته میلادی آغاز شده اما تا اینجا فقط ۱۴ هواپیما تحویل داده شده است. 

شرکت بویینگ قصد دارد با تغییر خط تولید اش از سال آینده میلادی سرعت تولید را به ۱۰ عدد در ماه برساند اما با وجود تعداد زیاد سفارشات، برخی شرکت های هواپیمایی باید بین ۵ تا ۱۰ سال برای تحویل سفارش شان صبر کنند. البته در این صنعت، این زمان ها چیز عجیبی به حساب نمی آید. اما چیزی که برای ما جالب است صندلی های این هواپیما است. 

هر کدام از صندلی های این هواپیما یک سیستم سرگرمی دارد که با سیستم عامل اندروید کار می کند. شرکت بویینگ دو انتخاب برای خریداران مشخص کرده است. یک سیستم توسط شرکت پاناسونیک ساخته شده و فقط می دانیم که با اندروید کار می کند و سیستم دوم توسط Thales ساخته شده است.


763844237_9787962df8_o-640x480 (1)_narenji.jpg

چند روز پیش شرکت هواپیمایی قطر در یک نمایشگاه، هواپیمای جدید 787 Dreamliner خودش را نشان داد که به تازگی آن را تحویل گرفته است. این هواپیما مجهز به ۲۵۴ صندلی است که هر کدام از آنها مجهز به یک سیستم تفریحی و ارتباطی ساخت Thales هستند. 

صندلی های کلاس درجه یک از نمایشگرهای ۱۷ اینچی و بقیه صندلی ها دارای نمایشگر ۱۰ اینچی هستند. کل سخت افزار این سیستم در پشت صندلی قرار گرفته و اگر بخواهید از مشخصات فنی بپرسید با این اطلاعات مواجه می شوید: 

درون هر صندلی یک پردازشگر ۲ هسته ای ARM قرار گرفته به همراه یک گیگابایت رم و یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع اس اس دی. ضمنا این کامپیوترها به یک سرور مرکزی در هواپیما متصل اند که دارای ۳۲ هسته پردازشگر و ۱۲۸ گیگابایت رم است. به همراه یک حافظه ۴ ترابایتی اس اس دی. 

اگر اینها را با هم جمع بزنید متوجه می شوید که این هواپیما دارای ۵۰۸ پردازشگر از نوع ای آر ام و ۳۲ هسته x86 است به همراه ۳۸۲ گیگابایت رم و ۶۹ ترابایت حافظه اس اس دی! ضمنا هواپیما از اینترنت وای-فای و شبکه موبایل GSM و 3G هم پشتیبانی می کند که ارتباط موبایلی توسط ارتباط ماهواره ای هواپیما برقرار می شود. بنابراین هنگام پرواز می توانید مانند روی زمین از تلفن همراه تان استفاده کنید. 

در پایان نیز بد نیست بدانید که استفاده از حافظه اس اس دی و دیگر بهینه سازی ها در طراحی سبب شده که سیستم تفریحی این هواپیما نسبت به دیگر مدل ها سبک تر باشد و همین موضوع یکی از دلایل مصرف کمتر سوخت در این مدل است که 0.8 درصد صرفه جویی را به همراه داشته است. به نظر درصد کوچکی می آید اما با محاسبه ۲ پرواز در روز، این معادل ۲۰۰۰ لیتر صرفه جویی در سوخت و نزدیک به ۱.۵میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های سالانه هواپیما است.

فربد بازدید : 39 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

علی رغم اینکه برخی گزارش ها نشان از حضور کم فروغ اولترابوک ها در نیمه اول سال و ناتوانی آنها در رسیدن به میزان هدف اینتل خبر می دهند، اما این شرکت همچنان به این دسته از لپ تاپ ها امید فراوانی دارد. روز گذشته پائول اوتلینی، مدیرعامل اینتل در کنفرانس خبری پس ازاعلام درآمدهای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ این شرکت ، گفت «بیش از ۴۰ مدل جدید اولترابوک های ویندوز ۸ با صفحه لمسی در راه ورود به بازار هستند. قرار است همه این مدل های جدید از پردازنده ایوی بریج اینتل بهره ببرند.» 

به گفته وی، «در حال حاضر بیش از ۱۴۰ مدل اولترابوک مجهز به ایوی بریج در حال عبور از مراحل طراحی و تولید هستند. حداقل یک دوجین از این مدل ها هم قرار است ابزارهایی تبدیل پذیر باشند که به راحتی از لپ تاپ به تبلت تغییر ماهیت دهند.» 

یکی از مدل های جدید ابزارهای تبدیل پذیر را می توان ایسوس دو نمایشگر Taichi دانست که درنمایشگاه کامپیوتکس تایوان رونمایی شد.


asus-taichi-001-narenji-ir.jpg

او افزود «ما کاملا مطمئن هستیم که تا پاییز امسال شاهد ورود حداقل یک سیستم ۶۹۹ دلاری به بازار خواهیم بود.» با توجه به اطلاعات سایت Best Buy، به نظر می رسد که سیستم مورد اشاره آقای اوتلینی یک اولترابوک ۱۴ اینچی HP Envy باشد که ۶۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. البته ایسر هم در نظر دارد یک اولترابوک Aspire با قیمت ۶۴۸ دلار به بازار عرضه کند. 

به گفته اوتلینی، در کنار این اولترابوک ها، باید منتظر ورود قریب الوقوع تبلت های مجهز به پردازنده Clover Trail Atom کم مصرف اینتل به بازار باشیم. و البته تبلت های مجهز به پردازنده های سری Core اینتل هم به زودی عرضه خواهند شد.

فربد بازدید : 36 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

 

اینتل روز گذشته گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ خود را منتشر کرد که نشان از کسب درآمد 13‪.‬5 میلیارد دلاری طی این مدت دارد. این مبلغ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵ درصد رشد داشته و همچنین افزایش 0‪.‬6 میلیارد دلاری را نسبت به سه ماهه اول سال جاری این شرکت (درآمد 12.9 میلیارد دلاری) نشان می دهد. 
به گفته آمار و ارقام منتشره سود خالص سه ماهه دوم اینتل 2‪.‬8 میلیارد دلار است که ۱۰۰هزار دلار بیشتر از سه ماهه اول و ۳ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۱ است. با این حساب هر سهم اینتل طی این مدت 0‪.‬57 دلار درآمد داشته، عددی که سرمایه گذاران و سهام داران را حسابی خوشحال خواهد کرد. بخش کامپیوترهای خانگی اینتل طی این مدت رشد کم اما با ثبات ۳ درصدی را تجربه کرده و بیشترین رشد متعلق به گروه دیتاسنتر این شرکت (۱۴ درصد) است. 
پیش بینی می شود درآمد اینتل در سه ماهه سوم امسال به بیش از 14‪.‬3 میلیارد دلار برسد.

فربد بازدید : 38 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

روز گذشته نگاهی اجمالی به Office 2013 مایکروسافت داشتیم و اکنون می دانیم که تاکید اصلی این نرم افزار بر قابلیت های یکپارچه سازی با کلود و همچنین اشتراک آنلاین Office 365 است. در کنار این مایکروسافت در محصول جدید خود اصرار فراوانی بر کارکرد راحت تر با صفحات لمسی دارد. و البته با استفاده از نسخه پیش نمایش، احتمالا تا کنون با بسیاری از امکانات این نسخه جدید نرم افزار پرکاربرد مایکروسافت آشنا شده اید. اما سوال مهم درباره چیزهایی است که هنوز نمی دانیم! 

مایکروسافت در مراسم دو روز پیش، درباره چند نکته کلیدی کاملا سکوت کرد: چیزهایی از قبیل قیمت، زمان ارائه و اینکه آیا این مجموعه عظیم دارای نسخه های اندرویدی یا iOS هم خواهد بود یا خیر. البته این را می دانیم که مایکروسافت پس از کنفرانس، تبلیغی در خصوص آفیس جدید بر روی ویندوز فون منتشر کرده است. 

در ادامه مطلب با ما باشید تا بیشتر درباره دانسته ها (و از آن مهم تر نادانسته های مان) از آفیس جدید مایکروسافت صحبت کنیم.


معرفی آفیس 2013

microsoft-office-13-003-narenji-ir.jpg

مایکروسافت به تازگی نسخه پیش نمایش مشتری آفیس 2013، جدیدترین مجموعه تولید محتوای خود را عرضه کرده و آن را «بزرگترین و جاه طلبانه ترین آفیس»ی می داند که تا کنون تولید شده است. آفیس جدید به صورت یکپارچه شده با سرویس های آنلاین بسیاری همچون فیسبوک، فلیکر، اسکای درایو و یوتیوب عمل خواهد کرد. 

این شرکت علاوه بر این، اشتراک خانگی سرویس آنلاین Office 365 را هم ارائه نموده است. وقتی شما برای نسخه Home Premium آفیس 365 ثبت نام کنید، به محض فعال سازی اکانت تان، امکان نصب آفیس 2013 بر روی ۵ دستگاه را خواهید داشت و علاوه بر این ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان اسکایپ و ۲۰ گیگابایت فضای اضافی بر روی اسکای درایو (سرویس کلود مایکروسافت) به شما هدیه خواهد شد. 

آفیس 365 نسخه خانگی شامل برنامه های اکسس، اکسل، وان نوت، پاورپوینت، پابلیشر و ورد 2013 خواهد بود. علاوه بر این شما می توانید از قابلیتی با نام Office on Demand بهره ببرید، که بر روی هر کامپیوتری در هر مکانی به شما اجازه می دهد یک نسخه مجازی از آفیس را استریم کنید و بدون اینکه آن را نصب کنید، به انجام کارهای تان بپردازید. هنگامی هم که کارتان تمام شد، فایل های نهایی در اسکای درایو ذخیره شده و آفیس از روی کامپیوتر محو می شود. 

و البته برای استفاده از آفیس 2013 و نصب آن، اجباری به استفاده از Office 365 نیست. شما می توانید به صورت جداگانه آفیس 2013 را تهیه کنید.

فربد بازدید : 36 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
Sony F800 Walkman

سونی سری جدیدی از واکمن هایش را معرفی کرده که با نام سری F وارد بازار می شوند و جایگزین سری Z خواهند شد. نکته جالب در سری جدید این است که سونی آنها را با سیستم عامل اندروید ۴ وارد بازار می کند و بنابراین می توانید آنها را تلفن های هوشمندی بدانید که سیم کارت نمی خورند. 

این واکمن ها با حافظه ۸ تا ۳۲ گیگابایت ارایه می شوند و نمایشگر ۳.۵ اینچی آنها به شما اجازه می دهد تا ۴.۵ ساعت روی آنها ویدیو ببینید. مدل F800 که پرچمدار این سری به حساب می آید با مجموعه ای از اپلیکیشن های از پیش نصب شده و پشتیبانی از وای-فای وارد بازار می شود. 

نمایشگر این مدل هم لمسی است و از مولتی تاچ پشتیبانی می کند. واکمن F800 سونی با قیمتی حدود ۳۳۰ دلار به فروش می رسد و آغاز ارایه از اروپا خواهد بود.


سونی در کنار این واکمن اندرویدی، چند مدل جدید از سری های ارزان قیمت واکمن را هم معرفی کرده است. در میان آنها مدل S770BT دارای هدفون بی سیم بلوتوث است و این شرکت می گوید مدل NWZ-E570 می تواند میزان نویز محیط را تا ۹۸.۴ درصد کاهش دهد. 

اما به نظر شما با گسترش استفاده از تلفن های هوشمند، سونی چقدر می تواند روی فروش این واکمن ها حساب باز کند؟

فربد بازدید : 39 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
بدافزار جدید اندروید  یکصدهزار گوشی اسمارت فون چینی را آلوده کرد



قطعه جدیدی از بدافزار در بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ گوشی‌های اسمارت فون آندروید در چین کشف شده است.

این بد افزار با دانلود بدون اطلاع برنامه‌هایی که پول آن پرداخت شده و مولتی‌مدیاهایی از Mobile Market، یک فروشگاه برنامه‌های اندروید که توسط China Mobile یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات بی‌سیم در جهان میزبانی می‌شود، درآمدهایی را کسب می‌کند.

 TrustGo که اولین بار این بدافزار را کشف کرد، این تهدید خاص را "Trojan!MMarketPay.A@Android" می‌نامد! و تاکنون آن را در نُه فروشگاه برنامه یافته است: nDuoa, GFan,AppChina, LIQU, ANFONE, Soft.۳g.cn, TalkPhone, ۱۵۹.com, AZ۴SD .

این شرکت امنیتی همچنین نام هشت بسته زیر را برای این بدافزار فاش کرد:
• com.mediawoz.goweather
• com.mediawoz.gotq
• com.mediawoz.gotq۱
• cn.itkt.travelskygo
• cn.itkt.travelsky
• com.funinhand.weibo
• sina.mobile.tianqitong
• com.estrongs.android.pop

MMarketPay.A با سفارش دادن به Mobile Market عمل می‌کند.
به طور معمول، یک مشتری Mobile Market پس از خرید یک برنامه یا مولتی‌مدیا کد تایید را از طریق پیام کوتاه دریافت می‌کند به این مضمون که برای شروع دانلود باید به Mobile Market برود.
سپس China Mobileهزینه این سفارش را به قبض تلفن مشتری اضافه می‌کند.

MMarketPay.A خودکار این فرایند را انجام می‌دهد و تا آنجا که می‌تواند دانلود می‌کند تا قربانیان با قیض سنگین تلفن مواجه شوند.
این بدافزار محتواهای پرداخت شده را می‌یابد عمل کلیک را در پیش‌زمینه شبیه سازی می‌کند، جلوی پیام‌های کوتاه را می‌گیرد، و کد تاییدی که توسط Mobile Market ارسال می‌شود را دریافت می‌کند. 
اگر تصویر CAPTCHA درخواست شده باشد، این بدافزار تصویر را به یک سرور از راه دور برای تجزیه و تحلیل ارسال می‌کند.

به طور خلاصه، MMarketPay.A چیز آزار دهنده پیچیده‌ای است.
اگر از اندروید در موبایل چینی استفاده می‌کنید قبض تلفن خود را بررسی و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز مشکوک نیست.

آندروید اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی را از هرجا که بخواهید دانلود و نصب کنید(با فراهم کردن گزینه فعال شده: Settings => Applications => Unknown sources) . اگر می‌خواهید احتمال دانلود برنامه‌های مخرب را به حداقل برسانید، لطفا تنها از فروشگاه رسمی Google Play استفاده کنید.
 

فربد بازدید : 32 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
اچ‌تی‌سی در حال ساخت یک رایانه لوحی «منحصر به فرد» و یک سوپرفون است


در حال حاضر در بازار رایانه‌های لوحی نام اچ‌تی‌سی چندان مطرح نیست.
این شرکت تایوانی یکی دوبار تلاش کرد با عرضه رایانه‌های لوحی فلایر و جت استریم جایگاهی در این بازار به دست آورد اما راه به جایی نبرد.
حالا برخی منابع گزارش داده‌اند اچ‌تی‌سی در حال ساخت یک رایانه لوحی جدید است.

به نقل از وب سایت mashable که این خبر را به نقل از PC Advisor گزارش کرده، از زبان یکی از سخنگویان شرکت اچ تی‌سی نوشته است رایانه لوحی جدید اچ تی‌سی دارای قابلیت‌های منحصر به فردی خواهد بود که آن را از رایانه‌های لوحی اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت متمایز خواهد کرد.

هنوز درباره رایانه لوحی جدید اچ‌تی‌سی که بنا بر گزارش‌ها تحت سیستم اندروید خواهد بود، جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

هنوز معلوم نیست در بازار پررقابت رایانه‌های لوحی چه چشم اندازی در انتظار اچ‌تی‌سی است.

این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند نیز در این اواخر با مشکلاتی دست و پنچه نرم می‌کند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که درآمد اچ تی‌سی در سه ماهه دوم سال جاری ۱۳ درصد کمتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد.

اخیراً برخی از منابع نیز از عدم تمایل مایکروسافت برای همکاری با اچ‌تی‌سی برای ساخت فناوری‌های همراه تحت ویندوز ۸ خبر داده بودند.

سرویس خبری یاهو نیز گزارش داده است که اچ تی‌سی در حال ساخت یک ابرگوشی یا سوپرفون است.

این سوپرفون دارای یک صفحه نمایش اچ دی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل است و به یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۲۰ مجهز شده است.

این سوپرفون دی ال ایکس نام گرفته و با سیستم عامل اندروید (نسخه بستنی حصیری) کار می‌کند.
این گوشی همچنین دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی و یک قلم ویژه خواهد بود.
فربد بازدید : 35 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
فناوری‌های گوگل برای به دام انداختن تبهکاران



شرکت گوگل با استفاده از کارشناسان خود از جمله یک محقق ایرانی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی مبارزه با جرم و جنایت از فناوری‌های خود برای به دام انداختن تبهکاران و رخنه در دفاع سایبری جرایم بین‌المللی استفاده می‌کند.


، شرکت گوگل با همکاری سازمان‌های مبارزه با جرم و جنایت بین‌المللی قصد دارد درهای مخفی گروه‌های بین المللی تروریستی، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان را باز کند.

مؤسسه گوگل آیدیا (Google Ideas) به عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی بین رشته‌ای که در راستای درک چالش‌های جهانی و استفاده از راهکارهای فناورانه فعالیت می‌کند با همکاری شورای روابط خارجه آمریکا و چند سازمان دیگر راه‌های استفاده از فناوری را برای از بین بردن جرایم بین‌المللی بررسی می‌کند.

قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان، تروریسم و گروه‌های جنایی که سازمان‌های خود را از طریق اینترنت هدایت می‌کنند معمولا از فناوری‌های رمزی پیشرفته‌ای برای پنهان کردن خود از قانون استفاده می‌کنند، اما سازمان‌های مبارزه با جرایم در سطح جهان ابراز امیدواری می‌کنند که فناوری‌های گوگل بتواند به عنوان کلیدی برای رخنه به این گروه‌های گریزان مورد استفاده قرار گیرد.

مقامات گوگل و گروه‌هایی که با شبکه‌های غیرقانونی مبارزه می‌کنند جلساتی را از دیروز سه شنبه ۲۷ تیرماه آغاز کردند و این جلسات تا امروز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در وست لیک ویلیج در کالیفرنیا ادامه دارد.
هدف اصلی این گردهمایی ایجاد استراتژی‌هایی برای مقابله با جرایم جهانی است.

رانی هونگ مشاور ویژه سازمان ملل در امر قاچاق کودک که خود از نجات یافتگان قاچاق کودک در هندوستان بوده گفت: گوگل در جایگاه خوبی قرار دارد و می‌توان از آن استفاده کرد. این رسانه قوی ابزارهای خوبی برای حل این مشکل در اختیار دارد.

استوارت پاتریک عضو ارشد شورای روابط خارجی که از برگزار‌کنندگان این گردهمایی محسوب می‌شود، گفت: شرکت‌های فناوری امروز ابزارهای قدرتمندی برای شفاف کرن شبکه‌های غیرقانونی، برای مبارزه علیه فساد دارند و همچنین از توانایی تقویت افرادی برخوردار است که تلاش می‌کنند با جرایم فراملی مبارزه کنند.

پردیس مهدوی استادیار ایرانی انسان‌شناسی کالج پامونا که با گوگل در این رابطه همکاری می‌کند، گفت: همه ما می‌دانیم که مجرمان از اینترنت استفاده می‌کنند، اما اکنون ما می‌گوئیم که اینترنت نیز می‌تواند به متوقف کردن این جرایم کمک کرده، به نجات یافتگان یاری رسانی کند و کار تیمی و گروهی را گسترش دهد.

این گردهمایی به دنبال همایشی برگزار شده که سال گذشته در دوبلین ایرلند برگزار شد، در این همایش ۶۰ نفر از اعضای سابق باندهای تبهکاری حضور داشتند و محور همایش چگونگی متوقف کردن افراط گرایی خشونت آمیز بود.

فربد بازدید : 34 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
کشف بدافزار جاسوسی جدید با نام



کارشناسان امنیت اینترنت از کشف یک بدافزار کامپیوتری جدید خبر داده‌اند که ایران و شماری دیگر از کشورهای خاورمیانه را هدف قرار داده است.
این ویروس که "مهدی" نامگذاری شده و قابلیت به سرقت بردن انواع اطلاعات کامپیوتری را دارد، از این جهت منحصر به فرد تلقی می‌شود که در ابزار ارتباطی آن زبان فارسی دیده می‌شود.

به گزارش  از بی‌بی‌سی، کارشناسان می‌گویند که تا کنون صدها هدف را که مورد حمله این ویروس قرار گرفته شناسایی کرده‌اند.

شرکت اسراییلی سکولرت و شرکت روسی کاسپرسکی که هر دو در حوزه امنیت اینترنت فعالیت می‌کنند، روز سه‌شنبه اعلام کردند که ویروس اینترنتی جدیدی را شناسایی کرده‌اند که بیش از ۸۰۰ هدف را در ایران و چهار کشور دیگر خاورمیانه مورد حمله قرار داده است.
آنها می گویند که بیشترین آلودگی به این ویروس در ایران مشاهده شده است.

کارشناسان سکولرت و کاسپرسکی تصور می‌کنند که این حملات اینترنتی از حداقل ۸ ماه پیش شروع شده و از جمله شماری از دانشجویان مهندسی، شرکت‌های ارایه خدمات مالی و سفارتخانه‌ها را هدف قرار داده است.
این شرکت‌ها حاضر نشدند بگویند که مشخصا چه اشخاص یا نهادهایی در این حملات اینترنتی هدف قرار گرفته‌اند.

آنها همچنین می‌گویند که نمی‌دانند مسئول این حملات کیست و اینکه آیا توسط یک فرد یا گروه سازماندهی شده یا احیانا یک دولت در آن دست داشته است.

خبرگزاری رویتر از آویو رف، از یکی از مسئولان ارشد شرکت سکولرت نقل کرده که : «کسانی که پشت این حملات هستند قطعا به زبان فارسی مسلط هستند.» اما افزوده که «نمی‌دانیم آنها کجا و کجایی هستند.»

کارشناسان سکولرت و کاسپرسکی این ویروس را مهدی نامگذاری کرده‌اند، چرا که می‌گویند طراحان این ویروس برای به اجرا در آوردن آن، ظاهرا از فایلی به این نام استفاده کرده‌اند.

بد افزار مهدی به خرابکارن اینترنتی که از آن استفاده می‌کنند، این امکان را می‌دهد که از راه دور اطلاعات موجود در کامپیوترهای آلوده را به سرقت ببرند.
از ایمیل و پیامک گرفته تا اطلاعات تایپ شده در صفحه کلید و حتی صدای اطراف کامپیوتر که این ویروس با فعال کردن میکروفون می‌تواند ضبط کند.

کارشناسان می‌گویند که تصور می‌شود چندین گیگابایت اطلاعات از کامپیوترهای هدف قرار گرفته شده، به سرقت رفته باشد.

یکی از ویژگی های بدافزار مهدی، مشاهده شدن تاریخ و کلمات فارسی در داده‌هایی است که این ویروس با کنترل کنندگانش رد و بدل می‌کند.

آنطور که گزارش شده ظاهرا ویروس مهدی علاقه خاصی به فایل‌های پی.دی.اف، اکسل و وورد دارد و به گفته یکی از کارشناسان شرکت کاسپرسکی، مانند ویروس فلیم، ساختار چندان پیچیده‌ای ندارد.
ویروس فلیم که کارشناسان از آن به عنوان پیچیده‌ترین بدافزار کشف شده نام برده‌اند، در اوایل خرداد سر و صدا به پا کرد.

کارشناسان شرکت کاسپرسکی می‌گویند که ویروس فلیم که کشورهایی در خاورمیانه از جمله ایران و اسراییل را هدف قرار داده، ظاهرا از ماه اوت سال ۲۰۱۰ فعال بوده است.
پیش از اینها هم دو بد افزار دوکو و استاکس نت که از جمله تاسیسات اتمی ایران را هدف قرار داده بودند، خبر‌ساز شدند.
 

فربد بازدید : 38 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

 اين گردهمایی با همت مدیریت گردان های تخصصی مرکز بسیج و با حضور "جعفری" مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج رسانه ملی، "محمود عاطفی" رئیس سازمان بسیج رسانه، کارشناسان و جمعی از مدیران شبکه های سراسری، استانی و برون مرزی، اعضاي گردان سايبري سياسي بسيج رسانه ملی تهران و مراکز استانها برگزار شد.

در اين همايش رئیس بسيج صداوسیما با پيچيده توصيف كردن دنياي ارتباطات و فضاي مجازي گفت: «هم اكنون در جهان دو جريان حق و باطل آشکارا و با بهره گیری از همه ظرفیت های ممکن، فعالانه حضور دارند و در تلاش اند تا با استفاده از ظرفيت هاي موجود بر افكار عمومي مردم تاثيرگذار باشند.»

جعفري با تاكيد بر ضرورت و اهميت مديريت فضاي مجازي و تاثيرگذاري غير قابل انكار آن بر انديشه انسانها افزود: «در گذشته دشمن تلاش مي كرد مرزها فیزیکی و جغرافيایي كشورها را مورد تهاجم قرار دهد اما امروزه مهمترين هدف آنها تاثيرگذاري بر افكار عمومي و تسخير ذهن انسان هاست.»

مشاور رئیس رسانه ملي عمده ترين مانع براي دشمن را اراده و ايمان نيروهاي انقلابي توصيف كرد و با تاکید بر اینکه امروز کسانی که به دنبال گسترش شبکه‌های اجتماعی کارآمد و پاک هستند به کارآمدی و نقش آفرینی بسیج ایمان آورده‌اند زیرا بسیج با اعتقاد و باور و متناسب با ضرورت‌ها وارد صحنه می‌شود و به لطف الهی در این میدان نیز شاهد برکات و آثار این حضور تاثیرگذار خواهیم بود.

وی ادامه داد: «دشمن در تلاش است تا اراده و ايمان مومنين را به شكست بکشاند اما با حضور بسيج و نيروهاي مومن، متعهد و صاحب اندیشه و انگیزه، اين توطئه نيز تحقق نخواهد یافت.»

وی با تاكيد بر اينكه بسيج رسانه ملی اين ظرفيت را دارد تا تحركات مجازي دشمن را مديريت کند، افزود: «انتظار مي رود بسيج رسانه ملي به دلیل تخصص در حوزه فرهنگی، رسانه ای، ارتباطات و مفاهیم تهدیدات نرم ميدان دار عرصه فعالیت های مجازي و جنگ سایبری شود.»

در ادامه فرمانده گردان سياسي سايبري ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته، با اشاره به شعار راهبردی اولین گردهمایی مبنی بر پیروزی روحیه بسیجی در کارزار جنگ نرم و فضای مجازی، بر آمادگی گردان سیاسی سایبری برای عملی ساختن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت در فضای مجازی و انجام ماموریت ها تاکید کرد.

در این گردهمایی، دو کارگاه آموزشی با عناوین "بسیج سایبری و فضای مجازی" و "امنیت درفضای مجازی" به وسیله اساتید برجسته ارائه شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در این دو کارگاه به مسائلي چون اهميت فضاي سايبر، معرفي فضاي مجازي، کارکردهای بسیج سایبری، چگونگي استفاده دشمن از اين فضا براي ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي، امنيت در فضاي مجازی، جاسوسي در فضاي مجازي، جرائم اينترنتي و نحوه حضور فعالیت در فضای سایبری پرداخته شد. 

منبع: سپاه نیوز
فربد بازدید : 36 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)
هشدار: Gadget را در Windows غیرفعال کنید



شرکت مایکروسافت به جای ترمیم یک نقطه ضعف در بخش Gadget سیستم عامل Windows، از کاربران خواسته که بخش Gadget در Win Vista و بخش Sidebar در Win 7 را به طور کامل غیرفعال کنند.


بخش‌های Gadget و Sidebar به کاربران امکان اجرای برنامه‌های کوچک و نمایش اطلاعات روزمره را بر روی صفحه اصلی Windows (یا Desktop) می‌دهند. مانند ساعت، وضعیت آب و هوا، عناوین آخرین اخبار و ...

مایکروسافت با انتشار هشدار امنیتی شماره ۲۷۱۹۶۶۲ اعلام کرده که فعال ماندن این دو بخش می‌تواند راه‌های نفوذ و دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر را برای افراد بیگانه و خلافکار فراهم آورد.
این هشدار را می‌توانید در نشانی زیر مطالعه کنید:
Technet.microsoft.com/en-us/security/advisory/2719662 

همچنین شرکت مایکروسافت یک راه حل سریع و آسان برای غیرفعال کردن بخش‌های Gadget و Sidebar ارائه کرده است.
این راه حل به راحتی امکان فعال یا غیرفعال کردن این دو بخش را فراهم می‌کند. بدین منظور به نشانی زیر مراجعه کنید.
Support.microsoft.com/kb/2719662 

تمام این هشدارها و اقدامات مایکروسافت در نتیجه اطلاعیه‌ای است که از سوی تعدادی کارشناس امنیتی در باره راه‌های سوءاستفاده از نقاط ضعف ناشناخته در بخش‌های Gadget و Sidebar در سیستم‌های عامل Vista و Win 7 پیش از برگزاری همایش سالانه نفوذگران(به نام Black Hat Conference) در ماه جاری در شهر لاس وگاس آمریکا، منتشر شده است.

امکانات Gadget و Sidebar هیچگاه مورد توجه و علاقه چندان کاربران در دو سیستم عامل Vista و Win ۷ قرار نگرفت.
در Win ۷، شر کت مایکروسافت تنها ۹ برنامه برای Sidebar در نظر گرفت و به طور پیش فرض در سیستم عامل جای داد.
همچنین سایت ویژه‌ای که مایکروسافت برای عرضه انواع برنامه‌ها برای استفاده در Gadget و Sidebar راه‌اندازی کرده بود، اکنون مدت‌هاست که به روز نشده و در آینده نزدیک نیز جمع‌آوری و برچیده خواهد شد.
 

فربد بازدید : 29 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)
"آفیس مدرن" آمد"



شرکت مایکروسافت از جدید‌ترین نسخه بسته نرم‌افزاری آفیس که ویژه سیستم عامل ویندوز ۸ ساخته شده است، رونمایی کرد. 
نسخه جدید آفیس از ویژگی‌هایی همچون سازگاری با فناوری پردازش ابری، پشتیبانی از فناوری صفحه لمسی، یکپارچگی با نرم‌افزار اسکایپ و غیره برخوردار است.


 به نقل از وب سایت digitaltrends، استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی از نسخه جدید نرم‌افزارهای آفیس رونمایی کرده است.
این بسته نرم‌افزاری که بالمر آن را یک "آفیس مدرن" نامیده، به دو صورت قابل استفاده است.

کاربران هم می‌توانند آن را همانند نسخه‌های قبلی، خریداری و بر روی رایانه‌های خود نصب کنند و هم می‌توانند از طریق خدمات مبتنی بر فناوری پردازش ابری از آن استفاده کنند.
این دو نسخه از آفیس به ترتیب ۲۰۱۳ و  ۳۶۵ نامیده شده است.

آفیس جدید علاوه بر یکپارچگی‌هایی که با نرم‌افزار اسکایپ و شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد، از رابط کاربری جدیدی نیز برخوردار شده است.

مایکروسافت در نسخه جدید این بسته نرم‌افزاری از رابط کاربری ریبون استفاده کرده است.
این رابط کاربری، تمام گزینه‌ها و منوهای مربوط به هر نرم‌افزار را در یک نوار آبی رنگ در بالای صفحه به نمایش می‌گذارد.

بر اساس توضیحات مایکروسافت این نوار هم با قابلیت صفحه لمسی سازگاری دارد و هم با قلم‌های مخصوص این فناوری.

مایکروسافت در «شیوه ارائه» بعضی نرم‌افزارهای آفیس مثل پاورپوینت نیز تغییراتی داده است.
مثلاً کاربری که یک فایل پاورپوینت را برای دیگران ارائه می‌دهد، می‌تواند کاری کند که مخاطبان وی صفحه کامل یا به عبارتی فول اسکرین پاورپوینت را ببینند، اما خود او به گزینه‌ها و منوهای مختلف پاورپوینت بر روی رایانه خود دسترسی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید آفیس این است که به صورت خودکار اندازه صفحات را تنظیم می‌کند و آنها را در هر وسیله‌ای به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد.
این ویژگی که «حالت خوانش» نام گرفته، قابلیت پخش مستقیم ویدئو را نیز دارد.

تمام نرم‌افزارهای موجود در نسخه جدید آفیس، ظاهری شبیه نرم‌افزارهای تحت سیستم عامل ویندوز ۸ دارند، اما در میان آنها نرم‌افزار وان نوت به صورت کامل تحت ویندوز ۸ است و ظاهری شبیه رابط کاربری ویندوز ۸ (مترو) دارد.

نرم‌افزار شیرپوینت آفیس نیز با شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، لینکدین و اسکایپ سازگار شده است.

مایکروسافت ادعا کرده نرم افزار اکسل نیز هوشمند‌تر شده است.
اکسل جدید می‌تواند از کاربر خود بیاموزد و داده‌های پیست(Paste) شده را به صورت خودکار وارد سطر و ستون‌های جدید کند.

نسخه جدید این نرم‌افزار در واقع می‌تواند گروه‌های مختلف داده را از هم تشخیص دهد و آنها را از هم جدا کند.

فربد بازدید : 44 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

شایعات جدید آیفون 5 همچنان در حال از راه رسیدن است. این بار موضوع در مورد فناوری جدید به کار رفته در نمایشگر آن است. گفته می شود که آیفون جدید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به مدل قبلی اش باریک تر خواهد بود و یکی از دلایل آن استفاده از نمایشگری است که از فناوری in-cell touchscreen استفاده می کند. 

گفته شده که شرکت شارپ و Japan Display این فناوری را تولید می کنند و البته این خبر ماه ها پیش هم توسط سایت دیجیتایمز گزارش شده بود. اما در ادامه آمده که پنل نمایشگر نیز نسبت به مدل های قبلی کیفیت فوق العاده بهتری دارد. 

تصویر بالا یک تصویر سازی بر اساس اطلاعات دریافتی است که آیفون جدید را باریک تر و بلند تر از نسخه قبلی نشان می دهد. به همراه یک نمایشگر ۴ اینچی که نسبت به قبل بزرگ تر شده است و البته کانکتور کوچک را هم فراموش نکنید. بخش جالب دیگر هم احتمال استفاده از نانو سیم کارت جدید در آیفون است. باید تا پاییز صبر کنیم و ببینم چقدر این اطلاعات صحیح از کار در می آید؟

فربد بازدید : 41 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

مرورگر یکی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن ها روی یک تلفن اندرویدی به حساب می آید و تلفن های هوشمند سبب شده که افراد زیادی وبگردی را از کامپیوتر به تلفن منتقل کنند و به همین خاطر مرورگر یکی از مهمترین اپلیکیشن ها به حساب می آید و اهمیت زیادی دارد که از یک مرورگر خوب استفاده کنیم. حالا به نظر شما بهترین مرورگر برای اندروید چیست؟ در اینجا با ۵ مرورگر مشهور برای اندروید آشنا می شویم و بعد از آن نظر شما را در یک نظرسنجی می پرسیم که کدام یک محبوب شما است؟

فربد بازدید : 50 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

بر اساس یافته‌های کارشناسان کسپراسکی، اسب تروآی جدیدی در دو سرویس آنلاین App Store و Google Play منتشر شده است که دفترچه تلفن کاربران را سرقت کرده و روی سرور مشخصی بارگذاری می‌کند.

کاوشگران ویروس شرکت کسپراسکی در پی درخواستی از سوی یک اپراتور روسی به نام MegaFon، برنامه موبایلی Find and Call را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که قسمتی از خدمات این نرم‌افزار با عنوان Find your friends بی سر و صدا و بدون آگاهی کاربران، اطلاعات و شماره های دفترچه تلفن آنها را روی سرور نویسندگان این برنامه بارگذاری می‌کند.

این در حالی است که هنگام بارگذاری یا همان "سرقت" اطلاعات دفترچه های تلفن، هیچ گزینه‌ای برای کسب اجازه از کاربران و رضایت آنها از انجام این کار وجود ندارد.

"دنیس ماسلنیکوف"، یکی از کارشناسان ارشد بدافزارها در تیم کاوش و بررسی جهانی کسپراسکی بر این باور است که برنامه موبایلی Find and Call علاوه بر دزدیدن اطلاعات شخصی کاربران، موقعیت جغرافیایی آنها را هم فاش می‌کند.

اپراتور MegaFon در ابتدا گمان می‌کرد این برنامه موبایلی یک کرم پیامکی است که از یک گوشی به گوشی دیگر پخش می‌شود. ولی با وجود شباهت فراوان Find and Call به کرم‌های پیامکی، این نرم‌افزار عملکرد متفاوتی دارد.

Find and Call به شماره‌های مختلف دفترچه تلفن کاربران پیامک می‌فرستد و کاربران را به دریافت و نصب این برنامه تشویق می‌کند. کاربران قربانی همزمان هنگامی که می‌بینند این پیام از سوی دوست یا دوستان شان به آنها ارسال شده، روی لینک دانلود کلیک می‌کنند.

با اینکه به نظر می‌رسد گوگل و اپل از وجود این بدافزار روی فروشگاه برنامه‌های کاربردی خود آگاه شده‌اند، با این حال ظاهرا نسخه اندرویدی و آیفون Find and Call هنوز روی App Store و Google Play قابل دانلود است.

گوگل با راه‌اندازی سرویس Google Play تلاش کرده است از گسترش بدافزارها و برنامه های خرابکارانه روی پلت‌فورم اندروید جلوگیری کند.

شرکت گوپل فوریه گذشته از راه‌اندازی یک نرم‌افزار امنیتی روی فروشگاه اینترنتی Google Play به نام Bouncer خبر داد که کار آن شناسایی بدافزارها است. با این حال گسترش نرم‌افزارهای خرابکارانه‌ای مثل Find and Call نشان می‌دهد که پشت سر گذاشتن از این دیواره های امنیتی کار دشواری نیست.

منبع: مهر
فربد بازدید : 41 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

 

اینترنت باز هم گران می‌شود



توافق شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت بر سر چگونگی ارائه و دریافت خدمات هم نتوانست پایان بخش سریال چالش‌های همیشگی میان این دو طیف برای عرضه بی‌درد سر اینترنت پرسرعت سیمی در کشور باشد.

 به گزارش ایتنا از عصر ارتباط، درحالی که شرکت مخابرات ایران و نمایندگان شرکت‌های PAP پیش از پایان سال ۹۰ طی جلساتی با استناد به مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات منتسب به آئین‌نامه تعاملی با یکدیگر بر سر رانژه خطوط تلفن ثابت، دریافت و ارائه تجهیزات پسیو و اکتیو و لینک‌های انتقال توافق کردند اما این توافقات به مرحله اجرا و این چالش‌ها درحالی است که مجموع درآمد ماهیانه اپراتورهای عرضه‌کننده خدمات اینترنت پرسرعت از یک و نیم میلیون مشترک ADSL در کشور کمتر از ۲۰ میلیارد تومان است و هنوز بازار بزرگ باند پهن در ایران تشنه سرویس‌دهی است.
به تازگی شرکت‌های PAP نسبت به مصوبه جدید مجمع مخابرات برای دریافت هزینه از این شرکت‌ها بابت رانژه خطوط تلفن برای واگذاری اینترنت پرسرعت معترض شده‌اند و آن را با jوجه به افزایش هزینه تمام شده سرویس و در نتیجه گران شدن ADSL بدون مجوز کمیسیون تنظیم مقررات غیرقانونی می‌دانند.

در عین حال شرکت مخابرات ایران که با توافق این شرکت‌ها نسبت دریافت این هزینه اقدام کرده، تفسیر آن را برعهده مراجع ذی‌صلاح می‌داند و لزوم اجرای آن را براساس موافقت شرکت‌های اینترنتی می‌داند.

در توافق میان شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های اینترنتی مقرر شده برای رانژه خطوط برای برقراری سرویس اینترنت پرسرعت در ظرف مدت ۲۴ ساعت مبلغ ۶۵۰۰ تومان، طی ۴۸ساعت مبلغ ۵۵۰۰ تومان و طی ۷۲ ساعت مبلغ ۴ هزار تومان و برای تخلیه خطوط ظرف مدت ۲۴ ساعت ۴۵۰۰ تومان و در مدت ۷۲ساعت مبلغ ۳ هزار تومان از شرکت‌های اینترنتی اخذ شود.

این تعرفه موجب افزایش هزینه تمام شده سرویس و گران شدن سرویس ADSL خواهد شد اما طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات هزینه سرویس‌های اینترنت پرسرعت نباید بیش از سقف تعرفه تعیین شده باشد و پرداخت این هزینه از سوی PAPها بدون لحاظ در صورتحساب مشترکین و دریافت از مشترکین بدون مصوبه رگولاتوری به چالشی جدی مبدل شده است.

مخابرات: مقرر شد سیستم مکانیزه راه‌اندازی کنیم

علیرضا صیدی رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه توافقات با حضور نمایندگان تام‌الاختیار PAPها امضا شده، گفت: «مقرر شد با راه‌اندازی سیستم مکانیزه ارسال درخواست و دریافت پاسخ علاوه بر قابلیت پیگیری درخواست شرکت‌ها، توافقنامه سطح سرویس نیز با آنها امضا شود و در صورت دیرکرد مخابرات و عدم ارائه سرویس طبق توافق جریمه نیز پرداخت شود.»
او افزود: «در صورتجلسه جلسه‌ای که در سازمان تنظیم مقررات برگزار شد، آمده چنانچه مخابرات نسبت به راه‌اندازی این سیستم مکانیزه اقدام کند، تعرفه سرویس را نیز دریافت کند و درغیر این صورت کمافی‌السابق مانند گذشته خدمات ارائه خواهند شد.»

صیدی با اشاره به اینکه ایجاد سیستم مکانیزه هزینه دارد و نمی‌توان به صورت رایگان آن را راه‌اندازی کرد، راه‌اندازی این سامانه را در راستای آئین‌نامه تعاملی رگولاتوری موجب جلوگیری از فرافکنی و کارشنکی توصیف کرد.

فربد بازدید : 40 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)
سونی موبایل برنده چهار جایزه رد دات (red dot) برای طراحی محصول شد



ارتباطات همراه سونی ("سونی موبایل") امروز خبر دریافت چهار جایزه و یک تجلیل در بخش طراحی محصول جوایز رد دات ۲۰۱۲ را اعلام کرد.
به گزارش ایتنا هیئت داوران متشکل از متخصصان بین‌المللی، محصولات شرکت‌کننده را بر اساس معیارهای کلیدی شامل درجه نوآوری، ارگونومی، دوام و ملاحظات زیست‌محیطی ارزیابی نمودند. مراسم اهدای جوایز روز دوم جولای در اِسِن آلمان برگزار گردید. 

جیانا کیمبری، مدیر طراحی محصول خلاق ارتباطات همراه سونی، گفت: "طراحی در قلب فلسفه توسعه محصول سونی موبایل جای دارد و این جوایز شاهدی بر کیفیت طراحی تلفن‌های هوشمند Xperia و لوازم جانبی هوشمند ما بوده و نشانگر تعهد ما به ارائه تجربه‌ای غنی از تلفن هوشمند بدون فدا کردن عملکرد یا طراحی است." 

برندگان جوایز 
Xperia active، Xperia ion، هدست بی‌سیم و هوشمند pro و SmartDock برای Xperia ion در بخش طراحی محصول جوایز رد دات را دریافت کرده و Xperia ray نیز مورد تحسین قرار گرفت.
تعداد جوایز دریافت شده نشانگر تعهد سونی به طراحی زیبا و سطح بالا در سبد محصولات خود می‌باشد.

 Xperia active صفحه‌ نمایشی زیبا و ضد خش را که می‌تواند حتی انگشتان خیس را ردیابی کرده و در زیر نور شدید آفتاب خوانا باقی بماند، ارائه می‌نماید.
قاب محکم آلومینیومی صفحه نمایش را احاطه کرده و محافظت می‌نماید. به تعبیر هیات داوران: "تمامی جزئیات به استحکام و کاربری فوق‌العاده رهنمون شده و در عین حال کیفیتی بالا را ارائه می‌نمایند. 

 Xperia ion یک صفحه نمایش بزرگ که جلوی دستگاه را کاملا پوشانده است را به رخ می‌کشد. 
طراحی زیبا و در عین حال کارآی آن حس شناور بودن گوشی در دستان کاربر را القا می‌نماید. هیات داوران " تمایز بین صفحه نمایش مشکی و آلومونیوم پشتی که شمایلی با کیفیت بالا و بهینه شده با مهارتی دقیق را خلق می‌نماید" را ستودند. 

 SmartDock برای Xperia ion یک پروفایل زاویه‌دار ایجاد می‌کند که قابلیت نمایشی ارگونومیک را فراهم می‌آورد. 
طراحی زیرکانه و در عین حال با کیفیت بالای آن بسیاری از عملکردهای آنرا شامل اتصال به موشواره، صفحه کلید، تلویزیون با وضوح بالا و سایر تجهیزات، برجسته می‌سازد. SmartDock برای Xperia ion تحسین هیات داوران را به دلیل "تلفیقی یکپارچه با تلفن هوشمند" برانگیخت. 

 طراحی ریزبینانه و ساده هدست استریوی بی‌سیم و هوشمند Pro طبیعتی ساده‌گرایانه داشته و برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان و در محیط‌های کاری متفاوت جذاب می‌باشد. 

 شمایل پویا و باریک Xperia ray به خوبی در کف دست شما جا می‌گیرد. وجوه آلومینیومی این تلفن هوشمند مبتنی بر آندروید در عین اینکه حس دوام و کیفیت برتر را القا می‌کند، موجب برانگیخته شدن تجربه بساوشی خوشایندی می‌شود. 

جایزه طراحی رد دات بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مسابقه طراحی است که همه ساله بیش از ۱۴۰۰۰ شرکت کننده از ۷۰ کشور جهان دارد.
 

فربد بازدید : 43 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)
کدامیک از انواع سایت‌ها بیشتر مورد حمله قرار می‌گیرند؟



سایت‌های متعلق به شرکت‌های فعال در بخش تولید و مدیریت انرژی، یکی از اصلی‌ترین اهداف حملات هکری به شمار می‌رود.
در سه سال اخیر حجم و میزان حملات سایبری علیه سایت‌های ارگان‌های دولتی آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است.


به گزارش ایتنا از مرواهاست به نقل از سایت هاستینگ نیوز، اخیرا گزارشی از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شده که مفاد آن بر اساس اطلاعات نهادهای مهم و اصلی ایالات متحده و نیز شرکت‌هایی که زیرساخت‌های فنی را در اختیار این نهادها قرار می‌دهند، استوار است.

این گزارش توسط مرکز امنیتی سرت (CERT) وابسته به وزارت دفاع آمریکا تنظیم شده است.

در سال ۲۰۰۹، مرکز سرت از وقوع فقط ۹ حادثه امنیتی علیه سایت شرکت‌های آمریکایی خبر داد.

این میزان در سال ۲۰۱۰ به ۴۱ مورد و در سال ۲۰۱۱ با رشدی خیره‌کننده، به ۱۹۸ رویداد رسید.

در این گزارش سازمان‌هایی که هدف حملات هکرها قرار می‌گیرند، بر اساس نوع فعالیت خود، تفکیک شده‌اند.

بر این اساس، به نظر می‌رسد هکرها بیشتر مایلند به مراکزی که در حوزه انرژی، صنعت سد و آب فعالیت می‌کنند، حمله‌ور شوند.

داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۹، ۳۳ درصد حملات سایبری، علیه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گزارش شده است.

۳۴ و ۱۱ درصد این حملات نیز به ترتیب شرکت‌های آبی و مراکزی که در صنعت سد آمریکا فعالیت می‌کنند را درگیر ساخته است.

در سال ۲۰۱۰، سهم شرکت‌های حوزه انرژی به ۴۴ درصد افزایش یافت و بخش جدیدی به لیست اهداف هکرها افزوده شد: صنایع شیمیایی.

در قسمتی از این گزارش با اشاره به این که شکاف سایبری هنگامی ممکن است رخ دهد که پرسنل سازمان درک کاملی از ریسک‌های امنیتی نداشته باشند، تصریح شده: تا زمانی که زیرساخت‌های مهم و حیاتی کشور، خود را اهداف احتمالی هکرها ندانند و به بینش درستی از تهدیدهایی که منجر به نفوذ هکرها می‌شود دست نیابند، این مراکز نمی‌توانند به سرمایه‌گذاری لازم در حوزه امنیت سایبر مبادرت ورزند.

فربد بازدید : 66 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)
نوکیا بیستمین برند سبز دنیا با گوشی‌های قهرمان محیط زیست



اصول اخلاقی سازگار با محیط زیست در تمام گوشی‌های نوکیا اعمال می‌شود، اما هنوز هم برای حضور مدل‌های دوستدار محیط زیست قهرمان جایی هست.

شما می‌توانید انواع و اقسام گوشی‌های نوکیا را خریداری کنید؛ مهم نیست چه رنگ و مدلی را انتخاب می‌کنید. 
مهم این است که گوشی‌ای را بخرید که با کره زمین مهربان باشد، زیرا گوشی‌های نوکیا با اهداف زیست محیطی تولید می‌شوند. مانند نوع موادی که در ساخت گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همه مهم‌تر، موادی که نباید در ساخت آنها به کار روند.

به گزارش ایتنا امکانات ذخیره انرژی و استفاده از بسته‌بندی قابل بازیافت نیز گواه دیگری بر سبز بودن و دوستدار محیط زیست بودن گوشی نوکیای شما است.

مبتکران دوستدار محیط زیست 
ویژگی‌های‌ سازگار با محیط زیست در ساخت، استفاده و بازیافت تمام گوشی‌های نوکیا منعکس می‌شود. در عین حال، برخی گوشی‌ها ابتکارات و مشخصه‌های محیطی جدیدی دارند که می‌تواند به تدریج در تمام مجموعه اعمال شود.
جدیدترین قهرمانان دوستدار محیط زیست نوکیا گوشی‌های Nokia 808 PureView، Nokia Lumia 610 و Nokia Asha 311 هستند.
‌ 
چرا این گوشی‌ها شایسته چنین مقامی هستند؟ 
این گوشی‌ها مانند دیگر گوشی‌های نوکیا عاری از PVC، BFR و RFR هستند. Nokia Asha 311 از پلاستیک‌های زیستی و Nokia 808 PureView و Nokia Lumia 610 شامل فلزات بازیافتی ساخته شده است.
تمام اجزای درونی این سه گوشی می‌تواند به عنوان مواد یا انرژی دوباره ساخته شود. بسته‌بندی کوچک شده نیز صددرصد قابل بازیافت است و دفترچه راهنمای کاربری نیز به صورت الکترونیک است تا نیاز به کاغذهای چاپی را کاهش دهد.

فربد بازدید : 48 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

 

 به روز رساني نرم افزار آنتي ويروس سمانتک سبب از کار افتادن برخي از رايانه ها شد. اشکال در نرم افزار آنتي ويروس مورد استفاده در شرکت ها با رايانه هاي مبتني بر ويندوز XP، سبب خرابي اين رايانه ها شد.


اين اشکال با ايجاد يک صفحه آبي موسوم به پرده آبي مرگ نمايان شد. در واقع آخرين به روز رساني آنتي ويروس Symantic Endpoint Protection 12.1 که در شرکت هاي تجاري و اداري مورد استفاده قرار مي گيرد، سبب بروز اين اشکال شده است. شرکت سازنده پس از آخرين به روز رساني، پيغام هايي از مشتريان مبني بر مشاهده يک صفحه آبي رنگ روي رايانه ها را دريافت کرد. اين رايانه ها حتي پس از بوت شدن هم دوباره صفحه آبي رنگ را نمايش مي دهند، همچنين تنها رايانه هاي مبتني بر ويندوز XP که با ورژن Endpoint 12.1 پشتيباني مي شوند دچار اين اشکال شده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
فربد بازدید : 48 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

 

 به نقل از سی بی اس لوکال، تصمیم وزارت امنیت داخلی آمریکا برای استفاده از اسکنری جدید در فرودگاه ها و دیگر مبادی ورودی این کشور جنجال های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

این اسکنر از چنان قدرتی برخوردار است که حتی می تواند مولکول‌های بدن انسان را هم اسکن کند. توانایی کشف هر شی تا فاصله 160 فوتی فرد یا کالای در حال اسکن شدن، دیگر ویژگی این اسکنر است.

اسکنر یاد شده به عنوان مثال با تخمین زدن میزان آدرنالین خون فرد مورد نظر از میزان هیجان و عصبانیت وی مطلع شده و به این شکل می‌تواند افراد مشکوک را تشخیص دهد.

کشف بقایای باروت بر روی لباس و اقدامات دیگری از این دست بدون نیاز به جستجوی فیزیکی از جمله توانایی دیگر اسکنر یاد شده است.

این اسکنر می تواند عملیات جستجو و بررسی را در آن واحد بر روی چند نفر انجام دهد و از قدرت بالایی برای جستجوی تصادفی افراد برخوردار است. قرار است استفاده از این اسکنر در فرودگاه‌های آمریکا از سال 2013 آغاز شود. اسکنر یاد شده که Picosecond Programmable Laser نام گرفته، می تواند هدف خود را با استفاده از اشعه لیزر بمباران کند و جزئیات کاملی از مواد موجود در البسه و ساک یک مسافر را ارائه دهد.

برنامه‌ریزی برای استفاده از چنین اسکنر قدرتمندی موجب اعتراض و نگرانی مدافعان حریم شخصی شده که معتقدند استفاده از چنین وسیله‌ای آزادی‌های فردی و امنیت و آسایش افراد را به بهانه حفظ امنیت ملی به خطر می‌اندازد.

منبع: فارس

فربد بازدید : 45 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

 

 مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: «ظرفیت ترانزیت اینترنت کشور در انتهای سال 90 به 50 گیگابیت بر ثانیه رسید که پیش بینی می‌شود تا پایان سال 91 طبق برنامه پنج ساله پنجم توسعه این ظرفیت به بیش از 100 گیگابیت بر ثانیه برسد.»

"محمود خسروی" در دومین سمینار تخصصی انتقال پهنای باند بین المللی اظهار داشت: ‌«در حال حاضر درگاههای بین‌المللی اینترنت بدون مشکل در حال کار هستند و بیشتر شرکتهای انتقال‌دهنده بزرگ دنیا توجه خاصی به موقعیت ایران دارند.»

وی با بیان اینکه هم اکنون برای ترانزیت جنوب به شمال از طریق ایران سفارش بسیار زیاد است که برای این کار لازم است شبکه داخلی تقویت شود، به پروژه نخستین فیبرنوری دریایی بخش خصوصی -POI- اشاره کرد و گفت: «این پروژه نخستین پروژه کابل زیردریایی ایرانی است که به وسیله گروه پیشگامان سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شده است.»

خسروی گفت: «شرکت ارتباطات زیرساخت رویکرد گسترش این قبیل پروژه‌ها را در برنامه دارد و در این راستا به زودی پروژه‌هایی در زمینه افزایش پهنای باند اینترنت کشور تعریف خواهد کرد که بخش خصوصی نیز می‌تواند در چنین پروژه‌هایی مشارکت داشته باشد.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: «هم اکنون بیش از 46 هزار و 400 کیلومتر فیبر نوری در کشور وجود دارد که تا پایان سال جاری باید به 95 هزار و 61 کیلومتر برسد.»

خسروی تاکید کرد:‌ «شرکت ارتباطات زیرساخت برای افزایش پهنای باند کشور از توان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کند و گروه پیشگامان الگویی خوبی برای سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی است.»

منبع: مهر
فربد بازدید : 31 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

آسمان ها و فضای لایتنهای از دیرباز مورد توجه انسان بوده و افراد بسیاری تمام عمرشان را صرف شناخت آن کرده اند. اما به تازگی گروهی از گردشگران و توریست های پولدار هم توجه شان به این مقوله جلب شده و در نتیجه شرکت های زیادی در حال سرمایه گذاری برای شکار این پول های سرگردان هستند. 

 از آزمایش شوالیه سفید ویرجین گالاکتیک در چهار سال پیش، تا سفر اولین کپسول فضایی خصوصی به ایستگاه بین المملی و فروش بلیط های ۱۵۵ میلیون دلاری سفر به ماه در سال جاری، همیشه داستان درباره آرزوی بشر برای سفر در کهکشان ها بوده است. تازه ترین خبر در این زمینه، این است که Richard Branson موسس ویرجین گالاکتیک (اولین شرکت تجاری توریسم فضایی) اعلام کرده که سال آینده به همراه دو فرزندش اولین پرواز توریستی شرکتش به فضا را انجام خواهند داد. البته این پرواز با تاخیر دو ساله نسبت به زمان بندی اولیه شرکت برای سال ۲۰۱۱، انجام می شود. 

این سفر قرار است توسط کشتی فضایی شماره دو ویرجین گالاکتیک انجام شود. SpaceShipTwo می تواند تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین به پرواز در آید. مسافران طی این سفر 2‪.‬5 ساعته می توانند ۵ دقیقه حالت بی وزنی را تجربه کنند. به گفته AP ظرفیت این فضاپیما ۵۲۹ نفر است و هر فرد برای رزرو جا باید ۲۰۰ هزار دلار پرداحت کند. و البته هر فرد برای همراهی در این سفر باید یک دوره تمرینی کوتاه مدت را هم سپری کند. 

اگر شما هم علاقه مند به سفرهای فضایی باشید، از هم اکنون می توانید با مراجعه به سایت ویرجین گالاکتیک و پرداخت ۲۰۰ هزار دلار، یک صندلی برای خودتان رزرو کنید.

فربد بازدید : 37 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

هفته گذشته از رونمایی کنسول بازی اندرویدی OUYA و استقبال غیرمنتظره خریداران از آن گفتیم. اگر اکنون سری به صفحه فروش این محصول در سایت کیک-استارتر بزنید، مشاهده می کنید که تنها طی هفت روز، بیش از ۳۸ هزار دستگاه فروش داشته و تاکنون درآمد 4‪.‬8 میلیون دلاری را برای سازندگانش به ارمغان آورده است. 

شاید دارندگان iOS هم از خود می پرسند، چرا اپل وارد این میدان نمی شود و با توجه به پشتوانه غنی نرم افزاری و بازی خود، دست به تولید ابزاری همانند OUYA نمی زند. البته کاربران iOS 5 می توانند با قابلیت AirPlay بازی ها و تصاویر آی دیوایس خود را به اپل تی وی منتقل کنند، اما نتایج برای یک بازی خور، اصلا راضی کننده نیست و البته باز هم باید از صفحه لمسی گوشی یا تبلت خود برای بازی استفاده کند. 

خب، مثل اینکه صبر گروهی از بازی سازهای اپل به سر آمده و خود برای تولید چنین ابزاری دست به کار شده اند. Chris Jorgensen و Andi Greisel دو نفر از توسعه دهندگان بازی های iOS که تا کنون تحت نام Cascadia Games بازی هایی همچون Cavorite و Zombie Karts را عرضه نموده اند، از امروز فروش iOS GameDock را در سایت کیک-استارتر آغاز کرده اند. 

این دستگاه در واقع یک کنسول برای ارتباط میان دستگاه های iOS و تلویزیون از طریق دسته های بازی و کابل HDMI است. در واقع آنها علاوه بر ساخت یک داک (پایه) ویژه ابزارهای مجهز به آی او اس (iDevice) که از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود، دو دسته کنترل NES را هم به گونه ای تغییر داده اند که از طریق پورت USB به داک متصل شده و کنترل بازی ها در تلویزیون را به دست بگیرند. 

iOS GameDock از امروز با قیمت ۱۲۵ دلار به ازای هر کنسول به همراه دو دسته بازی و یک کابل HDMI به فروش می رسد‫.‬ لازم به ذکر است که تاکنون سازندگان این گجت جالب با فروش ۲۴۵ دستگاه، ۳۶هزار دلار درآمد داشته است‫.‬ البته شاید این ابزار به اندازه کنسول اندرویدی ۹۹ دلاری که متکی به خود است و احتیاج به دستگاه دیگری برای کار ندارد، جذابیت نداشته باشد؛ اما نباید فراموش کرد که پشتوانه ای همچون بازی های رایگان و غیر رایگان اپ استور را در اختیار دارد‫.‬ 

شما ترجیح می دهید روی آیپد و آیفون تان با صفحه تاچ مشغول بازی شوید، یا به سراغ صفحه بزرگ تلویزیون رفته و از دسته های خاطره انگیز نینتندو برای مبارزه استفاده کنید؟

فربد بازدید : 36 دوشنبه 26 تیر 1391 نظرات (0)

 حتما در مورد کنسول های بازی اطلاعات زیادی دارید و احتمالاکنسول بازی 180 درجه ای اتاقکی را هم به یاد دارید. 

اما در اینجا ما با یک نمایشگر غول پیکر 175 درجه ای رو به رو هستیم که کل زاویه دید ما را پوشش می دهد. سازنده این نمایشگر عظیم الجثه یک شرکت سوئدی به نام Norman Design است که ادعا می کند تمام تجهیزات این نمایشگر قابل حمل است. اما به دلیل اینکه تنظیم کردن این تجهیزات حداقل یک ساعت زمان می برد و نزدیک به 50 کیلوگرم وزن دارد به نظر میرسد باید آن را در اتاق بازیتان نصب کرده و فکر جا به جا کردنش را نیز از سرتان بیرون کنید. 

این نمایشگر 160 اینچی از مجموعه ای از پروژکتورها تشکیل شده که به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل شده اند و به گونه ای طراحی شده که از عهده بازی و نرم افزارهای گوناگون بر می آید. 

نتیجه کار مطمئنا خیره کننده است و شما را تسخیر می کند. ضمن اینکه این نمایشگر قسمتی از یک کیت شبیه ساز مسابقات اتومبیل رانی فرمول 1 است و با یک صندلی قابل حرکت کامل می شود. قیمت فروش نمایشگر نیز مانند خودش خیره کننده است و با قیمت 114 هزار دلار به فروش می رسد. 

میتوانید این نمایشگر را به صورت جداگانه نیز خریداری کنید. اما به نظر میرسد با این قیمت بالا کمتر کسی از عهده خرید آن بر می آید.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    وبلاگ ما ره چطور ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1296
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 705
  • بازدید سال : 5,600
  • بازدید کلی : 64,386
  • کدهای اختصاصی


    ساعت فلش

    ساعت فلش

    كد ساعت

    پیچک دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
    تماس با ما

    مترجم سایت

    پیچک

    پیچک

    ارسال لینک

    كد تقويم

    قالب وبلاگ