loading...
جدیدترین اخبار IT و رایانه
mohammad k بازدید : 113 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (1)

VTX3D ، یک برند مشهور سازنده کارت گرافیک ، کارتهای R9 290X/R9 290 X-Edition را با طراحی خنک کننده دو فن به بازار عرضه می کند . این دو کارت گرافیک عالی با استفاده از طراحی مدار تغذیه با کیفیت بالا و خنک کننده دو فن سفارشی ، عملکردی سریعتر ، خنک تر و ساکت تر در تمام بازیها ارائه می کنند .

هر دو کارت جدید VTX3D R9 290X/ R9 290 X-Edition مجهز به 4GB حافظه GDDR5 با پنهای باند 512bit هستند . R9 290X X-Edition دارای فرکانس هسته 1030MHz و فرکانس حافظه 1250MHz بوده و R9 290 X-Edition دارای فرکانس 975MHz برای هسته و 1250MHz برای حافظه می باشد . هر دو کارت با 30MHz بالاتر از فرکانس مرجع هسته کار می کنند که عملکردی عالی و قدرتی نامحدود به مشتاقان بازی ارائه می کند .

\"\"

هر دو مدل از مدار تغذیه با کیفیت بالا استفاده می کنند که شامل PWM دیجیتال ، طراحی چند فازی ، چوک با هسته فریت و مدیریت نیروی SVI2 می باشد و کاملا باعث پایداری و افزایش بازده کلی منبع تغذیه می شود . علاوه بر این VTX3D R9 290X/ R9 290 X-Edition مجهز به خنک کننده پیشرفته با فن دوگانه هستند . این خنک کننده دارای دو فن بزرگ 90mm ، لوله های انتقال حرارت مسی GSG شکل به همراه سطح زیادی از پره های خنک کننده آلومینیومی است که تاثیر فوق العاده ای در دفع حرارت به همراه دارد .

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

ترجمه : حامد قربانی/ لیون کامپیوتر

mohammad k بازدید : 101 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

Cougar ، سازنده لوازم جانبی کامپیوتر با طراحی عالی و شیک ، یک کیس جدید سایز متوسط معرفی کرد که دارای ترکیبی از عناصر ناهموار متشکل از بافت لانه زنبوری و طراحی شبکه ای با انعطاف پذیری کافی برای نصب چند کارت گرافیک تا طول 310mm می باشد . MX300 جدید طوری طراحی شده تا روح جدیدی از کیس های بازی را به ارمغان بیاورد . MX300 دارای یک فضای بزرگ مدیریت کابل برای کابل کشی آسان و مخفی کردن آنها به منظور ایجاد جریان هوای بهتر و اطمینان از تمیز بسته شدن سیستم می باشد . همچنین دارای توسعه پذیری عالی به وسیله حداکثر دو درایو نوری ( بدون نیاز به ابزار برای نصب ) ، سه هارد دیسک 3.5 اینچی و سه دیسک جامد 2.5 اینچی است . ضمنا دارای طراحی نصب بدون نیاز به ابزار برای دستگاههای 5.25 اینچی می باشد.

.        \"\"

MX300 دارای کیفیت بالا ، پوشش داخلی به رنگ مشکی و توسعه پذیری ، مشکلی با پورتهای USB3.0 برای حداکثر سرعت انتقال داده و شارژ تلفن های هوشمند و تبلت ها ندارد . MX300 مجهز به یکی از بهترین سیستم های تهویه با پشتیبانی از 7 فن است : دو فن 120mm در جلو ، دو فن 120mm در بالا ، یک فن 120mm در عقب و دو فن 120mm در کنار کیس وجود دارند . در پشت کیس هفت محل خروجی PCI برای انعطاف پذیری بیشتر و امکان استفاده از چند کارت گرافیک دیده می شود . در سینی مادربورد نیز روزنه هایی برای ارتقاء خنک کننده پردازنده وجود دارد . همچنین طراحی شفاف پوشش کناری کیس امکان نمایش سخت افزار شما را فراهم می کند . در نهایت فیلترهای هوا در کف ، سقف و جلوی کیس برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل کیس تعبیه شده است .

\"\"

 

عکس های بیشتر در ادامه مطلب

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه محصول مراجعه کنید .

 

 

ترجمه : حامد قربانی - لیون کامپیوتر

mohammad k بازدید : 84 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

کمپانی Socle Technologies، خود یک کارخانه تولید کننده تراشه است که براساس معماری هسته‌های Cortex آرم چندین پردازنده مختلف را راهی بازار کرده است. این کمپانی اخیرا به سمت تولید تراشه براساس لیتوگرافی 14 نانومتری گام برداشته، اما برای رسیدن به فناوری تولید با این لیتوگرافی 14 نانومتری نیاز به سرمایه گذاری بزرگی دارد و به همین دلیل نیز فاکس‌کان وارد عمل شده است.

فاکس‌کان با سرمایه گذاری در Scale به این شرکت در تولید تراشه‌های 14 نانومتری کمک می‌کند و از طرف دیگر می‌تواند نیاز مشتریان خود به این نوع از تراشه‌ها را مرتفع کند. این کمپانی حتی می‌توانند محصولات تحت برند خود را وارد بازار کند و شاید روزی به یکی از تولیدکنندگان بزرگ SoC (سیستم-روی-یک-چیپ) بدل شود.

اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا فاکس کان قادر خواهد بود تا تراشه‌های قدرتمند اما ارزان قیمتی را روانه بازار کند و از این رو شاهد محصولات با کیفیت اما خوش قیمتی باشیم.

 

منبع :  زومیت

mohammad k بازدید : 95 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

جایگزینی گوریلا گلس استفاده شده بر روی دستگاه‌ها با یکی از سخت‌ترین ماده‌های موجود بر روی زمین یعنی یاقوت کبود، فرآیند ساخت و تولید آیفون‌های جدید را بسیار سخت‌تر نموده است. در هر حال به نظر می‌رسد با این آزمایشات فاکسکان توانسته از پس مشکلات این فرآیند برآید. هر دو کمپانی که اپل برای تولید یاقوت کبود مورد نیاز خود به آن‌ها تکیه کرده است یعنی Synopsys و Bern Optics اخیرا تسهیلات تولیدی خود را افزایش داده‌اند. هر دوی این شرکت‌ها، تولیدات موارد مورد نیاز برای پوشش دوربین عقب و نیز اسکنر تاچ‌ آی‌دی آیفون‌های 5s را بر عهده دارند.

اپل هم‌اکنون نیز 10 درصد از یاقوت کبود تولید شده در دنیا را برای تولید محصولات خود مصرف می‌نماید و به نظر می‌رسد این درصد برای کوپرتینو به زودی با افزایش چشم‌گیری روبرو خواهد شد. تیم کوک مدیر عامل اپل، در مصاحبه‌ای که از طریق شبکه‌ی ABC نمایش داده شد تایید کرده است که کارخانه و امکانات جدید این کمپانی در آریزونا به تولید یاقوت کبود مشغول خواهد شد که می‌تواند برای استفاده در محصولات آینده‌ی اپل و یا ساعت هوشمند این شرکت که مدت‌هاست در انتظار آن هستیم مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع : زومیت 

mohammad k بازدید : 72 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

اوایل هفته جاری، نائب‌رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر، در توئیتی نشان داد که 99 درصد بدافزارها ابزارهای اندرویدی را هدف قرار داده‌اند. یکی از آخرین نمونه‌های این بدافزارها توسط کمپانی Symantec کشف و شناسایی شده است. وقتی دستگاه اندرویدی خود را در حالت USB Debugging به یک کامپیوتر ویندوزی متصل می‌کنید تا همگام‌سازی‌های لازم صورت گیرد، این بدافزار به نام Trojan Droidpak یک نسخه متفاوت از فروشگاه گوگل را در تلفن شما قرار می‌دهد. حالت USB Debugging اغلب توسط توسعه‌دهندگان و هنگامی که می‌خواهید دستگاهتان را روت کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیمنتک یک کشف جالب داشته است. این بدافزار وقتی بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب می‌گردد به دنبال اپلیکیشن‌های موبایل‌بانک کره‌ای بر روی گوشی‌تان می‌گردد. سپس این اپلیکیشن‌ها را حذف نموده و یک نسخه آلوده را به جای آنها نصب می‌نماید. البته راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از آلوده شدن دستگاه به این بدافزار وجود دارد. سیمنتک به کاربران اندروید پیشنهاد می‌کند که در مواقعی که ضروری نیست ویژگی USB Debugging را خاموش کنند. همچنین پیشنهاد می‌کند که هنگامی که گوشی خود را به یک کامپیوتر ناشناخته متصل می‌کنند بسیار مراقب باشند و از نرم‌افزارهای امنیتی مثل Norton mobile Security استفاده نمایند.

\"trojan-droidpak\"

تصویر فوق مربوط به یک گوشی اندرویدی آلوده به این بدافزار است. همان طور که مشاهده می‌کنید، این بدافزار در قامت Google App Store با آیکون گوگل پلی به لیست اپلیکیشن‌ها افزوده شده است.

 

منبع : زومیت

mohammad k بازدید : 97 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

کمپانی اپل دارای زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سیستم پرداخت مختص به خود است. همانطور که می‌دانید، این کمپامی شبکه‌ی گسترده‌ای از ابزار‌های تولیدی خود را دارا است که شامل انواع تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند است. همچنین وجود فروشگاهی قوی همچون آیتونز، راه را برای توسعه‌ی سیستم پرداختی اختصاصی برای اپل هموارتر می‌سازد. این اقدام اپل را به‌عنوان رقیب جدی سایر سیستم‌های پرداخت موجود قرار خواهد داد. یکی از این سیستم‌های پرداخت PayPal است که بسیار پیش‌تر از اپل، توسط کمپانی ebay خریداری شده و در خدمت این کمپانی قرار گرفته است. ebay با تصاحب PayPal خود را به‌عنوان یکی از کمپانی‌های موجود در این زمینه مطرح کرد که براساس نظر کارشناسان موسسه‌ی تحقیقاتی فارستر، حجم مبادلات مالی انجام شده توسط ابزار‌های قابل حمل را از 12.8 میلیارد دلار در سال 2012 به 90 میلیارد دلار در سال 2017 خواهند رساند.

ادی‌کیو، مسئول سرویس آیتونز و اپ‌استور کمپانی اپل است که مذاکراتی را با متخصصان برقراری سیستم‌های پرداخت انجام داده است تا مسیر را برای راه‌اندازی سیستم مختص به اپل هموارتر سازد. برخی شایعات حکایت از استفاده از تخصص جنیفر‌بیلی در این مورد دارد که یکی از متخصصان فعال در حوزه‌ی راه‌اندازی‌ سرویس‌های پرداخت است.

mohammad k بازدید : 76 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، سیم‌کارت‌های دائمی آی‌سیم، با پیش‌شماره خاص 0902 عرضه می‌شود. این سیم‌کارت‌ها که دارای کارت مالکیت رسمی و خدمات ویژه هستند، با حد اعتبار اولیه 50 هزار تومانی، به مبلغ 120 هزار تومان از طریق وبسایت www.iSIM.ir عرضه می‌شوند.

عرضه آنلاین

متقاضیان آی‌سیم می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.isim.ir ، شماره مورد نظر خود را از بین میلیون‌ها شماره موجود، انتخاب، مبلغ مربوطه را به وسیله یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخته و سیم‌کارت آی‌سیم خود را از طریق پست TNT و به صورت رایگان در محل مورد نظر خویش دریافت کنند.

mohammad k بازدید : 92 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

تصاویرجدید منتشر شده از محیط کاربری سونی، علاوه بر نمایان ساختن طراحی داخلی و رابط‌گرافیکی کاربر اکسپریا Z2، برخی از مشخصات سخت‌افزاری این تلفن‌هوشمند را نیز تأیید می‌کند.

\"xperia

برای مثال می‌توان از وجود تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 800، دوربین 20.7 مگاپیکسلی و 3 گیگابایت حافظه‌ی رم که شایعات نیز خبر استفاده از آن‌ها را داده بودند، اطمینان حاصل کرد. با وجود کلید‌های موجود در قسمت تحتانی صفحه‌‌نمایش، می‌توان سایز صفحه‌‌نمایش را کمی حدس زد. به‌نظر می‌رسد سونی در نسل جدید پرچم‌دار خود از یک صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچی استفاده خواهد کرد؛ اما نکته‌ی منفی یا به‌بیان دیگر کمی ناامیدکننده، وجود رزولوشن 1080p است؛ در حالی که شایعات حکایت از رزولوشن 2560 در 1440 داده بود. اما بازهم نمی‌توان این رزولوشن را گزینه‌ی نهایی برای عرضه در نظر داشت. شاید زمان معرفی شاهد تغییراتی در این تلفن‌هوشمند باشیم.

\"xperia

هرچند در D6503 از اندروید آبنبات‌پاستیلی استفاده شده است؛ اما انتظار می‌رود تا در زمان عرضه، شاهد اندروید کیت‌کت باشیم. با توجه به استفاده از اندروید کیت‌کت، مطمئناً باید شاهد تغییرات اندکی در رابط گرافیکی کاربر باشیم. به‌نظر می‌رسد این تلفن‌هوشمند، در کنفرانس بین‌المللی موبایل بارسلونا عرضه خواهد شد.

 

منبع : زومیت

mohammad k بازدید : 95 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

تلفن جدید  سونی که به احتمال زیاد نسخه‌ای تازه‌ای از Xperia Z1 و شاید با نام اکسپریا Z2 باشد، با نام رمز D6503 شناخته می‌شود. تلفنی که به لحاظ ظاهری، اندازه‌ای نزدیک به تلفن‌های 5 اینچی دارد. آنطور که در تصاویر نیز پیداست، چراغ  LED، محل قرار گیری سیم‌کارت و درگاه ورودی میکرو یو اس بی در گوشه‌های سمت راست و چپ این تلفن به چشم می‌خورند. 
\"Sony-D6503-Leak

یکی از کاربران انجمن XDA اعلام نموده که این تلفن مجهز به صفحه نمایش ۵.۲ اینچ و اندروید ۴.۳ به همراه نسخه جدید رابط کاربری سونی است. پیش از این نیز شایعه شده بود که اکسپریا Z2 به صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی منتسب به این تلفن می‌توان به دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسل و باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. 

هنوز خبر موثقی از اینکه این تلفن هوشمند، یک محصول واقعی از برنامه‌های آتی سونی است یا خیر در دست نیست. حتی هیچ اطلاعات تاییده شده‌ای نیز از مشخصات سخت‌افزاری آن وجود دارد. به هر صورت باید منتظر باشیم تا ببینیم که آیا سونی قصد ندارد در سال 2014 تلفنی با طراحی تازه به بازار رقابت عرضه کند؟ آیا همان طراحی سال گذشته، قرار است پرچم‌دار نسل بعدی سونی را شکل دهد؟‌ هر چند تمامی این سئوال‌ها دور از ذهن بنظر می‌رسند، اما احتمالا پرچمدار بعدی سونی در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد شد.

 

منبع : زومیت

mohammad k بازدید : 161 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (8)

به نظر مدت زمان زیادی از عرضه آخرین نسخه Instagram ورژن ۲ با یک رابط کاربری به روز نمی گذرد. این نرم افزار یکی از محبوب ترین نرم افزارهای به اشتراک گذاری تصاویر محسوب می شود.

تیم مهندسی این شرکت در طول یک سال گذشته به سختی در حال کار بوده اند تا سرانجام موفق شدند تا ورژن سوم از این نرم افزار آماده عرضه به بازار کنند. این اپلیکیشن هم اکنون در فروشگاه Google Play و همچنین App Store دردسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

مهمترین ویژگی که در این نسخه اضافه شده Photo Maps نام دارد به علاوه چندین امکان دیگر نیز در این نسخه وجود دارد. ویژگی Photo Maps تمام تصاویری که شما بر روی نقشه تگ کرده اید را به شما نشان می دهد و علاوه بر این به شما راهی مجزا برای جستجوی تصاویرتان ارائه می دهد.

به صورت پیش فرض هر شخصی قادر است این نقشه را مشاهده کند اما اگر شما دارای یک حساب خصوصی باشید تنها دوستان و کسانی که جزو followers شما باشند امکان دیدن این تصاویر را دارند.

همچنین شما از طریق یک فرآیند بررسی سریع هنگامی که برای اولین بار Instagram 3.0 را نصب می کنید می توانید مشخص کنید که چه تصاویری بر روی صفحه نمایش شما قرار بگیرد. البته این امکان وجود دارد که در آینده در این لیست هر تغییر دلخواهی را پدید آورید.

 

منبع: ای تی ایران

mohammad k بازدید : 77 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (7)

 خبر رسید که مایکروسافت مجموعه ماوس های خود با نام Artist Series را گسترش می دهد. این کمپانی اعلام کرده که پنج محصول جدید را به این مجموعه منحصر به فرد خود اضافه می کند.

موس بیسیم Artist Series

مایکروسافت کار خود در این زمینه را از سال گذشته آغاز کرده و با قرار دادن پوسته ای در سطح بالایی ماوس های Microsoft Wireless Mobile Mouse 3500 علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.طرحهای موجود در این ماوس ها بسیار زیبا و جذاب بوده ولی تعداد آنها محدود بود.

برای طراحی این مدلهای به کار رفته در ماوس ها از هنرمندان گرافیست مستقر در آمریکا، بریتانیا و استرالیا کمک گرفته شده است. برخی از این طراحان پیش از این سابقه همکاری با برندهای معتبری را در کارنامه دارند. از جمله می توان به هنرمند استرالیایی، Calvin Ho’s اشاره کرد که سابقه همکاری با Coca-Cola و Disney را دارد. همچنین Matt Lyon’s در پرونده خود همکاری با شرکت هایی نظیر AT&T ،Nike و Red Bull را دارد.

کارهای هنری بر روی ماوس ها به تازگی با استقبال فراوانی روبرو شده است. این ماوس ها با نوع چاپ منحصر به فردی که دارند به کاربر اجازه می دهند تا بافت استفاده شده در چاپ را زیر دستان خود لمس کند. تعداد محدودی از این ماوس ها با قیمت ۲۵ دلار توسط مایکروسافت برای فروش عرضه شده است.

 

منبع: ای تی ایران

mohammad k بازدید : 73 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (1)

اپل در راستای شایعاتی که در این مدت در مورد اخراج فروشندگان فروشگاههای زنجیره اش به گوش می رسید اعلام کرد که سیاست این شرکت انتقاد سازنده و اعمال راهکارهایی موثر در جهت درمان مشکلات است.

اپل با اشاره کوتاهی از خبرنگاران و مردم خواسته تا منتظر انتشار خبری در این مورد که توسط سایت خبری Dow Jones Newswires منتشر خواهد شد باشند. البته جای هیچ تعجبی ندارد که این غول تکنولوژی اخبار نگران کننده در مورد عملکرد خود را رد کند.

اصل خبر منتشر شده که هفته گذشته در فضای خبری سر وصدای زیادی به پا کرد به این صورت بوده که اپل ظاهرا شروع به اخراج کارکنان فروشگاههای رنجیره ای خود در نقاط مختلف دنیا از جمله بریتانیا، کانادا و سراسر آمریکا کرده است.

علاوه بر این اخباری منتشر شده بود که نشان می داد کارمندانی که به دلیل عملکرد خوبشان ارتقا درجه شغلی پیدا کرده بودند نیز به پست جدید خود منتقل نشده و مجددا با کاهش مرتبه شغلی مواجه شده اند.

متاسفانه هنوز جزییات دقیق و بیشتری در این مورد در دست نیست زیرا هنوز Dow Jones Newswires گزارش کمپانی اپل در این مورد را که قول آن توسط مقامات این شرکت و برای آرام کردن اذهان عمومی داده شده منتشر نشده و در دست چاپ است. تا آن زمان باید منتظر ماند و دید که چه پیش می آید.

 

منبع: ای تی ایران

mohammad k بازدید : 77 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

محمد فواد رحمان سرشت - ICTPRESS - شرکت ارتباطات مبین نت تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران مدتی است برخلاف سنت معمول و رایج در شرکت‌های سرویس دهنده عمومی، رویکرد غلطی را در پاسخگویی به مشترکین و اصحاب رسانه در پیش گرفته است.

 

 

 این شرکت که از مرداد ماه ۱۳۸۹ پا به عرصه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت گذاشته است به نظر می‌رسد با ورود به سومین سال فعالیت خود مشتری مداری را از دستورکار خود خارج کرده و در پاسخگویی به ۳۰۰ هزار مشترک این شبکه مسیر مخالف را طی می‌کند و البته از پاسخگویی به خبرنگاران نیز امتناع می‌ورزد.

در سال جاری کمتر مشترکی را می‌توان یافت که توانسته باشد با یک هفته تماس مداوم با شماره ۰۹۶۷۹۰ مشکلات خودرا به گوش مسئولان این شرکت رسانده باشد و کمتر خبرنگاری را می‌توان یافت که اطلاعاتی از روابط عمومی این شرکت گرفته باشد.
شاهد این مدعا می‌تواند اقدام به یک تماس با call center این اپراتور از سوی شما مشترکین گرامی باشد و یا تلاش برای ارتباط با روابط عمومی این شرکت معظم از سوی خبرنگاران محترم.
این درحالی است که نوع مشکلات مشترکین این شرکت که تماس با مرکزتماس را ایجاب می‌کند حدیث دیگری است که به آن نپرداخته‌ایم.

یک مورد از هزاران مشکل وایمکس مبین نت
نگارنده اواخر سال گذشته در طرح ارائه اینترنت پرسرعت جیبی به خبرنگاران اقدام به خرید سرویس یاد شده برای خود و یکی از خبرنگاران دفتر نمودم آن هم ازنوع دوساله آن. 
فارغ از این که این شرکت در زمان عقد قرارداد با توجه به وعده ارائه اینترنت پرسرعت ۱۲۸ کیلوبیت تا مرز ۵۱۲ کیلو بیت برثانیه از مستندسازی آن به صورت کتبی در بندهای قرارداد امتناع ورزید و آن را به عنوان اینترنت با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه مکتوب و با عنوان اینترنت ۵۱۲ کیلو بیت شفاها ذکر کرد تا به راحتی از زیربار تعهد بر ارائه سرعت ۵۱۲ کیلو بیت فرار کند. به هر تقدیر برخی از مشکلاتی که در استفاده از این سرویس مواجه بوده‌ام عبارتنداز:
• ترکیدگی مودم خبرنگاردفتر که تعویض آن هفت خوان رستم را یادآوری می‌کرد. 
• عدم آنتن دهی در بسیاری از نقاط شهر تهران
• قطعی مکرر سرویس اینترنت
• نوسان بسیارزیاد سرعت
• کاهش مقطعی کیفیت
• عدم دانلود آسان در مواقع متعدد
• قطعی سیگنال مودم
• ناتوانی در تماس با پشتیبانی مبین نت 
• ناتوانی درتماس و ملاقات با روابط عمومی 
و بالاخره مشابه تجربه بسیاری از مشترکین سرویس‌های وایمکس مبین نت قطع کامل سیگنال دریافتی وایمکس

mohammad k بازدید : 84 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
تداوم روند نزولی ارزش سهام شرکت فیس‌بوک این سوال را ایجاد کرده است که آیا مارک زاکربرگ باید از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار گذاشته شود؟ 

 

 

 روز گذشته ارزش سهام فیس‌بوک با تداوم روند نزولی خود به زیر 19 دلار در هر سهم رسید و این موضوع نگرانی‌های مهمی را در میان سرمایه‌گذاران و مقامات بلندپایه فیس‌بوک ایجاد کرده است.

 

در این راستا برخی از تحلیل‌گران معتقد هستند که مارک زاکربرگ باید از سمت مدیرعاملی فیس‌بوک کنار گذاشته شود. 

 

روزنامه لوس‌آنجلس تایمز در گزارشی، نقطه نظرات چهار سرمایه‌گذار مهم شرکت فیس‌بوک را منتشر کرده است. در این گزارش سام هامادا(رییس شرکت تحقیقاتی پریو کو)، باری ریتولز(رییس شرکت تحقیقاتی فیوژن آی‌کیو)، کریس والن (مدیرعامل شرکت تانگنت کپیتال) و اسکات سویت (مدیر ارشد شرکت آی.پی.او یوتیک) گفته‌اند که مارک زاکربرگ باید به عنوان یک فرد خلاق حفظ شود اما فیس‌بوک باید فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند که از تجربه بیش‌تری برخوردار باشد. 

 

در این خصوص سایت خبری مش‌ابل(Mashable) نیز یک نظرسنجی برگزار کرده است و تا لحظه نگارش خبر 45.69 درصد از شرکت کنندگان مخالف برکناری زاکربرگ و 51.54 درصد موافق برکناری وی از سمت مدیرعاملی فیس‌بوک هستند. در این میان 12.77 درصد نیز در خصوص رفتن و یا ماندن زاکربرگ مطمئن نبودند. 
mohammad k بازدید : 81 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

دانشمندان در کره جنوبی ادعا می کنند که به روشی دست پیدا کرده اند که زمان شارژ ماشین های الکترونیکی را تا حد زیادی کاهش می دهد. این دانشمندان در گزارش خود عنوان کرده اند که با استفاده از روش جدید زمان شارژ از ساعت به دقیقه کاهش می یابد.

محققان کره ای تغییراتی در شکل و فیزیک باطری های lithium-ion به وجود آورده اند که این امکان را فراهم می کند که شارژ به طور مساوی و یکسان در سراسر سلول ها صورت بگیرد. در حالت استاندارد امروزی عمل شارژ از دو سر باطری آغاز می شود و با توجه به اندازه باطری زمان شارژ نیز متغیر است.

محققان این باطری را با استفاده از یک واکنش دهنده که در یک محلول گرافیتی قرار دارد ساخته اند. این محلول سپس کربونیزه شده و به صورت یک شبکه متراکم از هادی ها که در طول الکترودهای باطری قرار می گیرند در می آید.

اساسا در این فرایند مجموعه ای بزرگ از گروههای آند و کاتد در فاصله ای اندک از الکترودها قرار می گیرد و ساختاری متراکم چند لایه را تشکیل می دهند. با این روند جدید چگالی انرژی باطری تغییر نمی کند اما در عوض فیزیک و زمان عکس العمل شارژ باطری ها تغییر خواهد کرد.

منبع: ای تی ایران

mohammad k بازدید : 81 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (1)

همانطور که شاید اطلاع داشته باشید ویندوز ۸ قرار است در دو نسخه Pro و RT بر روی تبلت ها عرضه شود که هر یک دارای مشخصات متفاوتی هستند. اگر دوست دارید راجع به نسخه RT ویندوز ۸ بیشتر بدانید در ادامه باما همراه شوید.

یک – ویندوز RT مخفف چیست؟

Windows NT مخفف عبارت Windows New Technology است اما با اینکه گمانه زنی هایی در این مورد وجود دارد اما مایکروسافت هرگز مشخص نکرده که RT مخفف چیست.

دو – چه موقع می توانم به ویندوز RT  دسترسی پیدا کنم؟

ویندوز RT به صورت پیشفرض روی گجت هایی مانند تبلت ها عرضه شده و تاریخ عرضه آن احتمالاً هم‌زمان با عرضه ویندوز ۸ در تاریخ ۲۶ اکتبر یا ۵ آبان است.

سه – چرا دو نسخه مختلف از ویندوز جدید منتشر شده است؟

موفقیت تبلت آیپد سازندگان را قانع کرد که تبلت های محصولات ارزشمندی هستند و از آنجایی که سازندگان سخت افزار ها مانند ARM تولید کننده چیپست های موبایلی تنها می توانستند اندروید را انتخاب کنند حالا می توانند در ساختن و سود تبلت های ویندوزی نیز شریک شوند. ویندوز RT که پیش از این ویندوز ARM نیز نامیده می شد به تبلت سازان این اجازه را می دهد که تبلت های ویندوزی بهتر و ارزان‌تری بسازند که از پردازنده های کم مصرف ARM به جای نوع استاندارد فعلی ویندوز ( پردازنده های x86 اینتل) استفاده کند. با این حال به دلیل این که کد اصلی ویندوز بر پایه x86 طراحی شده نرم افزار ها و اپلیکیشن های این دو نسخه مختلف احتمالاً با یکدیگر سازگار نیستند.

چهار – اختلاف سخت افزاری بین ویندوز ۸ و ویندوز RT در چیست؟

ویندوز ۸ یک سیستم عامل واقعی PC است؛ اگر PC ها را دستگاههایی با چیپست های x86 از اینتل یا AMD معرفی کنیم. در مقابل ویندوز RT روی میکروپردازنده های ARM که در اسمارت فون های امروزی می بینیم کار می کند و با چیپست های x86 ناسازگار است. پردازنده های این ویندوز را طبق همکاری مایکروسافت انویدیا، کوالکام و تگزاس اینسترومنتس تولید خواهند کرد.

پنج – آیا ویندوز RT یک سیستم عامل PC است؟

بله و خیر؛ ویندوز RT روی پردازنده های کنونی کامپیوتر ها کار نخواهد کرد اما مایکروسافت اعلام کرده که دستگاه های شبیه به PC مانند تبلت ها و نت بوک ها در آینده به این نوع ویندوز مجهز خواهند شد و احتمالاً کمبود اپلیکیشن ها در آینده جبران خواهد شد.

mohammad k بازدید : 97 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
پس از معرفی ویندوز ۸ توسط مایکروسافت شایعات زیادی در مورد زمان عرضه و قیمت این نسخه از ویندوز مطرح شد؛ زمان عرضه ویندوز ۸ چندی پیش ۲۶ اکتبر مصادف با ۵ آبان امسال اعلام شد و امروز مایکروسافت رسماً قیمت Windows 8 Pro را ۱۹۹ دلار اعلام کرد.

 

 

 

 البته مایکروسافت اعلام کرده که تا پایان ژانویه ۲۰۱۳ یعنی یازدهم بهمن ماه امسال قیمت ویندوز ۸ پرو با تخفیف ویژه تنها ۶۹.۹۹ دلار خواهد بود. همچنین خوب است بدانید مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که کاربرانی که از نسخه های اریجینال ویندوز اکس پی، ویستا و یا ۷ استفاده می کنند می توانند تنها با پرداخت ۳۹.۹۹ دلار ویندوز ۸ را البته به صورت آنلاین دریافت کنند. اگر این کاربران قصد خرید یک کپی کامل را روی DVD اصلی و با بسته بندی داشته باشند باید مبلغ ۶۹.۹۹ دلار به فروشگاه های مجاز مایکروسافت پرداخت کنند.

به هر حال اگر از طرفداران نرم افزار های اریجینال هستید به نظر می رسد مبلغ ۱۹۹ دلار و یا حتی ۶۹.۹۹ دلار با تخفیف برای حمایت از مایکروسافت، در ایران کمی برایتان گران تمام شود و مطمئن نیستیم که کاربران فعلی ویندوز های اریجینال که اکثراً کاربران لپ‌تاپ ها هستند در ایران چگونه قادر به پرداخت ۳۹.۹۹ دلار و آپگرید به ویندوز ۸ باشند.

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 153 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
شرکت مایکروسافت امروز و به صورت رسمی در وب سایت خود تاریخ ۸ اوریل سال ۲۰۱۴ را به عنوان موعد قطع پشتیبانی از ویندوز XP SP3 و همچنین آفیس ۲۰۰۳  اعلام نمود و در مطلبی به ضرورت این کار نیز پرداخت که در ادامه خلاصه ای از این مطلب را برای استحضار شما منتشر میکنیم:



    در سال ۲۰۰۲ میلادی بود که مایکروسافت یک چرخه برای حمایت از سیاست‌های مشتری مداری برای شفافیت بیشتر و قابل پیش بینی برای حمایت از محصولات خود ایجاد کرد و همانطور که مبرهن است در این سیاست محصولات این شرکت از جمله ویندوز و محصولات اداری قرار گرفتند و هر کدام دارای حداقل ۱۰ سال پشتیبانی (۵ سال پشتیبانی اصلی و ۵ سال پشتیبانی گسترده) به همراه عرضه سرویس پک‌ها منظور شده بود.

 

    مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ایکس پی ۳ و آفیس ۲۰۰۳ را در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۴ قطع می‌کند و اگر تاکنون سازمان شما مهاجرت به یک سیستم عامل مدرن را آغاز نکرده است کمی دیر شده است زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط ۱۸ تا ۲۳ ماه برای استقرار وضعیت جدید کسب و کار و اطمینان از داشتن نسخه‌های پشتیبان صرف این مهاجرت خواهد شد.

 

    این بدان معنی است که پس از تاریخ ۸ اوریل ۲۰۱۴ هیچ گونه بروز رسانی امنیتی و غیر امنیتی برای برطرف سازی مشکلات وجود نخواهد  داشت  و دیگر حتی گزینه‌های پشتیبانی رایگان وجود نخواهد داشت و شما باید با پرداخت مبالغی به رفع مشکلات خود اقدام کنید.

 

    شما در حقیقت با استفاده از این نرم افزار و سیستم عامل در معرض خطرات امنیتی فراوان و غیرقابل پیش بینی قرار می‌گیرید.

 

    بر اساس تحقیقات گارتنر در سال ۲۰۱۲ بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار رایانه پشتیبانی خود از ویندوز XP SP3 را متوقف خواهند نمود و در حال تنظیم جدول زمانی برای قطع کردن حمایت از ویندوز XP SP3  تا ژوئن ۲۰۱۲ هستند.

 

    در حال حاضر با گسترش ویندوز ۷ و آفیس ۲۰۱۰ یک حرکت صعودی برای نگه داشتن یک پشتیبانی خوب برای شما است و در ضمن انعطاف پذیری شما را برای توانمند سازی کارکنان خود افزایش می‌دهد  و این در حالی است که افزایش بهره وری عملیاتی با استفاده از بهبود امنیت کامپیوتر و مدیریت آن است و در ضمن سازمان شما را قادر می‌سازد تا  به استفاده از آخرین روندهای تکنولوژی مانند مجازی سازی و ابرهای دیجیتال نیز بهره ببرید.

 

به هر حال مشخص است که مایکروسافت انتخاب را بر عهده شما گذاشته است انتخابی که به اجبار بیشتر شبیه است و البته شما بازهم مختارید که از چه سیستم عاملی بر روی رایانه خود بهره ببرید.
منبع: فارنت
mohammad k بازدید : 78 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (1)
به نظر می‌رسد کم‌کم حواس‌ها متوجه اپل و محصولات جدیدش شده‌ است. محصولاتی که به نظر بعضی افراد قرار است سر و صدای زیادی به پا کنند. اخیراً تحلیلگری به‌نام کریگ برگر طی یک گزارش، آینده درخشانی برای آیفون جدید پیش‌بینی کرده‌است.
 

بر اساس اظهار نظر بعضی از تحلیلگران، اپل با ورود آیفون جدید خود احتمالاً به رقبا، خودی نشان خواهد داد.

بر اساس یک گزارش تحلیلی-پژوهشی انجام شده توسط کریگ برگر، تحلیلگر بازار سرمایه در شرکت FBR، آیفون جدید اپل می‌تواند در طول دوره عرضه خود تا ۲۵۰ میلیون دستگاه بفروشد.

بنا به گفته برگر، آیفون جدید به عنوان یک نماینده تمام‌ عیار و فرصت تاریخی برای اپل، می‌تواند به ازای هر دستگاه تا ۵۰ دلار و یا در مجموع ۴۷ میلیارد دلار سود نصیب این شرکت کند.

اگر اپل به این میزان فروش برای آیفون جدید برسد، این محصول را می‌توان یک افزایش فروش خارق‌العاده و چشم‌گیر در میان تمامی‌دستگاه‌های iOS محسوب کرد.

در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن، اپل اعلام کرد که تا پایان ماه مارس در مجموع ۳۶۵ میلیون دستگاه iOS فروخته است.

اما سؤال اینجاست که آیا اپل و آیفون جدید، واقعاً می‌توانند به چنین موفقیتی برسند؟

برگر در پاسخ به سؤال می‌نویسد:

انتظار می‌رود آیفون جدید، بهبودهای مهمی‌ نسبت به نسخه قبل داشته باشد. صفحه نمایش بزرگتر، پردازنده بهتر و احتمالاً پشتیبانی از NFC. که همه این‌ها در کنار هم می‌تواند به فروشی مقتدرانه منجر شوند.

علاوه بر این برگر عقیده دارد که اپل سال آینده موفق به عقد قرارداد با اپراتور چـاینامــوبایل (China Mobile) برای فروش و پشتیبانی آیفون در چین خواهد شد. برگر در این‌باره چنین می‌نویسد:

بر اساس پیش‌بینی ما اگر اپل با چاینا‌موبایل برای فروش و پشتیبانی آیفون به توافق برسد، موفق به فروش ۱۳ میلیون دستگاه آیفون جدید (به کاربران چایناموبایل) در نیمـه اول ۲۰۱۳ خواهد شد.

گزارش‌های اپل هم این قسمت از گزارش برگر را تأیید می‌کند که در حال مذاکره با چایناموبایل برای عرضه آیفون در کشور چین از طریق این اپراتور است.

چایناموبایل بزرگترین اپراتور تلفن همراه دنیا با ۶۸۸ میلیون مشترک است. اگرچه بخش کوچکی از این گروه ۶۸۸ میلیون نفری، از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند ولی این فرصت بزرگی برای اپل محسوب می‌شود.

مسأله اصلی اینجا است که برای اینکه این اتفاقات رخ دهد، اپل باید آیفون جدید خود را معرفی کند. بر اساس گزارش‌ها، اپل دستگاه جدید خود را ماه آینده میلادی معرفی و پس از فاصله‌ای کوتاه عرضه می‌کند. گزارشی که هنوز توسط کارخانه‌های همکار اپل و سازنده آیفون تأیید نشده‌است.

 

منبع: زومیت

mohammad k بازدید : 44 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
اگر در زمینه تکنولوژی توانایی‌های مناسبی را کسب کرده‌اید، درخواست شما برای دریافت دستمزدهای بالا منطقی خواهد بود.کسانی که به دنبال کسب و کار در صنعت رایانه می‌باشند ابتدا باید نقطه‌های قوت و مورد نیاز بازار را بیابند و به کسب علم و مهارت در حوزه‌های مورد نیاز بازار کوشش کنند. البته به یاد داشته باشید که بعضی از توانایی‌ها و مهارت‌های شما ممکن است در سال‌های متفاوت، به شکل متغیری ارزش‌گذاری شود، چه بسا یک مهارت، طی سالیان متمادی جزو برترین مهارت‌ها به شمار رود ولی مدتی بعد، معمولی و پیش‌ پاافتاده محسوب گردد. در این مقاله تلاش شده است تا مهارت‌هایی که با دستمزد سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار ارزش‌گذاری می‌شوند، به طور مختصر به شما معرفی شوند.
 

ما از سایت محبوب مربوط به اشتغال و کار، Indeed.com درخواست داشتیم تا مهارت‌ها و شغل‌هایی که با حداقل دستمزد ۱۰۰ هزار دلار در سال سروکار دارند را به ما معرفی کند. لازم به ذکر است که همانطور که مستحضرید در بسیاری از شغل‌ها می‌توان پاداش، سهام و موارد دیگر را نیز به دستمزد سالیانه شخص اضافه کرد.

سایت Indeed.com یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های مربوط به اشتغال و کار به شمار می‌رود که در هر ماه نزدیک به ۱.۵ میلیارد جستجوی مربوط به شغل را پشتیبانی می‌کند. این پورتال از طریق پایگاه داده عظیم خود به معرفی عناوین شغلی، حقوق و دستمزد و موارد مربوط به آن‌ها به کاربران می‌پردازد و از همین طریق نیز اطلاعات درخواستی را در اختیار ما قرار داده است.

البته احتمالا در ادامه و با دیدن لیست کمی‌ متعجب شوید، چرا که تعدادی از مهارت‌های موجود و مورد تقاضا آنچنان جدید نیستند. در برخی موارد تکنولوژی‌های قدیمی‌تر هنوز دارای تقاضای بالایی هستند و بدین‌ ترتیب شرکت‌ها بر سر افرادی که توانایی‌های خوبی در این زمینه‌ها دارند وارد رقابت می‌شوند.

mohammad k بازدید : 55 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
در این جدول عمر باطری لپتاپ های معروف جهان به ساعت درج شده است.

 

 برای مقایسه روی لپتاپ ها یک فیلم دی وی دی اجرا شده و میزان روشنایی همه لپتاپ ها روی 65 درصد نور تنظیم شده است.

منبع: خبر آنلاین

نام لپتاپ و مدل آن میزان عمر باطری در یک بار دیدن فیلم با دیسک دی وی دی به ساعت
Samsung Series 9 (15-inch, 2012) 7:29
Lenovo ThinkPad X230 7:19
Samsung Series 9 (13-inch, 2012) 7:02
MacBook Air (13-inch, 2012)
6:34 (OS X) 
4:28 (Windows)
Dell XPS 14 6:18
HP Folio 13 6:08
HP Envy Sleekbook 6z 5:51
Toshiba Portege Z835 5:49
Sony VAIO T13 5:39
MacBook Air (13-inch, 2011)
5:32 (OS X)
4:12 (Windows)
HP Envy 14 Spectre 5:30
Toshiba Satellite U845W 5:13
Toshiba Satellite U845 5:12
Acer Aspire Timeline Ultra M3 5:11
Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5:07
Samsung Series 5 Ultrabook (14-inch, 2012) 5:06
Acer Aspire Timeline Ultra M5 5:05
Dell XPS 13 4:58
Lenovo IdeaPad U310 4:57
Acer Aspire S5 4:35
Samsung Series 9 (13-inch, 2011) 4:20
ASUS Zenbook Prime UX21A 4:19
Acer Aspire S3 4:11
Vizio Thin + Light (14-inch) 3:57
mohammad k بازدید : 42 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

امروز دو مدیرعامل اپل و سامسونگ نشست نهایی خود را برگزار نموده و پیرامون مشکلات نقض اختراع‌های ثبت شده، مذاکره کردند. اما براساس اعلام وکیل سامسونگ این مذاکرات بدون نتیجه خاتمه یافته است. این مذاکره آخرین شانس برای به نتیجه رسیدن اختلافات دو شرکت، پیش از اعلام رای نهایی دادگاه بود.

فردا دادگاه پایانی مناقشه سامسونگ و اپل آغاز می‌شود اما پیش از آن قاضی دادگاه از دو شرکت خواسته بود تا یک بار دیگر خارج از محیط دادگاه با یکدیگر مذاکره نموده و سعی کنند تا به توافق برسند.

حال دو شرکت باید منتظر رای هیئت منصفه دادگاه بمانند. اعضاء هیئت منصفه سوالات موجود در سند ۲۲ صفحه‌ای از جمع‌بندی مناقشه اپل و سامسونگ را پاسخ داده و رای نهایی براساس نظر آنها صادر خواهد شد تا مشخص شود کدامیک از محصولات سامسونگ، اختراع‌های ثبت شده اپل را نقض کرده‌اند.

فردا، چهارشنبه دادگاه خاتمه مناقشه اپل و سامسونگ برگزار خواهد شد و ما هم سعی می‌کنیم تا اخبار مرتبط با آن را اطلاع‌رسانی کنیم. جالب است بدانید که اپل و سامسونگ توافق کرده‌اند که اگر فردا رای دادگاه به ضرر هر کدام از طرفین صادر شود، فقط سکوت کنند.

منبع: زومیت

mohammad k بازدید : 52 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

چندی پیش ۷ ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از دوربین آیفون را به شما آموزش دادیم. امروز قصد داریم به چند نکته کاربردی در آیفون ۴ اشاره کنیم که می‌تواند باعث افزایش کارایی گوشی شده و به نتایج مطلوب‌تری در استفاده از آیفون منتهی شود. با ما همراه باشید.

۱. تغییر در ترتیب نمایش نتایج جستجوی Spotlight

 

1

 

Spotlight سیستم جستجوی معروف OS X و iOS محسوب می‌شود، که به کمک آن می‌توان در حافظه دستگاه به دنبال هر چیزی گشت. کارایی Spotlight نسبت به نسخه اولیه آن بهبود فوق‌العاده‌ای یافته است و شما می‌توانید با انجام تنظیماتی ساده، نتایج جستجو را برای خود بهتر و مطلوب‌تر کنید.

از صفحه اول به منوی تنظیمات (Settings) رفته و از آنجا وارد General شده و سپس به Spotlight Search بروید.

با ورود به این قسمت، لیست دسته‌های مختلفی را می‌بینید، که جستجوی شما در بین آن‌ها انجام می‌گیرد (یادآوری: با لمس هر کدام از دسته‌ها می‌توانید آن‌ها را از لیست جستجوی آیفون حذف و یا به لیست اضافه کنید. هر دسته‌ای که سمت چپ آن یک تیک آبی رنگ وجود دارد در لیست جستجوی Spotlight قرار گرفته است).

2

 

ترتیب نمایش نتایج جستجو، مشابه ترتیب قرار‌گیری این لیست‌ها، و از بالا به پایین است. برای مثال در شکل فوق ابتدا نتایج جستجوی یافته شده در دسته Applications نمایش داده می‌شود و در پایین آن نتایج دسته Mail و سپس Contacts و الی‌ آخر.

شما به راحتی می‌توانید ترتیب نمایش نتایج را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای این‌کار سه خط موازی سمت راست هر دسته را لمس کرده و انگشت خود را نگه دارید و نوار آن دسته را به بالاتر یا پایین‌تر ببرید.

این ویژگی می‌تواند بر اساس اینکه در زمان جستجو، چه نتایجی برای شما اولویت دارد (ایمیل‌ها، اپلیکیشن‌ها، شماره تماس‌ها و ...) در صرفه‌جویی در زمان به شما کمک شایانی کند.

 

بقیه ترفند ها در ادامه مطلب

 

mohammad k بازدید : 57 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)
در میانه رکود اقتصادی دامنگیر در مغرب زمین، شرکت فنلاندی نوکیا که سابقه بلندبالایی در صنعت تلفن همراه دارد با کاهش چشمگیر درآمد روبرو گشته است. به نحوی که موسسه استاندارد اند پورز (S&P) در جدیدترین ارزیابی خود که روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد از کاهش رتبه تجاری این شرکت خبر داد.

 

با توجه به چشم انداز منفی، رتبه تجاری شرکت نوکیا از BB+ به BB- تنزل کرده است. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که وضعیت مالی این غول تلفن همراه بدتر از پیش بینی های درآمدی برای سه ماهه دوم و ارزیابی های سه ماهه سوم بوده است.

سخنگوی این موسسه ارزیابی مالی جهانی معتقد است:

حال به این نتیجه رسیده‌ایم که میزان درآمدهای شرکت نوکیا کمتر از پیش بینی سه ماهه سوم خواهد بود. از این گذشته، شاهدیم که میزان درآمد تثبیت شده این کمپانی از 19 درصد به 16 درصد کاهش یافته است.

مدتی است که موسسات ارزیابی اقتصادی خبرهای خوشی برای نوکیا ندارند. عدم رضایت موسسه S&P از گردش مالی این شرکت فنلاندی پس از آن صورت گرفت که تقریباً یک ماه پیش موسسه خدمات سرمایه گذاران مودیز (Moody's Investors Service) و ارزیابی اقتصادی فیتچ (Fitch Ratings) نیز رتبه اقتصادی نوکیا را بنا به دلایل مشابه کم کرده بودند.

با وجودی که نوکیا - شرکت بزرگ تولیدکننده تجهیزات تلفن همراه - با مشکلات اقتصادی فراوانی دست به گریبان است، تلاش می‌کند خود را از این شرایط برهاند. به همین خاطر آنها قصد دارند با بازتعریف هزینه‌های ساختاری از ضرر و زیان خویش کاسته و از فرصت عرضه محصولات جدید بیشترین بهره را ببرند.

در همین راستا، نوکیا برنامه‌ی ویژه‌ای برای عرضه گوشی لومیا (Lumia) با ویندوز 8 دارد. قرار است این گوشی تا یک ماه دیگر عرضه عمومی شود که ممکن است بتواند این کمپانی را به جلب نظر مساعد مصرف کنندگان و موفقیت‌های سابق خویش بازگرداند؛ درست همان چیزی که موسسات ارزیابی مالی به آن دلخوش هستند.

S&P در پایان ابراز می‌دارد که

امیدواریم آنها (نوکیا) با عرضه مدل‌های جدیدتر، بخصوص مدلی که بر پایه سیستم عامل ویندوز 8 مایکروسافت است بازار مصرف را در دست بگیرند. گرچه چنین رویه ای نیازمند زمان برای تثبیت میزان درآمدهای آنهاست.

اما پرسش اصلی اینجاست که آیا نوکیا می تواند از این تیر خود با دقت و مهارت بهره ببرد و هدف اصلی که مخاطبان ویندوز در سراسر جهان است را شکار کند، یا اینکه خود شکاری راحت برای رقبای جدی تجاری خواهد بود. کسی چه می‌داند، دنیای فناوری پر است از عجایب محیر العقول!

منبع: زومیت

mohammad k بازدید : 51 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

iPhone 5 in 3d

تاکنون عکس‌های لو رفته زیادی از طراحی ظاهری و قطعات داخلی آیفون نسل ششم (آیفون 5) دیده‌اید. محصولی که به احتمال زیاد اولین آیفون با اندازه نمایشگر بزرگتر از 3.5 اینچ خواهد بود. البته یک احتمال را هم نباید نادیده گرفت؛ شاید این لو رفتن اطلاعات، یک تردستی هوشمندانه از سوی اپل باشد برای اینکه ذهن‌ها را از آنچه واقعاً در استودیوی طراحی «جانی آیو» می‌گذرد، دور نگه دارد. 

آتش بیار معرکه شایعات پیرامون آیفون 5، سایت iLAB است که تاکنون قطعات اولیه زیادی را ارائه کرده. اما شاید از خودتان می‌پرسید که اگر این طراحی حقیقت داشته باشد، آیفون 5 در قیاس با مهمترین رقیب اندرویدی خودش یعنی گلکسی S3 چه شمایلی خواهد داشت؟

منبع: نارنجی

mohammad k بازدید : 55 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

زمانی بود که شرکت ریم با تلفن های بلک بری بازار تلفن های هوشمند را در کشور آمریکا قبضه کرده بود. اما این شرکت بعد از ورود آیفون و اندروید به سرعت قدرت خود را از دست داد و حالا جزو قعرنشین های جدول شده است. 

چارت بالا نشان می دهد که سیستم عامل ویندوز فون هم در حال پیشی گرفتن از بلک بری است و تا چند ماه دیگر سهم بازار آن از بلک بری عبور خواهد کرد. با این حساب وضعیت این سیستم عامل نسبت به قبل نیز بدتر خواهد شد. بر این اساس، ویندوز فون تا آبان ماه از بلک بری پیش می گیرد و تازه احتمالا سرعت رشد این سیستم عامل با ورود تلفن های ویندوز فون 8 سریع تر هم خواهد شد. 

این یک موفقیت بزرگ برای ویندوز فون است. چرا که دقیقا بعد از ۲ سال توانسته بازاری بیشتر از بلک بری داشته باشد. سیستم عاملی که تا چند سال پیش، ۳۴ درصد بازار را در اختیار داشت. 

البته شرکت ریم هم در حال ارایه نسخه جدید سیستم عامل اش است اما گفته می شود به خاطر مشکلات تا اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی نباید منتظر ورود اش باشیم.

منبع: نارنجی

mohammad k بازدید : 54 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

 

 

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند. 

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است. 

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. 

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا رشد این شرکت همچنان ادامه پیدا می کند؟

تک کرانچ با یک محاسبه می گوید: البته اگر نرخ تورم را حساب کنیم رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ از آن شرکت آی بی ام خواهد شد. این شرکت در سال ۱۹۶۷ معادل ۱۹۲.۳ میلیارد دلار ارزش داشته است. از ۴۵ سال پیش تا الان تورم به گونه ای بوده که هر ۱ دلار آن زمان معادل ۶.۸۵ دلار امروز است. بنابراین اگر بخواهیم ارزش آی بی ام را بر اساس نرخ تورم محاسبه کنیم معادل ۱.۳ تریلیون دلار می شود.

 منبع: نارنجی

mohammad k بازدید : 46 سه شنبه 31 مرداد 1391 نظرات (0)

کارت های شبکه اترنت تا چند سال پیش سرعت انتقال اطلاعات ۱۰۰ مگابیتی داشتند و این روزها اکثر کاربران از کارت شبکه های ۱ گیگابیتی استفاده می کنند. اما نتایج یک تحقیق نشان می دهد که میزان مصرف شبکه به طور متوسط هر ۱۸ ماه یک بار دو برابر می شود. بنابراینمؤسسه مهندسان برق و الکترونیک پیش بینی کرده میزان پهنای باند مورد نیاز هر ۱۰ سال حدود ۱۰۰ برابر افزایش پیدا می کند. به همین خاطر گروه مسوول استاندارد اترنت تصمیم گرفته یک استاندارد جدید برای اترنت تعریف کند. 

بر این اساس، نسل بعدی شبکه اترنت دارای سرعت ۴۰۰ گیگابایتی خواهد بود و نسل بعد از آن هم سرعت ۱ترابایتی خواهد داشت. این ظرفیت اجازه می دهد که سرعت شبکه های انتقال اطلاعات تا ۲۰ سال آینده بدون مشکل به رشد خود ادامه دهد.

البته در این مسیر مشکلات مختلفی هم وجود دارد که جایگزینی بسیاری از کابل های شبکه جزو مهم ترین آنها است. اما می دانیم که نیاز برای سرعت بیشتر هر روز در حال افزایش است و به همین خاطر مشکلات بر سر راه آن نیز رفع خواهد شد.

منبع: نارنجی

mohammad k بازدید : 53 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

پایگاه اینترنتی "آیت‌الله سیستانی" توسط گروه مخالف دولت سوریه و بشار اسد موسوم به "ارتش آزاد " هک شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ امروز یکشنبه  زمانی که که مراجعان برای اطلاع از نظر آیت‌الله سیستانی درباره مسائل عید فطر به سایت ایشان به آدرس Sistani.org مراجعه کردند، دیدند سایت این مرجع تقلید عالی شیعیان عراق هک شده است.

گفتنی است، در صفحه‌ای که هم اکنون بر روی سایت آیت‌الله سیستانی قرار گرفته ضمن درج توهین‌هایی به آیت‌الله سیستانی پرچم عربستان سعودی قرار گرفته و عبارت "هک شده توسط ارتش آزادی سوریه" به زبان انگلیسی درج شده است.

mohammad k بازدید : 55 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

ک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وجود برخی ابهامات و نبود ضمانت اجرا در طرح ویژه ماه مبارک رمضان همراه اول – ۵+۵۵- بر مبنای شکایات واصله مشترکان به این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد: مسئولان وزارت ارتباطات باید پاسخگوی شائبه های موجود در اجرای این طرح باشند.


به گزارش ایتنا از مهر، اپراتور همراه اول همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اجرای طرحی با عنوان ۵۵+۵ را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود وعده داد که براساس آن تمامی مشترکانی که در بازه‌ زمانی ۳۱ تیرماه تا ۲۸ مردادماه در این طرح ثبت‏نام کرده باشند، می‌توانند در مکالمات طولانی‌تر از ۵ دقیقه، تا ۵۵ دقیقه‌ بعدی به صورت رایگان مکالمه کنند.

ارسال پیامک بدون متن به ۸۰۵۵ برای ثبت نام در طرح و مکالمه درون شهری داخل شبکه همراه اول و تلفن ثابت و نیز اجرای طرح در تمامی ساعات شبانه روز و تمامی روزهای هفته از جمله شرایط آن بود؛ در همین حال این اپراتور تاکید کرد که در هر تماس درون شبکه (به همراه اول و به تلفن ثابت)، در صورت مکالمه بیش از ۵ دقیقه، فقط هزینه‌ ۵ دقیقه‌ اول مکالمه محاسبه می‌شود و پس از دقیقه پنجم تا ۵۵ دقیقه‌ بعدی مکالمه رایگان خواهد بود و مشترکان دائمی همراه اول در مدت اجرای طرح می‏توانند برای اطلاع از میزان تخفیف بهره‌مند شده، عدد ۱ را به شماره‌ ۸۰۵۵ پیامک کنند.

اما این طرح از سوی بسیاری از مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور، دارای ابهامات متعددی عنوان شده که جنبه تشویقی آن را زیر سوال برده است.

mohammad k بازدید : 72 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

شکل و شمایل و در کل ظاهر رابط کاربری ویندوز ۸ موسوم به رابط کاربری مدرن را می‌توان در ویندوزفون مایکروسافت نیز یافت اما امکانات فوق‌العاده عالی و جالبی وجود دارند که فقط در دسکتاپ و تبلت‌ها می‌توان یافت و به ویندوزفون راه نیافته‌اند.

در ماه ژوئن مایکروسافت اطلاعات بسیار زیادی از امکانات خاص ویندوز ۸ در اختیار خبرکزاری‌ها قرار داد و بسیاری مشتاق بودند تا این امکانات در ویندوزفون هم اعمال شود. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده بعضی از این امکانات از صفحه نمایش تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها به صفحه نمایش اسمارت فون‌ها می‌رسند اما مطمئنا ما شاهد تمامی امکانات ویندوز ۸ دررونمایی احتمالی اولین ویندوزفون ۸ در ۱۵ شهریور ماه نخواهیم بود.

 

 

مطمئنا بسیاری از تغییرات و امکاناتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم باعث مهاجرت و رغبت بیشتر کاربران به استفاده از دستگاه‌های محبوب با صفحه نمایش‌های کوچک خواهد شد.

تغییرات اینترنت اکسپلورر ۱۰

IE10 بر روی دسکتاپ‌ها، تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها قابل همسان‌سازی خواهد بود و امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. وقتی که با آی‌دی و پسورد خود وارد ویندوز ۸ می‌شوید تمامی پسوردها، هیستوری‌ها و بوکمارک‌هایتان با تمامی دستگاه‌هایتان هماهنگ می‌شود.

اپلیکیشن‌های هماهنگ

وقتی که وارد فضای ویندوز ۸ می‌شوید اکانت فیس‌بوک و توئیتر شما همراه با ایمیل شما در ویندوز ۸ و دیگر دستگاه‌هایی که از ویندوز ۸ استفاده می‌کنند هماهنگ می‌شود، این قابلیت واقعا مفید است مخصوصا اگر دارندگان یک ویندوزفون از تبلت و دسکتاپ ویندوز ۸ هم استفاده می‌کنند.

این هماهنگی بین اپلیکیشن‌ها هم باید وجود داشته باشد به طور مثال شما یک اپلیکیشن ادیت عکس را دانلود می‌کنید، در حالت ایده‌ال باید این اپلیکیشن بر روی دیگر دستگاه‌های ویندوز ۸ و ویندوزفون شما نیز هماهنگ شود و انتقال یابد چون از یک آی‌دی در ویندوز استفاده می‌کنید.

قفل‌گشای تصویری

مطمئنا با این قابلیت در اندروید نسخه بستنی حصیری آشنا شده‌اید. در این قابلیت شما می‌توانید از دوربین روبروی گوشی استفاده کنید تا گوشی چهره شما را تشخیص دهد و قفل گوشی باز شود. شما از قبل می‌توانید عکس فرد خاصی را به دیتابیس گوشی انتقال دهید و گوشی عکس را تشخیص می‌دهد. ویندوزفون ۸ هم می‌تواند چنین قابلیتی را داشته باشد و امنیت بسیار بیشتری را برای شما ایجاد کند تا اینکه شما یک کد را وارد کنید.

 

 

 

جستجوگر فایل

ویندوزفون ۷ از فایل اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کند و طراحان نتوانسته‌اند با فضای کم یک اسمارت‌فون کنار بیایند و چنین قابلیتی را در آن قرار دهند. این درحالیست که تلفن‌های اندرویدی چنین قابلیتی را دارند و طراحان مایکروسافت نیز به این فکر رسیده‌اند که می‌توانند چنین قابلیتی را در نسخه جدید ویندوزفون قرار دهند.

جستجوی همگانی

در ویندوز ۸ می‌توانید فایل‌ها و تنظیمات را جستجو کنید و بین اپلیکیشن‌های مترو نیز جستجو کنید، همچنین در ویندوزفون ۷ نیز قابلیتی وجود دارد که می‌توانید در بینگ جستجو داشته باشید اما نمی‌توانید از همه وب جستجو کنید. چنین قابلیتی جا دارد که برای ویندوزفون ایجاد شود همانطور که در اندروید، iOS و بلک‌بری چنین قابلیتی وجود دارد.

به هر حال ما انتظارات بسیار زیادی از نسخه جدید ویندوزفون داریم و امید داریم که عالیجناب مایکروسافت تمام این انتظارات را برآورده کند.

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 54 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

چند روز پیش ازدرز اطلاعات مربوط به تلفن جدید xperia SL سونی صحبت کرده بودیم. اما حالا خود سونی صفحه مربوط به این تلفن را در وب سایت اش قرار داده و به نظر می رسد این مدل را بدون هیچ مراسم ویژه ای وارد بازار خواهد کرد. 

تلفن Xperia SL دارای نمایشگری 4.3 اینچی 720p است و در واقع نسل بعدی اکسپریا S به شمار می آید. مدل تازه با دو رنگ جدید نقره ای و صورتی وارد بازار می شود و پردازشگر نیز به دو هسته ای اسنپ دراگون 1.7GHz ارتقا پیدا کرده است. 

روی آن اندروید 4.0 را پیدا می کنید و دوربین هم ۱۲ مگاپیکسلی است. شاید دلیل اینکه سونی بدون سر و صدا این مدل را معرفی کرده همین موضوع بوده که این تلفن یک مدل شاخص نیست و خصوصیات ویژه ای به همراه ندارد. اما احتمالا قیمت نسبتا ارزان آن سبب می شود که طرفداران خودش را پیدا کند. 

هنوز از زمان ورود به بازار و قیمت Xperia SL اطلاعاتی منتشر نشده است.

Xperia SL-sp.jpg

 

منبع: نارنجی

 

mohammad k بازدید : 47 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

 

آنقدر اطلاعات مختلف از آیفون جدید لو رفته که احتمالا اپل با تمام پنهان کاری هایش در مراسم معرفی آیفون حرف جدید زیادی برای گفتن نخواهد داشت. این هم قاب جلوی آیفون جدید است. که تصویر آن به تازگی منتشر شده. سایت UBREAKIFIX.com ادعا می کند که این قاب نهایی آیفون جدید است که آن هم تایید می کند مدل جدید ۴ اینچی خواهد بود. در کنار آن گفته می شود که ضخامت آیفون 5 تنها 7.6 میلیمتر است و با پشتیبانی از LTE و ان اف سی خواهد بود.

منبع:نارنجی

mohammad k بازدید : 38 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

رشد روزافزون فروشگاه بزرگ آمازون و معاملات کلانی که بر این سایت صورت می‌گیرد، زنگ خطر را برای رقبای این شرکت اینترنتی به صدا در آورده است.


به گزارش ایتنا به نقل از سایت InterAksyon، جان دوناهو (John Donahoe) مدیر اجرایی شرکت eBay 
و دیگر مدیران اجرایی این سایت مزایده اینترنتی، به خرده‌فروش‌ها گفته‌اند آمازون یک دشمن است و eBay یک دوست، چرا که eBay بر خلاف آمازون، هیچ انباری برای ذخیره کالا ندارد.

اصولاً شیوه کار آمازون به این صورت است که کالاها را به طور عمده و در حجم زیاد خریداری کرده و آنها را در انبارهای خود ذخیره می‌کند، سپس اجناس را با قیمت‌هایی بالاتر به خریداران می‌فروشد.

این در حالی است که به گفته مدیران eBay، این سایت فقط خریداران و فروشندگان را به هم می‌رساند.

سوچاریتا مولپورو (Sucharita Mulpuru) یک کارشناس تجارت الکترونیک از مرکز پژوهشی فورستر در این خصوص گفت: خرده‌فروش‌ها به دنبال رشد کسب و کار خود هستند ولی eBay یک شریک طبیعی است و شراکت با آن بهتر از شراکت با آمازون محسوب می‌شود. 

برخی خرده‌فروشان مطرح اینترنتی قصد دارند با همکاری eBay، سهم بیشتری از بازار خرید و فروش در اینترنت را به دست آورند. 

بارنز اند نوبل (Barnes & Noble) بزرگترین کتابفروشی زنجیره‌ای آمریکا، تویز آر آس (Toys R Us) بزرگترین خرده‌فروشی اسباب‌بازی در دنیا، فروشگاه GNC Holdings و شرکت نیمان مارکوس (Neiman Marcus) از جمله این شرکت‌ها هستند. 

سخنگوی آمازون از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. 

گفته می‌شود eBay و آمازون، هر کدام به ترتیب ۱۰۰ و ۱۸۰ میلیون کاربر فعال دارند.
 

منبع: ایتنا

mohammad k بازدید : 52 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

ا فراهم آوردن بسترهاي لازم جهت جمع آوري كمك هاي مردمي از طريق تلفن همراه، مشتركين همراه اول مي توانند به زلزله زدگان آذربايجان كمك كنند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، كليه مشتركان همراه اول مي توانند از طريق ارسال يك پيامك بدون متن به شماره پيامكي رايگان ۸۸۵، از مبالغ قابل كمك به هموطنان زلزله زده مطلع و در اين امر خداپسندانه مشاركت كنند.

مشتركين همراه اول مي توانند جهت كمك به زلزله زدگان، كمك هاي خود را بصورت هداياي ۱۰ هزار، ۲۰ هزار و ۵۰ هزار ريالي از طريق پيامك ارسال كنند.

همچنين همراه اول، هفته گذشته درآمد حاصل از مسابقه پيامكي برنامه ورزشي نود را به اين عزيزان اختصاص داده است.

كارشناسان اپراتوراول كه بلافاصله پس از وقوع زلزله پيگير تبعات احتمالي بوده اند، پس از اطمينان از مقاومت ۱۰۰ درصدي شبكه در برابر زلزله رخ داده، سرويس دهي بدون وقفه شبكه همراه اول را مديريت كردند.

از آغاز بروز زلزله، نمايندگان استاني همراه اول در منطقه حضور داشته و ضمن رفع مشكلات ارتباطي هموطنان، در اين مدت جهت تسهيل در برقراري ارتباط در مناطق آسيب ديده ۵ هزار عدد سيم‌كارت، ۳ هزار دستگاه گوشي تلفن همراه و ۵ هزار عدد كارت شارژ ۵ هزار توماني توزيع كرده اند.

همراه اول كماكان تا پايان عمليات امدادرساني و بازگشت شرايط هم وطنان در اين مناطق به وضعيت عادي در كنار مصيبت ديدگان خواهند ماند و از هر گونه امدادرساني ارتباطي براي اين عزيزان دريغ نخواهد كرد.

 

منبع: ایتنا

mohammad k بازدید : 49 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

الگوریتم جدید گوگل خرسندی فعالان عرصه سرگرمی را به دنبال داشته است. 


 گوگل چندی پیش اعلام کرد به منظور مقابله با پدیده دزدی محتوا و جلوگیری از نقض حق مولف، الگوریتم خود را به‌روز کرده است و بر این اساس، رتبه سایت‌های متخلف در نتایج جست‌وجوها به پایین رانده می‌شود. 

این تغییرات قرار است از هفته جاری به مرحله اجرا درآید. 

رسانه‌ها، صنعت سرگرمی و به ویژه سایت‌های میزبان فیلم و موسیقی، این تغییر را یک پیروزی برای خود به شمار آورده‌اند. 

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، صنعت ضبط صدای بریتانیا موسوم به بی‌پی‌آی (BPI) اقدام اخیر گوگل را تحسین کرده است. 

اصلی‌ترین هدف این اتحادیه "مبارزه با نقض حق مولف" اعلام شده است. 

بنا به گفته جف تیلور (Geoff taylor) مدیر عامل بی‌پی‌آی، اصولاً این انتظار وجود دارد که وقتی یک سایت سرگرمی اغلب در بالای لیست یافته‌های یک جستجوگر ظاهر می‌شود، لااقل از محتواهای قانونی و مجوزدار برخوردار باشد. 

وی با استقبال از سیاست جدید گوگل، گفت ما به دقت تاثیراتی را که این تغییر در عمل به وجود خواهد آورد، رصد می‌کنیم. 

وی همچنین از دیگر جست‌وجوگرهای اینترنتی خواست این سیاست را دنبال کنند. 

با این حال، گوگل گفته قصد ندارد وب سایت‌های متخلف را به طور کامل از لیست نتایج جست‌وجوهای خود حذف کند، مگر این که دادگاه حکمی در این خصوص صادر نماید. 

امیت سینگهال (Amit Singhal) مدیر ارشد جست‌وجوی گوگل، با اشاره به این که گوگل در دو سال گذشته سیاست حذف سایت‌های خلافکار را در دستور کار خود قرار داده و تغییراتی در آن لحاظ نموده، تصریح کرد: اکنون ما اطلاعات بیشتری در خصوص صاحبان آثار دارای حق مولف و نیز نقض این حقوق در اختیار داریم. 

گفتنی است کارشناسان بسیاری، از بی‌اعتنایی نسبی گوگل نسبت به درخواست مالکان آثار برخوردار از حق مولف در خصوص مقابله با دزدی‌های اینترنتی انتقاد داشته‌اند. 

منتقدان می‌گویند گوگل با صدرنشین کردن سایت‌های جعلی در نتایج جست‌وجو، به نوعی به آنها امتیاز می‌دهد.

منبع: ایتنا

mohammad k بازدید : 46 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

 اگر اخبار را دنبال کرده باشید احتمالا خبر دارید که در ادامه روند دو سال گذشته، اچ.تی.سی این روزها اوضاع خوبی ندارد و این موضوع تا آنجا ادامه یافته که پیتر چو مدیرعامل شرکت HTC در یادداشتی خطاب به کارکنان این شرکت به این موضوع واکنش نشان داده است.

 وی خطاب به ۱۶ هزار کارمند کمپانی اچ.تی.سی اعلام کرد: به اخبار موجود در بازار و حرف‌های خرده‌فروشان توجه نداشته باشید و سعی کنید به خلاقیت گذشته خود بازگردید.

چو در این یادداشت خطاب به کارمندانش با اعلام اینکه: ما یکی از شرکت‌های قدرتمند این بازار هستیم و با چالش‌های کوتاه‌مدتی روبرو شده‌ایم، از کارمندانش خواست که به حواشی توجه خاصی نداشته باشند و دوباره به کار خود بازگردند تا اچ.تی.سی را مانند یک راکت به دنیای اسمارت‌فون‌ها پرتاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه: ما به انجام یک کار تعهد داشتیم اما نتوانسته‌ایم آن کار را کامل کنیم و آن را نیمه‌کاره رها کرده‌ایم، به کارمندانش توصیه کرد که سر و صدای موجود در بازار را نادیده بگیرند و این غول بزرگ تایوانی را بار دیگر برای مبارزه با رقبایی همچون سامسونگ وارد میدان کنند.

این شرکت در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و چیزی که رئیس این شرکت آن را سر و صدا می‌نامد در طی این مدت خسارت‌های زیادی به این شرکت زده است. چند روز پیش یک‌پزشک در مطلبی خوب به بررسی این موضوع یعنی اوضاع و احوال اچ.تی.سی پرداخته که  پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 51 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید گوگل نام نسخه‌های مختلف اندروید را از روی نام خوراکی‌ها و دسرهای مختلف انتخاب می‌کند و چند ماه پیش منبعی که نام اندروید ۴.۱ را Jelly Bean عنوان کرده بود، نام اندروید ۵ را نیز Key Lime Pie یا کیک لیمویی نامید. با اینکه اندروید ۴.۱ از نظر ویژگی‌ها، امکانات و قابلیت شخصی‌سازی نسبت به سیستم‌عامل‌های رقیب مانند ویندوزفون و iOS بسیار بهتر عمل کرده است اما دوست داریم باز هم ویژگی‌های بیشتری در نسخه جدید این سیستم عامل ببینیم. در این مقاله قصد داریم ۱۰ ویژگی موردعلاقه‌مان را برای نسخه بعدی اندروید عنوان کنیم.

پس با ما همراه باشید...

mohammad k بازدید : 45 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

بعد از قول و قرارهای فراوان  که کم کم داشت رکورد یکسال را پشت سرمی‌گذاشت شرکت موتورولا وب سایت رسمی خود برای بازکردن بوت لودر تلفن‌های همراه را تحت عنوان Unlock My Device راه‌اندازی کرد.

بای بازکردن بوت لودر گوشی شما باید فایل Android SDK و همچنین درایوهای موتورولا مخصوص رایانه را دریافت کرده و طبق اموزش موجود در وب سایت قدرم به قدم پش بروید.

در حال حاضر دو مدل تلفن همراه و دو تبلت این شرکت با استفاده از این وب سایت انلاک می‌شوند که عبارتند از موتورولا فوتون کیو ۴g مخصوص نسل چهارم شبکه مخابراتی و همچنین موتورولا ریزر ویرایش توسعه دهندگان و دو تبلت نیز عبارتند از موتورولا زوم ورایزون و همچنین نسخه وای فای تبلت زوم  که به وسیله این وب سایت آنلاک می‌شوند.

موتورولا همچنین اعلام کرده است که بارکردن بوت لودر ممکن است باعث آسیب دائمی به دستگاه شود و البته طبق وعده موتورولا تلفن‌های همراه بیشتری نیز به این لیست افزوده خواهند شد.

کاربران گرامی می‌توانند برای بازکردن بوت لودرگوشی خود به اینجا مراجعه کنند

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 50 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

بدون شک هیچ گیمری نیست که با عناوین بی‌شمار و محبوب کمپانی EA آشنایی نداشته باشد. از عناوین بزرگی همچون سری Mass Effect یا مسابقات ورزشی مثل FIFA تا سری Sims و SimCity، باعث شده‌اند تا غالب گیمر‌ها از Electronic Arts به عنوان یکی از بزرگترین نام‌های دنیای بازی‌های ویدیویی یاد کنند. اما افت و رکود ۳۷ درصدی این شرکت، ضربه مهلک خود را به دومین ناشر دنیای بازی‌ها وارد نموده است، چرا که شایعات اخیر، از فروش این شرکت بعد از ۳۰ سال سابقه فعالیت درخشان در دنیای بازی‌های ویدیویی خبر می‌دهند. 

EASports2-580-75.jpg

هر چند موضوع فروش این کمپانی بزرگ در مراحل ابتدایی مذاکره قرار دارد، اما شرکت‌های خصوصی بزرگی همچون KKR‌ و دیگر شرکت‌های همرده که در حال حاضر مالک شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ دیگری همچون Bethesda (خالق عنوان Skyrim) هستند، نسبت به خرید EA‌ ابراز علاقه نموده‌اند.

در ضمن،‌ این اولین فروش بزرگ امسال در دنیای بازی‌های رایانه‌ای نیست. ابتدای سال نیز، مسئولین یکی دیگر از بزرگترین کمپانی‌های بازی سازی، Activision Bilzzard برای فروش شرکت خود اقدام نموده بودند که در این بین ۶۱ درصد از سهام این شرکت به Vivendl سپرده شد.

شرکت EA نسبت به این شایعات هیچ واکنشی نشان نداده است که همین موضوع نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و بر صحت این اخبار مهر تایید می‌گذارد. این موضوع که یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی با عناوین پرفروش بی‌شمار و با سابقه زیاد در دنیای بازی‌های ویدویی به فروش گذاشته شود،‌ بدون شک خبر خوشایندی نیست و خبر از رکود و مشکلات عمیقی می‌دهد که گریبان غول‌های دنیای بازی‌های ویدیویی را گرفته است.

 

منبع: وبلاگینا

تعداد صفحات : 31

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    وبلاگ ما ره چطور ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1296
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 699
  • بازدید سال : 5,594
  • بازدید کلی : 64,380
  • کدهای اختصاصی


    ساعت فلش

    ساعت فلش

    كد ساعت

    پیچک دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
    تماس با ما

    مترجم سایت

    پیچک

    پیچک

    ارسال لینک

    كد تقويم

    قالب وبلاگ