loading...
جدیدترین اخبار IT و رایانه
mohammad k بازدید : 161 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (8)

به نظر مدت زمان زیادی از عرضه آخرین نسخه Instagram ورژن ۲ با یک رابط کاربری به روز نمی گذرد. این نرم افزار یکی از محبوب ترین نرم افزارهای به اشتراک گذاری تصاویر محسوب می شود.

تیم مهندسی این شرکت در طول یک سال گذشته به سختی در حال کار بوده اند تا سرانجام موفق شدند تا ورژن سوم از این نرم افزار آماده عرضه به بازار کنند. این اپلیکیشن هم اکنون در فروشگاه Google Play و همچنین App Store دردسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

مهمترین ویژگی که در این نسخه اضافه شده Photo Maps نام دارد به علاوه چندین امکان دیگر نیز در این نسخه وجود دارد. ویژگی Photo Maps تمام تصاویری که شما بر روی نقشه تگ کرده اید را به شما نشان می دهد و علاوه بر این به شما راهی مجزا برای جستجوی تصاویرتان ارائه می دهد.

به صورت پیش فرض هر شخصی قادر است این نقشه را مشاهده کند اما اگر شما دارای یک حساب خصوصی باشید تنها دوستان و کسانی که جزو followers شما باشند امکان دیدن این تصاویر را دارند.

همچنین شما از طریق یک فرآیند بررسی سریع هنگامی که برای اولین بار Instagram 3.0 را نصب می کنید می توانید مشخص کنید که چه تصاویری بر روی صفحه نمایش شما قرار بگیرد. البته این امکان وجود دارد که در آینده در این لیست هر تغییر دلخواهی را پدید آورید.

 

منبع: ای تی ایران

mohammad k بازدید : 81 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (1)

همانطور که شاید اطلاع داشته باشید ویندوز ۸ قرار است در دو نسخه Pro و RT بر روی تبلت ها عرضه شود که هر یک دارای مشخصات متفاوتی هستند. اگر دوست دارید راجع به نسخه RT ویندوز ۸ بیشتر بدانید در ادامه باما همراه شوید.

یک – ویندوز RT مخفف چیست؟

Windows NT مخفف عبارت Windows New Technology است اما با اینکه گمانه زنی هایی در این مورد وجود دارد اما مایکروسافت هرگز مشخص نکرده که RT مخفف چیست.

دو – چه موقع می توانم به ویندوز RT  دسترسی پیدا کنم؟

ویندوز RT به صورت پیشفرض روی گجت هایی مانند تبلت ها عرضه شده و تاریخ عرضه آن احتمالاً هم‌زمان با عرضه ویندوز ۸ در تاریخ ۲۶ اکتبر یا ۵ آبان است.

سه – چرا دو نسخه مختلف از ویندوز جدید منتشر شده است؟

موفقیت تبلت آیپد سازندگان را قانع کرد که تبلت های محصولات ارزشمندی هستند و از آنجایی که سازندگان سخت افزار ها مانند ARM تولید کننده چیپست های موبایلی تنها می توانستند اندروید را انتخاب کنند حالا می توانند در ساختن و سود تبلت های ویندوزی نیز شریک شوند. ویندوز RT که پیش از این ویندوز ARM نیز نامیده می شد به تبلت سازان این اجازه را می دهد که تبلت های ویندوزی بهتر و ارزان‌تری بسازند که از پردازنده های کم مصرف ARM به جای نوع استاندارد فعلی ویندوز ( پردازنده های x86 اینتل) استفاده کند. با این حال به دلیل این که کد اصلی ویندوز بر پایه x86 طراحی شده نرم افزار ها و اپلیکیشن های این دو نسخه مختلف احتمالاً با یکدیگر سازگار نیستند.

چهار – اختلاف سخت افزاری بین ویندوز ۸ و ویندوز RT در چیست؟

ویندوز ۸ یک سیستم عامل واقعی PC است؛ اگر PC ها را دستگاههایی با چیپست های x86 از اینتل یا AMD معرفی کنیم. در مقابل ویندوز RT روی میکروپردازنده های ARM که در اسمارت فون های امروزی می بینیم کار می کند و با چیپست های x86 ناسازگار است. پردازنده های این ویندوز را طبق همکاری مایکروسافت انویدیا، کوالکام و تگزاس اینسترومنتس تولید خواهند کرد.

پنج – آیا ویندوز RT یک سیستم عامل PC است؟

بله و خیر؛ ویندوز RT روی پردازنده های کنونی کامپیوتر ها کار نخواهد کرد اما مایکروسافت اعلام کرده که دستگاه های شبیه به PC مانند تبلت ها و نت بوک ها در آینده به این نوع ویندوز مجهز خواهند شد و احتمالاً کمبود اپلیکیشن ها در آینده جبران خواهد شد.

mohammad k بازدید : 97 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
پس از معرفی ویندوز ۸ توسط مایکروسافت شایعات زیادی در مورد زمان عرضه و قیمت این نسخه از ویندوز مطرح شد؛ زمان عرضه ویندوز ۸ چندی پیش ۲۶ اکتبر مصادف با ۵ آبان امسال اعلام شد و امروز مایکروسافت رسماً قیمت Windows 8 Pro را ۱۹۹ دلار اعلام کرد.

 

 

 

 البته مایکروسافت اعلام کرده که تا پایان ژانویه ۲۰۱۳ یعنی یازدهم بهمن ماه امسال قیمت ویندوز ۸ پرو با تخفیف ویژه تنها ۶۹.۹۹ دلار خواهد بود. همچنین خوب است بدانید مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که کاربرانی که از نسخه های اریجینال ویندوز اکس پی، ویستا و یا ۷ استفاده می کنند می توانند تنها با پرداخت ۳۹.۹۹ دلار ویندوز ۸ را البته به صورت آنلاین دریافت کنند. اگر این کاربران قصد خرید یک کپی کامل را روی DVD اصلی و با بسته بندی داشته باشند باید مبلغ ۶۹.۹۹ دلار به فروشگاه های مجاز مایکروسافت پرداخت کنند.

به هر حال اگر از طرفداران نرم افزار های اریجینال هستید به نظر می رسد مبلغ ۱۹۹ دلار و یا حتی ۶۹.۹۹ دلار با تخفیف برای حمایت از مایکروسافت، در ایران کمی برایتان گران تمام شود و مطمئن نیستیم که کاربران فعلی ویندوز های اریجینال که اکثراً کاربران لپ‌تاپ ها هستند در ایران چگونه قادر به پرداخت ۳۹.۹۹ دلار و آپگرید به ویندوز ۸ باشند.

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 154 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)
شرکت مایکروسافت امروز و به صورت رسمی در وب سایت خود تاریخ ۸ اوریل سال ۲۰۱۴ را به عنوان موعد قطع پشتیبانی از ویندوز XP SP3 و همچنین آفیس ۲۰۰۳  اعلام نمود و در مطلبی به ضرورت این کار نیز پرداخت که در ادامه خلاصه ای از این مطلب را برای استحضار شما منتشر میکنیم:



    در سال ۲۰۰۲ میلادی بود که مایکروسافت یک چرخه برای حمایت از سیاست‌های مشتری مداری برای شفافیت بیشتر و قابل پیش بینی برای حمایت از محصولات خود ایجاد کرد و همانطور که مبرهن است در این سیاست محصولات این شرکت از جمله ویندوز و محصولات اداری قرار گرفتند و هر کدام دارای حداقل ۱۰ سال پشتیبانی (۵ سال پشتیبانی اصلی و ۵ سال پشتیبانی گسترده) به همراه عرضه سرویس پک‌ها منظور شده بود.

 

    مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ایکس پی ۳ و آفیس ۲۰۰۳ را در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۴ قطع می‌کند و اگر تاکنون سازمان شما مهاجرت به یک سیستم عامل مدرن را آغاز نکرده است کمی دیر شده است زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط ۱۸ تا ۲۳ ماه برای استقرار وضعیت جدید کسب و کار و اطمینان از داشتن نسخه‌های پشتیبان صرف این مهاجرت خواهد شد.

 

    این بدان معنی است که پس از تاریخ ۸ اوریل ۲۰۱۴ هیچ گونه بروز رسانی امنیتی و غیر امنیتی برای برطرف سازی مشکلات وجود نخواهد  داشت  و دیگر حتی گزینه‌های پشتیبانی رایگان وجود نخواهد داشت و شما باید با پرداخت مبالغی به رفع مشکلات خود اقدام کنید.

 

    شما در حقیقت با استفاده از این نرم افزار و سیستم عامل در معرض خطرات امنیتی فراوان و غیرقابل پیش بینی قرار می‌گیرید.

 

    بر اساس تحقیقات گارتنر در سال ۲۰۱۲ بسیاری از تولید کنندگان سخت افزار رایانه پشتیبانی خود از ویندوز XP SP3 را متوقف خواهند نمود و در حال تنظیم جدول زمانی برای قطع کردن حمایت از ویندوز XP SP3  تا ژوئن ۲۰۱۲ هستند.

 

    در حال حاضر با گسترش ویندوز ۷ و آفیس ۲۰۱۰ یک حرکت صعودی برای نگه داشتن یک پشتیبانی خوب برای شما است و در ضمن انعطاف پذیری شما را برای توانمند سازی کارکنان خود افزایش می‌دهد  و این در حالی است که افزایش بهره وری عملیاتی با استفاده از بهبود امنیت کامپیوتر و مدیریت آن است و در ضمن سازمان شما را قادر می‌سازد تا  به استفاده از آخرین روندهای تکنولوژی مانند مجازی سازی و ابرهای دیجیتال نیز بهره ببرید.

 

به هر حال مشخص است که مایکروسافت انتخاب را بر عهده شما گذاشته است انتخابی که به اجبار بیشتر شبیه است و البته شما بازهم مختارید که از چه سیستم عاملی بر روی رایانه خود بهره ببرید.
منبع: فارنت
mohammad k بازدید : 72 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

شکل و شمایل و در کل ظاهر رابط کاربری ویندوز ۸ موسوم به رابط کاربری مدرن را می‌توان در ویندوزفون مایکروسافت نیز یافت اما امکانات فوق‌العاده عالی و جالبی وجود دارند که فقط در دسکتاپ و تبلت‌ها می‌توان یافت و به ویندوزفون راه نیافته‌اند.

در ماه ژوئن مایکروسافت اطلاعات بسیار زیادی از امکانات خاص ویندوز ۸ در اختیار خبرکزاری‌ها قرار داد و بسیاری مشتاق بودند تا این امکانات در ویندوزفون هم اعمال شود. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده بعضی از این امکانات از صفحه نمایش تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها به صفحه نمایش اسمارت فون‌ها می‌رسند اما مطمئنا ما شاهد تمامی امکانات ویندوز ۸ دررونمایی احتمالی اولین ویندوزفون ۸ در ۱۵ شهریور ماه نخواهیم بود.

 

 

مطمئنا بسیاری از تغییرات و امکاناتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم باعث مهاجرت و رغبت بیشتر کاربران به استفاده از دستگاه‌های محبوب با صفحه نمایش‌های کوچک خواهد شد.

تغییرات اینترنت اکسپلورر ۱۰

IE10 بر روی دسکتاپ‌ها، تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها قابل همسان‌سازی خواهد بود و امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. وقتی که با آی‌دی و پسورد خود وارد ویندوز ۸ می‌شوید تمامی پسوردها، هیستوری‌ها و بوکمارک‌هایتان با تمامی دستگاه‌هایتان هماهنگ می‌شود.

اپلیکیشن‌های هماهنگ

وقتی که وارد فضای ویندوز ۸ می‌شوید اکانت فیس‌بوک و توئیتر شما همراه با ایمیل شما در ویندوز ۸ و دیگر دستگاه‌هایی که از ویندوز ۸ استفاده می‌کنند هماهنگ می‌شود، این قابلیت واقعا مفید است مخصوصا اگر دارندگان یک ویندوزفون از تبلت و دسکتاپ ویندوز ۸ هم استفاده می‌کنند.

این هماهنگی بین اپلیکیشن‌ها هم باید وجود داشته باشد به طور مثال شما یک اپلیکیشن ادیت عکس را دانلود می‌کنید، در حالت ایده‌ال باید این اپلیکیشن بر روی دیگر دستگاه‌های ویندوز ۸ و ویندوزفون شما نیز هماهنگ شود و انتقال یابد چون از یک آی‌دی در ویندوز استفاده می‌کنید.

قفل‌گشای تصویری

مطمئنا با این قابلیت در اندروید نسخه بستنی حصیری آشنا شده‌اید. در این قابلیت شما می‌توانید از دوربین روبروی گوشی استفاده کنید تا گوشی چهره شما را تشخیص دهد و قفل گوشی باز شود. شما از قبل می‌توانید عکس فرد خاصی را به دیتابیس گوشی انتقال دهید و گوشی عکس را تشخیص می‌دهد. ویندوزفون ۸ هم می‌تواند چنین قابلیتی را داشته باشد و امنیت بسیار بیشتری را برای شما ایجاد کند تا اینکه شما یک کد را وارد کنید.

 

 

 

جستجوگر فایل

ویندوزفون ۷ از فایل اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کند و طراحان نتوانسته‌اند با فضای کم یک اسمارت‌فون کنار بیایند و چنین قابلیتی را در آن قرار دهند. این درحالیست که تلفن‌های اندرویدی چنین قابلیتی را دارند و طراحان مایکروسافت نیز به این فکر رسیده‌اند که می‌توانند چنین قابلیتی را در نسخه جدید ویندوزفون قرار دهند.

جستجوی همگانی

در ویندوز ۸ می‌توانید فایل‌ها و تنظیمات را جستجو کنید و بین اپلیکیشن‌های مترو نیز جستجو کنید، همچنین در ویندوزفون ۷ نیز قابلیتی وجود دارد که می‌توانید در بینگ جستجو داشته باشید اما نمی‌توانید از همه وب جستجو کنید. چنین قابلیتی جا دارد که برای ویندوزفون ایجاد شود همانطور که در اندروید، iOS و بلک‌بری چنین قابلیتی وجود دارد.

به هر حال ما انتظارات بسیار زیادی از نسخه جدید ویندوزفون داریم و امید داریم که عالیجناب مایکروسافت تمام این انتظارات را برآورده کند.

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 51 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید گوگل نام نسخه‌های مختلف اندروید را از روی نام خوراکی‌ها و دسرهای مختلف انتخاب می‌کند و چند ماه پیش منبعی که نام اندروید ۴.۱ را Jelly Bean عنوان کرده بود، نام اندروید ۵ را نیز Key Lime Pie یا کیک لیمویی نامید. با اینکه اندروید ۴.۱ از نظر ویژگی‌ها، امکانات و قابلیت شخصی‌سازی نسبت به سیستم‌عامل‌های رقیب مانند ویندوزفون و iOS بسیار بهتر عمل کرده است اما دوست داریم باز هم ویژگی‌های بیشتری در نسخه جدید این سیستم عامل ببینیم. در این مقاله قصد داریم ۱۰ ویژگی موردعلاقه‌مان را برای نسخه بعدی اندروید عنوان کنیم.

پس با ما همراه باشید...

فربد بازدید : 44 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
استقبال طراحان سایت‌ها از فناوری اچ‌تی‌ام‌ال۵



سایت ویکس، ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت بر مبنای فناوری اچ‌تی‌ام‌ال۵ و فلش، اعلام کرد در سه ماهه گذشته، بیش از یک میلیون سایت با استفاده از ابزار اچ‌تی‌ام‌ال۵ که این شرکت ارائه می‌کند، ساخته شده است.


به نقل از وب‌سایت خبری تک‌کرانچ، بیش از ۲۰ میلیون کاربر سرویس ویکس می‌توانند با استفاده از ۱۷۰ قالب آماده اچ‌تی‌ام‌ال۵ و فلش، و بدون نیاز به برخورداری از دانش کدنویسی، سایت‌های مورد نظر خود را طراحی و تولید کنند.

اریک میسون (Eric Mason) مدیر بخش ارتباطات ویکس دات کام گفت بسیاری از کاربران ما فقط یک سایت طراحی می‌کنند و این بدان معناست که ویکس در سه ماهه اخیر، دست به تولید یک میلیون سایت منحصر به فرد زده است.

بنا به گفته وی بسیاری از کاربران، در طراحی سایت، استفاده از اچ‌تی‌ام‌ال۵ را ترجیح می‌دهند و به همین دلیل، این فناوری روند رو به رشدی را تجربه می‌کند.

در مقابل، روز به روز میزان استفاده از فلش کاهش می‌یابد. 

گفتنی است اچ‌تی‌ام‌ال۵ فرمت جدید استاندارد اچ‌تی‌ام‌ال است و «پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌های چندرسانه‌ای» یکی از مهمترین کارکردها و مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

فربد بازدید : 53 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
بازیابی اطلاعات از دست رفته



اگر به موضوع نحوه ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات و چگونگی استفاده از دستگاه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات علاقه‌مندید این گفت‌وگو را بخوانید: روی‌آوری به جهان دیجیتال برخی روندها را ناگزیر کرده است. ذخیره دیجیتالی اطلاعات یکی از آنهاست.
با این حال دیجیتالی کردن اطلاعات دردسرهای خود را هم دارد. مثلا گم شدن یا از دست دادن اطلاعات که یک اتفاق بسیار محتمل برای هر شخص یا سازمانی است که اطلاعات را به صورت دیجیتالی نگهداری می‌کنند.
به رغم اینکه بسیاری تا زمانی که با آن مواجه نشده‌اند به آن فکر نمی‌کنند، اما حافظه‌های سخت هم مانند هر دستگاه دیگر طول عمری دارند یا بر اثر حادثه می‌توانند اطلاعات بسیار ارزشمند و گاه حیاتی را برای صاحبانشان غیرقابل دسترس کنند. 
این آغاز فاجعه است و نقطه ورود موضوعی تحت عنوان بازیابی اطلاعات است که کمتر به آن پرداخته شده است. 
محمد اعلم ملکی از جمله معدود متخصصان بازیابی اطلاعات در ایران است که تجربه و مهارتش در این زمینه ما را بر آن داشت تا در کارگاه کوچک او و در میان تعداد معتنابهي هاردهای معیوب و بیمار موضوع بازیابی اطلاعات را به بحث بگذاریم.

فربد بازدید : 53 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
رشد ۴ برابری اطلاعات روی سرویس پردازش ابری مایکروسافت



شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی توضیح داد که سرویس Azure آن مبتنی بر فضای پردازش ابری است، هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد اطلاعات مختلف را در خود نگه داشته است که این رقم رشد ۴ برابری حجم اطلاعات موجود در آن را نشان می‌دهد.


به نقل از وب‌سایت pcworld، سرویس پردازش ابری Azure به‌طور میانگین در هر ثانیه با ۲۷۰ هزار درخواست جدید مواجه می‌شود که این رقم در برخی ماه‌ها تا ۸۸۰ هزار درخواست در ثانیه نیز افزایش یافته است.

مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که تعداد درخواست‌های این سرویس در هر ثانیه نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.

در مقایسه با این محصول سرویس اینترنتی Amazon Web Services مبتنی بر فضای پردازش ابری که از رقبای اصلی Azure مایکروسافت است، اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تنها ابزار ( Simple Storage Service S۳) آن بیش از ۹۰۵ میلیون اطلاعات مجزا را در خود نگه داشته است و روزانه یک میلیارد اطلاعات و موضوع مختلف به آن اضافه می‌شود. 
این سرویس در هر ثانیه با ۶۵۰ هزار درخواست روبرو است.

این مسئله بسیار دشوار است که بتوان حجم، اندازه و قابلیت‌های این دو سرویس مجزا را با یکدیگر مقایسه کرد.
ابزار S3 مربوط به سرویس Amazon Web Services تنها یکی از قابلیت‌های ذخیره‌سازی اطلاعات روی فضای مجازی را که آمازون ارایه می‌دهد در اختیار دارد.

دیگر قابلیت‌های ذخیره‌سازی این سرویس شامل (Elastic Block Storage EBS) و سرویس‌های پایگاه داده آن از جمله DynamoDB می‌شود.

در مقابل شرکت مایکروسافت اعلام کرده که ۴ میلیارد اطلاعات مجزای ذخیره شده تنها مربوط به نسخه‌های اصلی اطلاعات می‌شود و کپی‌های آن‌ها که چندین بار ذخیره می‌شوند محاسبه نشده‌اند.

فربد بازدید : 56 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)
آی‌پد مینی گران‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی است



هر چند پیشتر گفته می‌شد تبلت کوچک اپل موسوم به آی‌پد مینی (mini IPad)، با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار ارائه می‌شود، ولی نیویورک تایمز در گزارش اخیر خود به نقل از منابع مطلعی که به نام آنها اشاره نکرده، مدعی شده است که قیمت این تبلت چیزی در حدود «کمتر از ۴۹۹ دلار» خواهد بود.


 عده‌ای دیگر این رقم را ۳۹۹ دلار عنوان کرده‌اند.

کارشناسان تاکید دارند که در صفحه نمایشگر این دستگاه از فناوری رتینا (Retina) در حد فوق‌العاده، استفاده نخواهد شد زیرا اپل می‌کوشد حتی‌المقدور، قیمت این تبلت را پایین بیاورد و لذا نمی‌تواند در استفاده از فناوری‌های گوناگون در آن، دست و دلبازی کند.

آی‌پد مینی مجهز به نمایشگر ۸۵/۷ اینچی است و با توجه به ویژگی‌های خاص خود، به کابوس مایکروسافت و گوگل تبدیل شده است.


انتظار می‌رود اپل تا پایان امسال، این تبلت را رونمایی کند.
 

فربد بازدید : 79 سه شنبه 03 مرداد 1391 نظرات (0)

از این پس کنترل کامپیوترها با حرکات و اشارات دست (gesture) در اندازه بزرگ، تنها محدود به فیلم های علمی تخیلی نیست. شرکت لس آنجلسی Oblong Industries محصول نرم افزاری را به نمایش گذارده است که به کاربر امکان می دهد با شیوه ای کاملا تازه به تعامل با کامپیوترها بپردازد. 

این برنامه که g-speak نامیده شده، یک نرم افزار محیط عملیاتی فضایی (spatial operating environment) است. پیش از این تام کروز و کالین فارل را در فیلم «گزارش اقلیت» استیون اسپیلبرگ دیده اید که کامپیوترها را با چنین شیوه ای کنترل می کردند. اکنون کابران g-speak می توانند با پوشیدن دستکش های مخصوص و انجام برخی حرکات ویژه دست در هوا، به همان شکل کامپیوترها را کنترل کرده و با آنها کار کنند. 

کوین کرامر مدیرعامل Oblong Industries می گوید: «ما فکر می کنیم که در آینده محاسبات به شیوه چند کاربره، چند نمایشگری و چند ابزاری انجام خواهد شد. این سیستم کمک می کند که یک راه حل اجرایی برای مشکلات آن شیوه کار داشته باشیم.» به گفته وی، بازار هدف اصلی این سیستم، شرکت های خدمات امنیتی و نظامی هستند. اما عقیده دارد کار و کسب های بسیاری هستند که می توانند بازار بالقوه ای برای g-speak محسوب شوند. 

در ادامه مطلب می توانید ویدیویی از شیوه کارکرد این سیستم عامل محیطی ببینید. 

شما منتظر به واقعیت پیوستن کدام تکنولوژی از دنیای فیلم و داستان های علمی تخیلی هستید؟


mohammad k بازدید : 46 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید ویندوز ۸ قرار است در ۵ آبان امسال به طور رسمی عرضه شود و یکی از ویژگی‌های جدید ویندوز در این نسخه فروشگاه برنامه‌ها یا اپ‌استور جدید آن است. مایکروسافت به تازگی جزئیات بیشتری از اپ‌استور جدید ویندوز ۸ را اعلام کرده که شامل سقف قیمت‌ها و امکانات آن است.

در نسخه جدید ویندوز، مایکروسافت تولیدکنندگان نرم‌افزار را به عرضه آنلاین محصولات به جای ارائه پکیج‌های DVD تشویق کرده و اپلیکیشن‌های پولی در اپ‌استور قرار است قیمتی بین ۱.۴۹ تا ۹۹۹.۹۹۹ دلار داشته باشند؛ این محدوده قیمت با اینکه سقف مناسبی دارد اما شامل اپلیکیشن‌های محبوب ۰.۹۹ دلاری نیست و شاید این مورد کمی ناامید کننده باشد.

از نظر سهم مایکروسافت از فروش هر اپلیکیشن رقم اعلام شده ۲۰ یا ۳۰ درصد مبلغ اپلیکیشن است به صورتی که به محضی که فروش یک برنامه چه در اپ‌استور و چه به صورت فروش داخل برنامه‌ها به ۲۵۰۰۰ دلار رسید سهم مایکروسافت ۲۰ درصدی خواهد بود و برای اپلیکیشن‌های دیگر، مایکروسافت ۳۰ درصد سهم دریافت خواهد کرد. بدین ترتیب تولیدکنندگان بیشتر تشویق خواهند شد.

یک ویژگی بسیار خوب اپ‌استور ویندوز ۸ قابلیت تست اپلیکیشن پیش از خرید است بدین صورت که قبل از پرداخت مبلغ مورد نظر می‌توانید اپلیکیشن را به مدت محدود تست کنید و اگر از آن خوشتان آمد اقدام به خرید آن کنید.

با شرایط اعلام شده به نظر می‌رسد که اپ‌استور مایکروسافت به علت محبوبیت بسیار زیاد پلتفرم ویندوز بسیار سریع رشد کند و شاید به صدها میلیون اپلیکیشن دست پیدا کند و در این میان شاید دلیل حذف قیمت ۰.۹۹ دلاری جداسازی اپلیکیشن‌های موبایلی با نرم افزارهای PC باشد که البته با ویندوز RT مرز زیادی بین این دو وجود نخواهد داشت.

 

منبع: فارنت

mohammad k بازدید : 41 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (0)

گوگل در وبلاگ رسمی فارسی زبان خود اعلام کرد که از امروز می‌توانید پیکاسا را به زبان فارسی استفاده کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید پیکاسا یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مجانی ویرایش، اشتراک‌گذاری، سازماندهی و ذخیره‌سازی عکس است که به سرویس‌های آنلاین گوگل نیز متصل می‌باشد. در ادامه توضیحات بیشتر به همراه لینک دانلود نسخه جدید پیکاسا را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش زومیت؛ پیش‌تر در مقاله «معرفی Picasa 3.8 - نمایش و مرتب سازی عکس» برخی از امکانات پیکاسا را معرفی کردیم. اما در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار علاوه بر زبان فارسی، پشتیبانی از شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز اضافه شده و کاربر می‌تواند افراد مختلف را به یک عکس‌ تگ کرده و سپس تصویر مورد نظر خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارد.

جالب است بدانید که دسترسی کاربران ایرانی به این نرم‌افزار برای مدت طولانی محدود بود اما ظاهرا این محدودیت نیز برداشته شده است.

پیکاسا از فیلترهای مختلفی برای تغییر و ایجاد جلوه‌های متنوع در عکس برخوردار است و علاوه بر آن ابزارهای جالب و ساده‌ای برای ویرایش عکس دارد.

پس از دانلود نرم‌افزار از طریق منوی Tools وارد Options شده و سپس از تب General زبان فارسی را انتخاب نمایید.

 

منبع: زومیت

فربد بازدید : 42 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که فروش ویندوز 8 را از ۲۶ اکتبر (۵ آبان) آغاز خواهد کرد. این شرکت پیش از این زمان عرضه سیستم عامل جدیدش را «اواخر اکتبر» اعلام کرده بود، اما استیون سینوفسکی رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو، طی نشستی روز دقیق عرضه ویندوز جدید را اعلام کرد. روز عرضه ویندوز 8 دقایقی پس از اعلام سینوفسکی، در صفحه ویکیپدیای این سیستم عامل هم درج شد. 

البته این تاریخ برای عرضه نسخه ویژه مشتریان یا consumer release است و نسخه ویژه صنایع کامپیوتر و لپ تاپ ساز (RTM یا Release to Manufacturing)، قرار است از هفته اول آگوست (هفته دوم مردادماه) عرضه گردد. البته زمان عرضه از دیرزمانی قابل پیش بینی بود، زیرا این غول نرم افزاری به طور معمول سیستم عامل های جدیدش را در اکتبر معرفی می کرده است. 

البته شرکای تجاری مایکروسافت و خریداران عمده سیستم عامل این شرکت در صنعت آی تی، چندان از تاریخ اعلام شده راضی نیستند. زیرا با این احوال کار بسیار سختی را پیش روی دارند تا لپ تاپ و تبلت های تولیدی شان را به موقع آماده کرده و به چرخه فروش تعطیلات زمستانی برسانند. 

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ویندوز های رجیستر شده و قانونی اکس پی، 7 و ویستا می توانند تنها با پرداخت 39‪.‬99 دلار ، ویندوز 8 را دانلود کنند. البته مدتی است که شایعاتی هم مبنی بر عدم عرضه ویندوز 8 در قالب ابزارهایی چون CD و DVD شنیده می شود، اما این شرکت تا کنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است. 

و نکته پایانی این که، قرار است ویندوز 8 در تاریخ اعلام شده در بیش از ۱۰۹ کشور دنیا و با پشتیبانی از ۲۳۱ زبان، برای فروش عرضه گردد.

فربد بازدید : 39 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

هواپیمای بویینگ 787 Dreamliner پرطرفدار ترین هواپیما در میان شرکت های هواپیمایی به حساب می آید. این هواپیما نسبت به مدل مشهور 767 حدود ۲۰ درصد سوخت کمتری مصرف می کند و همین موضوع سبب شده که شرکت بویینگ تا اینجا ۸۵۹ سفارش خرید دریافت بکند. تحویل این هواپیماها از سال گذشته میلادی آغاز شده اما تا اینجا فقط ۱۴ هواپیما تحویل داده شده است. 

شرکت بویینگ قصد دارد با تغییر خط تولید اش از سال آینده میلادی سرعت تولید را به ۱۰ عدد در ماه برساند اما با وجود تعداد زیاد سفارشات، برخی شرکت های هواپیمایی باید بین ۵ تا ۱۰ سال برای تحویل سفارش شان صبر کنند. البته در این صنعت، این زمان ها چیز عجیبی به حساب نمی آید. اما چیزی که برای ما جالب است صندلی های این هواپیما است. 

هر کدام از صندلی های این هواپیما یک سیستم سرگرمی دارد که با سیستم عامل اندروید کار می کند. شرکت بویینگ دو انتخاب برای خریداران مشخص کرده است. یک سیستم توسط شرکت پاناسونیک ساخته شده و فقط می دانیم که با اندروید کار می کند و سیستم دوم توسط Thales ساخته شده است.


763844237_9787962df8_o-640x480 (1)_narenji.jpg

چند روز پیش شرکت هواپیمایی قطر در یک نمایشگاه، هواپیمای جدید 787 Dreamliner خودش را نشان داد که به تازگی آن را تحویل گرفته است. این هواپیما مجهز به ۲۵۴ صندلی است که هر کدام از آنها مجهز به یک سیستم تفریحی و ارتباطی ساخت Thales هستند. 

صندلی های کلاس درجه یک از نمایشگرهای ۱۷ اینچی و بقیه صندلی ها دارای نمایشگر ۱۰ اینچی هستند. کل سخت افزار این سیستم در پشت صندلی قرار گرفته و اگر بخواهید از مشخصات فنی بپرسید با این اطلاعات مواجه می شوید: 

درون هر صندلی یک پردازشگر ۲ هسته ای ARM قرار گرفته به همراه یک گیگابایت رم و یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع اس اس دی. ضمنا این کامپیوترها به یک سرور مرکزی در هواپیما متصل اند که دارای ۳۲ هسته پردازشگر و ۱۲۸ گیگابایت رم است. به همراه یک حافظه ۴ ترابایتی اس اس دی. 

اگر اینها را با هم جمع بزنید متوجه می شوید که این هواپیما دارای ۵۰۸ پردازشگر از نوع ای آر ام و ۳۲ هسته x86 است به همراه ۳۸۲ گیگابایت رم و ۶۹ ترابایت حافظه اس اس دی! ضمنا هواپیما از اینترنت وای-فای و شبکه موبایل GSM و 3G هم پشتیبانی می کند که ارتباط موبایلی توسط ارتباط ماهواره ای هواپیما برقرار می شود. بنابراین هنگام پرواز می توانید مانند روی زمین از تلفن همراه تان استفاده کنید. 

در پایان نیز بد نیست بدانید که استفاده از حافظه اس اس دی و دیگر بهینه سازی ها در طراحی سبب شده که سیستم تفریحی این هواپیما نسبت به دیگر مدل ها سبک تر باشد و همین موضوع یکی از دلایل مصرف کمتر سوخت در این مدل است که 0.8 درصد صرفه جویی را به همراه داشته است. به نظر درصد کوچکی می آید اما با محاسبه ۲ پرواز در روز، این معادل ۲۰۰۰ لیتر صرفه جویی در سوخت و نزدیک به ۱.۵میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های سالانه هواپیما است.

فربد بازدید : 38 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

روز گذشته نگاهی اجمالی به Office 2013 مایکروسافت داشتیم و اکنون می دانیم که تاکید اصلی این نرم افزار بر قابلیت های یکپارچه سازی با کلود و همچنین اشتراک آنلاین Office 365 است. در کنار این مایکروسافت در محصول جدید خود اصرار فراوانی بر کارکرد راحت تر با صفحات لمسی دارد. و البته با استفاده از نسخه پیش نمایش، احتمالا تا کنون با بسیاری از امکانات این نسخه جدید نرم افزار پرکاربرد مایکروسافت آشنا شده اید. اما سوال مهم درباره چیزهایی است که هنوز نمی دانیم! 

مایکروسافت در مراسم دو روز پیش، درباره چند نکته کلیدی کاملا سکوت کرد: چیزهایی از قبیل قیمت، زمان ارائه و اینکه آیا این مجموعه عظیم دارای نسخه های اندرویدی یا iOS هم خواهد بود یا خیر. البته این را می دانیم که مایکروسافت پس از کنفرانس، تبلیغی در خصوص آفیس جدید بر روی ویندوز فون منتشر کرده است. 

در ادامه مطلب با ما باشید تا بیشتر درباره دانسته ها (و از آن مهم تر نادانسته های مان) از آفیس جدید مایکروسافت صحبت کنیم.


معرفی آفیس 2013

microsoft-office-13-003-narenji-ir.jpg

مایکروسافت به تازگی نسخه پیش نمایش مشتری آفیس 2013، جدیدترین مجموعه تولید محتوای خود را عرضه کرده و آن را «بزرگترین و جاه طلبانه ترین آفیس»ی می داند که تا کنون تولید شده است. آفیس جدید به صورت یکپارچه شده با سرویس های آنلاین بسیاری همچون فیسبوک، فلیکر، اسکای درایو و یوتیوب عمل خواهد کرد. 

این شرکت علاوه بر این، اشتراک خانگی سرویس آنلاین Office 365 را هم ارائه نموده است. وقتی شما برای نسخه Home Premium آفیس 365 ثبت نام کنید، به محض فعال سازی اکانت تان، امکان نصب آفیس 2013 بر روی ۵ دستگاه را خواهید داشت و علاوه بر این ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان اسکایپ و ۲۰ گیگابایت فضای اضافی بر روی اسکای درایو (سرویس کلود مایکروسافت) به شما هدیه خواهد شد. 

آفیس 365 نسخه خانگی شامل برنامه های اکسس، اکسل، وان نوت، پاورپوینت، پابلیشر و ورد 2013 خواهد بود. علاوه بر این شما می توانید از قابلیتی با نام Office on Demand بهره ببرید، که بر روی هر کامپیوتری در هر مکانی به شما اجازه می دهد یک نسخه مجازی از آفیس را استریم کنید و بدون اینکه آن را نصب کنید، به انجام کارهای تان بپردازید. هنگامی هم که کارتان تمام شد، فایل های نهایی در اسکای درایو ذخیره شده و آفیس از روی کامپیوتر محو می شود. 

و البته برای استفاده از آفیس 2013 و نصب آن، اجباری به استفاده از Office 365 نیست. شما می توانید به صورت جداگانه آفیس 2013 را تهیه کنید.

فربد بازدید : 36 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)
Sony F800 Walkman

سونی سری جدیدی از واکمن هایش را معرفی کرده که با نام سری F وارد بازار می شوند و جایگزین سری Z خواهند شد. نکته جالب در سری جدید این است که سونی آنها را با سیستم عامل اندروید ۴ وارد بازار می کند و بنابراین می توانید آنها را تلفن های هوشمندی بدانید که سیم کارت نمی خورند. 

این واکمن ها با حافظه ۸ تا ۳۲ گیگابایت ارایه می شوند و نمایشگر ۳.۵ اینچی آنها به شما اجازه می دهد تا ۴.۵ ساعت روی آنها ویدیو ببینید. مدل F800 که پرچمدار این سری به حساب می آید با مجموعه ای از اپلیکیشن های از پیش نصب شده و پشتیبانی از وای-فای وارد بازار می شود. 

نمایشگر این مدل هم لمسی است و از مولتی تاچ پشتیبانی می کند. واکمن F800 سونی با قیمتی حدود ۳۳۰ دلار به فروش می رسد و آغاز ارایه از اروپا خواهد بود.


سونی در کنار این واکمن اندرویدی، چند مدل جدید از سری های ارزان قیمت واکمن را هم معرفی کرده است. در میان آنها مدل S770BT دارای هدفون بی سیم بلوتوث است و این شرکت می گوید مدل NWZ-E570 می تواند میزان نویز محیط را تا ۹۸.۴ درصد کاهش دهد. 

اما به نظر شما با گسترش استفاده از تلفن های هوشمند، سونی چقدر می تواند روی فروش این واکمن ها حساب باز کند؟

فربد بازدید : 29 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)
"آفیس مدرن" آمد"



شرکت مایکروسافت از جدید‌ترین نسخه بسته نرم‌افزاری آفیس که ویژه سیستم عامل ویندوز ۸ ساخته شده است، رونمایی کرد. 
نسخه جدید آفیس از ویژگی‌هایی همچون سازگاری با فناوری پردازش ابری، پشتیبانی از فناوری صفحه لمسی، یکپارچگی با نرم‌افزار اسکایپ و غیره برخوردار است.


 به نقل از وب سایت digitaltrends، استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی از نسخه جدید نرم‌افزارهای آفیس رونمایی کرده است.
این بسته نرم‌افزاری که بالمر آن را یک "آفیس مدرن" نامیده، به دو صورت قابل استفاده است.

کاربران هم می‌توانند آن را همانند نسخه‌های قبلی، خریداری و بر روی رایانه‌های خود نصب کنند و هم می‌توانند از طریق خدمات مبتنی بر فناوری پردازش ابری از آن استفاده کنند.
این دو نسخه از آفیس به ترتیب ۲۰۱۳ و  ۳۶۵ نامیده شده است.

آفیس جدید علاوه بر یکپارچگی‌هایی که با نرم‌افزار اسکایپ و شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد، از رابط کاربری جدیدی نیز برخوردار شده است.

مایکروسافت در نسخه جدید این بسته نرم‌افزاری از رابط کاربری ریبون استفاده کرده است.
این رابط کاربری، تمام گزینه‌ها و منوهای مربوط به هر نرم‌افزار را در یک نوار آبی رنگ در بالای صفحه به نمایش می‌گذارد.

بر اساس توضیحات مایکروسافت این نوار هم با قابلیت صفحه لمسی سازگاری دارد و هم با قلم‌های مخصوص این فناوری.

مایکروسافت در «شیوه ارائه» بعضی نرم‌افزارهای آفیس مثل پاورپوینت نیز تغییراتی داده است.
مثلاً کاربری که یک فایل پاورپوینت را برای دیگران ارائه می‌دهد، می‌تواند کاری کند که مخاطبان وی صفحه کامل یا به عبارتی فول اسکرین پاورپوینت را ببینند، اما خود او به گزینه‌ها و منوهای مختلف پاورپوینت بر روی رایانه خود دسترسی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید آفیس این است که به صورت خودکار اندازه صفحات را تنظیم می‌کند و آنها را در هر وسیله‌ای به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد.
این ویژگی که «حالت خوانش» نام گرفته، قابلیت پخش مستقیم ویدئو را نیز دارد.

تمام نرم‌افزارهای موجود در نسخه جدید آفیس، ظاهری شبیه نرم‌افزارهای تحت سیستم عامل ویندوز ۸ دارند، اما در میان آنها نرم‌افزار وان نوت به صورت کامل تحت ویندوز ۸ است و ظاهری شبیه رابط کاربری ویندوز ۸ (مترو) دارد.

نرم‌افزار شیرپوینت آفیس نیز با شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، لینکدین و اسکایپ سازگار شده است.

مایکروسافت ادعا کرده نرم افزار اکسل نیز هوشمند‌تر شده است.
اکسل جدید می‌تواند از کاربر خود بیاموزد و داده‌های پیست(Paste) شده را به صورت خودکار وارد سطر و ستون‌های جدید کند.

نسخه جدید این نرم‌افزار در واقع می‌تواند گروه‌های مختلف داده را از هم تشخیص دهد و آنها را از هم جدا کند.

فربد بازدید : 41 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

مرورگر یکی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن ها روی یک تلفن اندرویدی به حساب می آید و تلفن های هوشمند سبب شده که افراد زیادی وبگردی را از کامپیوتر به تلفن منتقل کنند و به همین خاطر مرورگر یکی از مهمترین اپلیکیشن ها به حساب می آید و اهمیت زیادی دارد که از یک مرورگر خوب استفاده کنیم. حالا به نظر شما بهترین مرورگر برای اندروید چیست؟ در اینجا با ۵ مرورگر مشهور برای اندروید آشنا می شویم و بعد از آن نظر شما را در یک نظرسنجی می پرسیم که کدام یک محبوب شما است؟

فربد بازدید : 50 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

بر اساس یافته‌های کارشناسان کسپراسکی، اسب تروآی جدیدی در دو سرویس آنلاین App Store و Google Play منتشر شده است که دفترچه تلفن کاربران را سرقت کرده و روی سرور مشخصی بارگذاری می‌کند.

کاوشگران ویروس شرکت کسپراسکی در پی درخواستی از سوی یک اپراتور روسی به نام MegaFon، برنامه موبایلی Find and Call را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که قسمتی از خدمات این نرم‌افزار با عنوان Find your friends بی سر و صدا و بدون آگاهی کاربران، اطلاعات و شماره های دفترچه تلفن آنها را روی سرور نویسندگان این برنامه بارگذاری می‌کند.

این در حالی است که هنگام بارگذاری یا همان "سرقت" اطلاعات دفترچه های تلفن، هیچ گزینه‌ای برای کسب اجازه از کاربران و رضایت آنها از انجام این کار وجود ندارد.

"دنیس ماسلنیکوف"، یکی از کارشناسان ارشد بدافزارها در تیم کاوش و بررسی جهانی کسپراسکی بر این باور است که برنامه موبایلی Find and Call علاوه بر دزدیدن اطلاعات شخصی کاربران، موقعیت جغرافیایی آنها را هم فاش می‌کند.

اپراتور MegaFon در ابتدا گمان می‌کرد این برنامه موبایلی یک کرم پیامکی است که از یک گوشی به گوشی دیگر پخش می‌شود. ولی با وجود شباهت فراوان Find and Call به کرم‌های پیامکی، این نرم‌افزار عملکرد متفاوتی دارد.

Find and Call به شماره‌های مختلف دفترچه تلفن کاربران پیامک می‌فرستد و کاربران را به دریافت و نصب این برنامه تشویق می‌کند. کاربران قربانی همزمان هنگامی که می‌بینند این پیام از سوی دوست یا دوستان شان به آنها ارسال شده، روی لینک دانلود کلیک می‌کنند.

با اینکه به نظر می‌رسد گوگل و اپل از وجود این بدافزار روی فروشگاه برنامه‌های کاربردی خود آگاه شده‌اند، با این حال ظاهرا نسخه اندرویدی و آیفون Find and Call هنوز روی App Store و Google Play قابل دانلود است.

گوگل با راه‌اندازی سرویس Google Play تلاش کرده است از گسترش بدافزارها و برنامه های خرابکارانه روی پلت‌فورم اندروید جلوگیری کند.

شرکت گوپل فوریه گذشته از راه‌اندازی یک نرم‌افزار امنیتی روی فروشگاه اینترنتی Google Play به نام Bouncer خبر داد که کار آن شناسایی بدافزارها است. با این حال گسترش نرم‌افزارهای خرابکارانه‌ای مثل Find and Call نشان می‌دهد که پشت سر گذاشتن از این دیواره های امنیتی کار دشواری نیست.

منبع: مهر
فربد بازدید : 41 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (0)
اپل دوباره سبز شد



شرکت اپل با صدور بیانیه‌ای، خروج از گروه EPEAT را یک «اشتباه» خواند.


به نقل از سی‌ان‌ان، اپل از قصد خود برای بازگشت به فهرست EPEAT خبر داده است.

EPEAT نوعی گواهی‌نامه است که به تجهیزات الکترونیکی سبز و دوستدار محیط زیست اعطا می‌شود.

امروزه EPEAT به عنوان شاخصی برای قابل بازیافت بودن کالاهای الکترونیکی مورد توجه مشتری‌ها و کارشناسان قرار دارد.

باب منسفیلد (Bob Mansfield)، معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار شرکت اپل، با اشاره به ناخرسندی بسیاری از مشتریان اپل از این اقدام، گفت: من تصدیق می‌کنم این، یک اشتباه بوده است. 

وی افزود: از امروز، تمام محصولات اپل واجد شرایط بازگشت به فهرست EPEAT هستند. 

گفتنی است گواهینامه EPEAT فقط برای لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی و مانیتورها صادر می‌شود و تبلت‌ها و تلفن‌ها جایی در این لیست ندارند. 

اپل از این گروه خواسته است با به‌روز کردن استانداردهای خود، دیگر حوزه‌ها را نیز پوشش دهد. 

منسفیلد در بیانیه خود گفته: تیم مهندسی ما سال‌ها به طور فوق‌العاده کار کرده است تا محصولات ما بیش از پیش با محیط زیست سازگار باشد، ولی بسیاری از پیشرفت‌های ما در حوزه‌ای واقع می‌شود که هنوز توسط EPEAT مورد سنجش قرار نمی‌گیرد.
 

فربد بازدید : 33 یکشنبه 25 تیر 1391 نظرات (0)
طرح ابتکاری ایسر برای عرضه رایگان ویندوز ۸



شرکت ایسر قصد دارد سیستم عامل بعضی از لپ‌تاپ‌های فوق باریک خود را به صورت رایگان از ویندوز ۷ به ویندوز ۸ ارتقا دهد.


به نقل از وب سایت computerworld، شرکت ایسر اعلام کرده است مشتریانی که اولترابوک‌های اسپایر اس ۳، اس ۵،‌ ام ۳ و‌ ام ۵ را در دوره زمانی بین ۲ ژوئن سال جاری تا ۳۱ ژانوی سال آینده خریداری کنند، می‌توانند سیستم عامل خود را به صورت رایگان به ویندوز۸ ارتقا دهند.

شرکت ایسر برای عرضه رایگان ویندوز ۸ تمهید ویژه‌ای اندیشیده است.
کاربرانی که این اولترابوک‌ها را خریداری کنند، هنگام ارتقا سیستم عامل خود به ویندوز ۸ باید قیمت آن را به مایکروسافت بپردازند و سپس با مراجعه به یکی از وب سایت‌های متعلق به ایسر، پولی را که بابت ارتقا سیستم عامل پرداخته‌اند، پس بگیرند.

شرکت ایسر گفته است ۳۶ کشور جهان که در قاره‌های اروپا، خاورمیانه و آفریقا واقع شده‌اند، مشمول این طرح خواهند شد.

کشورهای آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای آسیایی از جمله کشورهایی هستند که مشتریان ایسر در آنجا از طرح ارتقا رایگان سیستم عامل برخوردار نخواهند شد. 

شرکت مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل ویندوز ۸ خود را به قیمت ۱۴.۹۹ دلار عرضه کند. کاربرانی که دارای رایانه‌های تحت ویندوز ۷ هستند می‌توانند با پرداخت این مبلغ سیستم عامل خود را به ویندوز ۸ پرو ارتقا دهند. 

مایکروسافت، ویندوز ۸ را برای برخی رایانه‌های تحت ویندوز ایکس‌پی، ویستا و غیره نیز به قیمت ۳۹.۹۹ دلار عرضه خواهد کرد. البته لپ‌تاپ‌هایی از این دست مشمول طرح رایگان ایسر نخواهد شد.
 

mohammad k بازدید : 29 شنبه 24 تیر 1391 نظرات (0)

در حالی که به ارایه ویندوز 8 نزدیک می شویم، وقت اش رسیده که به نسخه جدید مجموعه آفیس هم خوش آمد بگوییم. احتمالا قرار است از آفیس پانزدهم مایکروسافت روز دوشنبه پرده برداری شود و سرانجام خواهیم دید که این شرکت، مجموعه نرم افزاری مشهور اش را چگونه تغییر داده است. 

با توجه به تغییرات زیادی که در ویندوز 8 داده شده باید منتظر تغییرات عمده در مجموعه آفیس هم باشیم و مایکروسافت آن را برای استفاده در نمایشگرهای لمسی آماده کرده است. طی سال های گذشته شرکت گوگل کاربران را به استفاده از سرویس آنلاین گوگل داکس ترغیب کرده است و با تکامل تدریجی آن افراد زیادی را هم به سوی خود کشیده. اما مجموعه آفیس مایکروسافت همچنان بر بازار غلبه دارد و حدود ۲۲ میلیارد دلار از گردش مالی ۷۰ میلیاردی مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ را تامین کرده است. 

یش بینی میشود مجموعه جدید علاوه بر تغییرات گسترده در ظاهر، حاوی امکانات مختلف جدید زیادی هم باشد و احتمالا نسخه ای برای کاربران آی پد نیز ارایه خواهد شد. البته دوشنبه فقط مراسم معرفی خواهد بود و گفته می شود که آفیس ۲۰۱۳ در ابتدای سال آینده میلادی قابل دانلود خواهد بود.

منبع

فربد بازدید : 160 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)
هفت چگونه هفت شد؟



خراسان - شرکت بزرگ و مطرح مايکروسافت در سال گذشته بارها اعلام کرده است که تنها راهي که به آن اميد دارد و براي گذر از شرايط نابسامان اقتصادي روي آن حساب کرده است، موفقيتي است که با ارائه ويندوز ۷ به دست آورده است. 
همان‌طور که همه مي‌دانيم ويندوز ويستا با ظاهر گرافيکي زيبايش يک شکست بزرگ براي مايکروسافت به حساب مي‌آمد و پس از آن مايکروسافت تصميم داشت تا به هر طريقي که مي‌تواند اين شکست را با ارائه يک سيستم‌عامل قدرتمند و بدون عيب، جبران کند. 

در چند ماه گذشته مايکروسافت طي يک مقاله رسمي وجود هر گونه اشکال و نقص امنيتي جدي را در ويندوز ۷ رد کرد و ايجاد ردپايي در يک نرم‌افزار را براي انتقال کدهاي آلوده توسط هکرها غير ممکن اعلام کرد. طبق آمار خود شرکت مايکروسافت در حال حاضر بيش از ۹۰ درصد رايانه‌هاي شخصي در جهان از ويندوز استفاده مي‌کنند و به همين خاطر هم سيستم‌عامل ارائه شده توسط مايکروسافت بايد امنيت بسيار بالايي داشته باشد. 

به گفته مسئولان بخش امنيتي آژانس امنيت ملي آمريکا تمامي هکرهايي که پس چند روز از ارائه ويندوزهاي ايکس‌پي و ويستا توانسته بودند، حفره‌هاي امنيتي اين دو سيستم‌عامل را پيدا کنند، هنوز نتوانسته‌اند که مشکل امنيتي جدي در ويندوز ۷ پيدا کنند.

به طور حتم براي شما هم بسيار جالب خواهد بود اگر بدانيد که ايده‌پرداز ويندوز ۷ يک خانم بوده است.
اين خانم که جولي لارسن گرين (Julie Larson Green) نام دارد، مدير سابق بخش تجربه ويندوز مايکروسافت بوده است.
لارسن از موفقيت نسبي ويندوز ۷ نسبت به نسخه‌هاي پيشينش به شدت خوشحال است چرا که ايده اوليه اين طرح را خودش داده است و اين موفقيت مايکروسافت را حاصل تلاش خود مي‌داند.
همسلما همين موفقيت باعث شده تا شرکت مايکروسافت به فکر ارائه ويندوز ۸ نيز بيفتد و موفقيت خود را کامل‌تر کند.
پايگاه telegraph.co.uk مصاحبه‌اي را با خانم لارسن انجام داده است که در ادامه آن را مي‌خوانيم.

mohammad k بازدید : 33 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)

وب سایت و فروم WP7Forum.ru یک منبع کاملا قابل اعتماد برای انتشار اطلاعات به بیرون درز کرده در مورد ویندوز فون است.

به تازگی این وب سایت یک لیست از تفاوت‌های بین ویندوز ۷.۸ مانگو که برای دستگاه‌های کنونی ویندوز فون عرضه خواهد شد و ویندوز فون ۸ منتشر کرده است که در نوع خود بسیار جالب است.

طبق این جدول مشخص شده است که اینترنت اکسپلورر ۱۰ برای ویندوز فون ۷.۸ عرضه نخواهد شد ولی برنامه دیتا اسمارت برای این نسخه در دسترس خواهد بود که بدین وسیله کاربران قادر خواهند بود اطلاعات دیتای دستگاه خود را مشاهده و مدیریت کنند و در ضمن دارای برنامه جدید RCS-e که خدمات دهندگان تلفن همراه به راحتی قادر به نصب بسته‌های جدید خدماتی بر روی تلفن همراه کاربر خواهند بود نیز است.

جدول جدید شایعاتی در مورد قابلیت شناسایی برنامه‌های تلویزیونی توسط ویندوز فون ۸ را نیز تائید می‌کند.

به نظر خوانندگان عزیز فارنت آیا بازهم بر جزئیات این جدول افزوده خواهد شد یا خیر؟

 

منبع

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    وبلاگ ما ره چطور ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1296
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 709
  • بازدید سال : 5,604
  • بازدید کلی : 64,390
  • کدهای اختصاصی


    ساعت فلش

    ساعت فلش

    كد ساعت

    پیچک دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
    تماس با ما

    مترجم سایت

    پیچک

    پیچک

    ارسال لینک

    كد تقويم

    قالب وبلاگ